loading...
زنان و زایمان و جراحی زیبایی نان
محدثه بازدید : 0 چهارشنبه 13 تیر 1403 نظرات (0)

شلی، چین و چروک و فرورفتگی در لابیا بزرگ از جمله مشکلات مهم زیبایی در آناتومی دستگاه تناسلی خارجی زنان است. سستی لابیوم ماژوس (لابیاهای بیرونی) به عنوان "هیپوتونیکی" و ضعیف شدن لبیوم ماژوس به عنوان "هیپوتروفی" شناخته می شود. در این موارد می توان با استفاده از فیلر هیالورونیک اسید (HA) در ناحیه تناسلی مشکل را برای مدت کوتاهی حل کرد. پرکننده های اسید هیالورونیک که در ناحیه تناسلی اعمال می شوند، دستاوردهای زیبایی و عملکردی را ارائه می دهند.

بخش او شامل پاسخ به بسیاری از سوالاتی است که از شما دریافت می‌کنیم، مانند « اسید هیالورونیک چیست، در چه مناطقی استفاده می‌شود، فیلر اسید هیالورونیک برای ناحیه تناسلی چیست، چگونه تزریق می‌شود، آیا خطری دارد؟ هزینه ها چیست؟ 

علل شلی ناحیه تناسلی چیست؟

شلی بافت ناحیه تناسلی خارجی ( شلی فرج ) می تواند به دلیل عوامل مختلفی ایجاد شود. شلی و افتادگی فرج که باعث می شود اندام تناسلی زنان پیرتر از آنچه هست به نظر برسد، می تواند ناشی از عواملی مانند:

  • ساختار کلاژن ضعیف به دلیل ویژگی های ژنتیکی فرد،
  • بارداری و زایمان،
  • افزایش و کاهش وزن سریع،
  • تحریک مزمن و دیستروفی فرج،
  • دوره یائسگی،
  • سیگار کشیدن،
  • عادات بد غذایی،
  • آدمی با پوست روشن بودن،
  • سالخورده،
  • فشار.

در تمام این موارد می توان از پیوند چربی یا تزریق اسید هیالورونیک در ناحیه تناسلی برای جوان سازی و افزایش پری آن استفاده کرد. فیلرهای اسید هیالورونیک علاوه بر حجم دهی، اثرات مرطوب کنندگی نیز بر روی بافت دارند.

هیالورونیک اسید چیست؟

اسید هیالورونیک (HA) یک ماده طبیعی با ساختار «پلی ساکارید» (شامل قند) در بدن انسان است. از این رو سال هاست که در دنیای لوازم آرایشی و بهداشتی به طور ایمن از آن استفاده می شود. در بدن انسان بیشتر در چشم، غضروف، مایع سینوویال و پوست یافت می شود. یکی از مهم ترین اجزای مایع سینوویال است. به مقدار قابل توجهی در بافت های ریه، کلیه، مغز و ماهیچه ها نیز یافت می شود. بخش های کاربردی مهمی مانند جراحی صورت و روش های برجسته سازی لب به ویژه دارد.

استفاده از اسید هیالورونیک در زمینه لوازم آرایشی و بهداشتی

اسید هیالورونیک به دلیل خواص حجیم کننده، مرطوب کننده، محرک کلاژن، ضد پیری، ضد التهاب و ضد ادم، معمولاً در پوست و زیبایی استفاده می شود. با ویژگی حفظ آب خود، نقش مهمی در اطمینان از در دسترس بودن تورگ مناسب پوست ایفا می کند. این یکی از آبدوست ترین مولکول ها (حفظ آب) در طبیعت است، به طوری که 1 گرم HA می تواند 6 لیتر آب را در خود نگه دارد. پرکننده های حاوی HA به شدت در زمینه لوازم آرایشی استفاده می شود. HA بیشتر در زمینه های آرایشی زیر استفاده می شود:

  • از بین بردن علائم پیری (ضد پیری)
  • درمان چین و چروک دور لب و ناحیه کانتور چشم،
  • تقویت لب،
  • برجسته سازی خطوط صورت.

در چه مواردی اسید هیالورونیک به ناحیه تناسلی تزریق می شود؟

می توان آن را برای اهداف مختلف زیبایی شناختی و کاربردی استفاده کرد. این شامل؛

بزرگ کردن لابیا بزرگ (تقویت لب)

در زنانی که لابیا بزرگ آنها کوچکتر از حد طبیعی است، با هدف افزایش اندازه لابیا ماژور یا پنهان کردن لبهای کوچک انجام می شود.

