loading...
زنان و زایمان و جراحی زیبایی نان
محدثه بازدید : 34 چهارشنبه 04 مرداد 1402 نظرات (0)

 

در حال حاضر بخشی از مسئولیت پذیرفته شده پزشک است که به بیماران توصیه کند ارزیابی های پزشکی دوره ای انجام دهند. تعداد ویزیت ها با توجه به سن بیمار و مشکل خاص متفاوت است.برای ارتباط با بهترین متخصص زنان در تهران اینجا کلیک کنید

معاینه دوره‌ای غربالگری سلامت به تشخیص بیماری‌های زیر در زنان کمک می‌کند که به‌ویژه قابل تشخیص و درمان زودهنگام هستند: دیابت شیرین. عفونت یا تومور دستگاه ادراری؛ فشار خون؛ سوء تغذیه یا چاقی؛ اختلال عملکرد تیروئید یا تومور؛ و تومور سینه، شکم یا لگن. این شرایط را می توان با بررسی سیستم ها، با سؤالات خاص در مورد ناهنجاری های اخیر یا هر گونه تغییر در عملکرد، شناسایی کرد. تعیین وزن، فشار خون و آزمایش ادرار ممکن است تغییراتی را نسبت به معاینه قبلی نشان دهد. پس از آن باید غده تیروئید، سینه‌ها، شکم و لگن، از جمله آزمایش پاپانیکولائو (پاپ اسمیر) انجام شود. معاینه مقعدی نیز توصیه می شود و برای بیماران بالای 40 سال یک آزمایش بسته بندی مناسب برای خون مخفی (Hemoccult) توصیه می شود.

پزشک باید نگران شرایطی غیر از شرایط جسمی باشد. مگر اینکه مشکلات بیمار به خدمات روانپزشک یا متخصص دیگری نیاز داشته باشد، پزشک باید آمادگی داشته باشد که در مدت زمانی که ممکن است بدون عجله به مشکلات او گوش داده و به او بدهد، به عنوان یک مشاور عمل کرده و با بیمار همکاری کند. حمایت، مشاوره، و انواع دیگر کمک در صورت لزوم.

تاریخ

برای ارزیابی کافی بیمار زنان و زایمان، ایجاد ارتباط در طول گرفتن شرح حال مهم است. بیمار باید داستان خود را برای شنونده علاقه‌مندی که اجازه نمی‌دهد زبان بدن یا حالات صورت حاکی از بی‌علاقگی یا کسالت باشد، بگوید. فرد باید از قطع کردن داستان بیمار خودداری کند، زیرا انجام این کار ممکن است سرنخ های مهم یا مشکلات دیگری را که ممکن است در دلایل ویزیت نقش داشته باشد، پنهان کند.

طرح زیر با شرح حال معمول پزشکی متفاوت است، زیرا در ارزیابی بیمار زنان و زایمان، اگر شرح حال به ترتیب زیر تهیه شود، اغلب می توان مشکل را روشن کرد.

شناسایی اطلاعات

الف. سن

آگاهی از سن بیمار زمینه شکایت و نحوه برخورد با بیمار را تعیین می کند. بدیهی است که مشکلات و نحوه برخورد با آنها در مراحل مختلف زندگی یک زن (بلوغ، نوجوانی، سال های باروری و سال های پیش از یائسگی و یائسگی) متفاوت است.

ب. آخرین دوره قاعدگی طبیعی

تعیین تاریخ شروع آخرین دوره قاعدگی طبیعی (LNMP) مهم است. پریود از دست رفته، نامنظمی پریود، خونریزی نامنظم، یا سایر ناهنجاری ها ممکن است همه حاکی از رویدادهای خاصی باشد که با مشخص شدن تاریخ شروع LNMP، به راحتی تشخیص داده می شوند.

ج. جاذبه و برابری

روند گرفتن شرح حال مامایی بیمار در  فصل 6 به تفصیل شرح داده شده است ، اما سابقه باروری باید به عنوان بخشی از ارزیابی زنان ثبت شود. یک نماد مناسب برای ثبت سابقه باروری، یک کد 4 رقمی است که تعداد حاملگی های ترم، زایمان های زودرس، سقط جنین و کودکان زنده (TPAL) را نشان می دهد (به عنوان مثال، 2-1-1-3 به معنای 2 بارداری ترم، 1 زایمان زودرس است. ، 1 سقط جنین و 3 کودک زنده).

شکایت اصلی

شکایت اصلی معمولاً با پرسیدن "چه نوع مشکلی دارید؟" یا "چگونه می توانم به شما کمک کنم؟" مهم است که با دقت به نحوه پاسخ بیمار به این سوال گوش دهید و به او اجازه دهید شکایت خود را به طور کامل توضیح دهد. بیمار باید فقط برای روشن شدن نکات خاصی که ممکن است نامشخص باشد قطع شود.

بیماری فعلی

هر یک از مشکلاتی که بیمار توصیف می کند باید با پرسش در مورد اینکه دقیقاً مشکل چیست، دقیقاً کجا مشکل رخ می دهد، تاریخ و زمان شروع، اینکه آیا علائم کاهش می یابد یا بدتر می شوند، مدت زمان علائم در زمان وقوع آن، با جزئیات به دست آید. آنها رخ می دهند، و چگونه این علائم به رویدادهای دیگر در زندگی او مربوط می شود یا بر آنها تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، محل، مدت و شدت درد باید به طور دقیق توضیح داده شود. درک این که چگونه درد اغلب بر زندگی او تأثیر می گذارد، برای ارزیابی شدت درد مفید است: "آیا درد مانع از ایستادن یا راه رفتن شما می شود؟"

حفظ تماس چشمی با بیمار و گوش دادن به هر کلمه مهم است. به پیچیدگی بیمار به عنوان معیاری برای آگاهی او از آناتومی و اصطلاحات پزشکی تکیه نکنید. برای پزشک مهم است که سطح اصطلاحات را با توجه به دانش و دایره لغات بیمار تنظیم کند. برقراری ارتباط با بیمار به این روش ممکن است به پزشک کمک کند تا تاریخچه دقیقی به دست آورد و ارتباط برقرار کند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 213
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 23
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 63
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 98
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 98
  • بازدید ماه : 332
  • بازدید سال : 5,951
  • بازدید کلی : 10,646