از بین بردن فروپاشی لابیا ماژور (جمع شدن لابیال)

برای از بین بردن ریزش ها و چین و چروک های لابیا مینور انجام می شود.

از بین بردن عدم تقارن لب

اگر یک لبه از نظر ساختاری با دیگری متفاوت باشد یا بزرگتر یا کوچکتر از دیگری باشد، یکسان سازی ترجیح داده می شود.

رفع شکایات یائسگی

می توان آن را برای رفع شکایاتی مانند سوزش، خارش و سوزش ناشی از نازک شدن پوست در دوره یائسگی ترجیح داد. به خصوص در سال های اخیر راه حل مناسبی برای بیمارانی بوده است که از خشکی واژن ناشی از یائسگی رنج می برند.

G Shot (تقویت نقطه G)

از پرکننده‌های اسید هیالورونیک نیز می‌توان برای تقویت نقطه G در دیواره قدامی واژن برای افزایش لذت جنسی و تسهیل عملکرد ارگاسم استفاده کرد. این روش "G Shot" (تقویت نقطه G) نامیده می شود.

درمان رابطه جنسی دردناک

می توان برای حل مشکل «وستیبولیت فرج» که با علائمی مانند درد و احساس سوزش در ورودی واژن خود را نشان می دهد، به داخل داخل واژن تزریق کرد.

کاندیدهای مناسب برای پرکننده اسید هیالورونیک

در برخی از بیماران، پرکننده‌های اسید هیالورونیک را می‌توان برای اهداف عملکردی و زیبایی‌شناختی روی لب‌های بزرگ اعمال کرد. کاندیدهای مناسب برای پرکننده اسید هیالورونیک کسانی هستند که به دلیل از دست دادن کلاژن ناشی از افزایش و کاهش سریع وزن، سیگار کشیدن، زندگی استرس زا، استعداد ژنتیکی و غیره و کسانی که از یائسگی و مشکلات مرتبط با سن رنج می برند، از دست دادن تن و تروفیسیته را تجربه می کنند. جوانسازی لابیا بزرگ ناحیه تناسلی را قادر می سازد تا ظاهری پرتر، روشن تر و جوان تر به دست آورد.

محدثه بازدید : 4 دوشنبه 11 تیر 1403 نظرات (0)

 

از ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود بپرسید که چگونه باید برای آماده شدن برای عمل خود برنامه ریزی کنید. بپرسید که آیا باید قبل از موعد مصرف داروهایی مانند رقیق کننده های خون را متوقف کنید. هر دستورالعملی را که برای نخوردن یا نوشیدن قبل از عمل به شما داده شده است، دنبال کنید.برای دریافت مشاوره از بهترین جراح دیسک کمر در تهران با دکتر علی جعفری تماس حاصل فرمایید.

ارائه‌دهنده شما ممکن است آزمایش‌های تصویربرداری دیگری از ستون فقرات شما مانند MRI را سفارش دهد.

در حین دیسککتومی کمر چه اتفاقی می افتد؟

گزینه های مختلفی برای جراحی وجود دارد. جراح شما می تواند در توضیح جزئیات عمل شما کمک کند. ممکن است حدود 1 ساعت طول بکشد. در اینجا نمونه ای از آنچه ممکن است انتظار داشته باشید آورده شده است:

  1. شما یک بی حس کننده موضعی دریافت خواهید کرد تا در حین عمل احساس درد یا ناراحتی نکنید. و تو همچنان بیدار خواهی بود یا ممکن است بیهوشی عمومی داشته باشید و در طول عمل بخوابید.

  2. یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی به دقت علائم حیاتی شما را در طول عمل مشاهده می کند. این شامل مواردی مانند ضربان قلب و فشار خون شما می شود.

  3. جراح شما یک برش کوچک در پشت شما، در سطح دیسک آسیب دیده ایجاد می کند.

  4. در طول عمل، جراح شما از نوع خاصی از اشعه ایکس برای اطمینان از محل صحیح استفاده می کند.

  5. جراح شما ابتدا یک میله کوچک را در بالای فضای بین مهره ای قرار می دهد. جراح شما یک لوله کمی بزرگتر را روی این میله فشار می دهد. سپس جراح شما یک لوله دوم و بزرگتر را روی آن لوله فشار می دهد. آنها حتی ممکن است یک لوله سوم را روی لوله دوم فشار دهند. این کار به آرامی بافت را به سمت مهره از هم جدا می کند. در نهایت جراح شما همه لوله ها را به جز بزرگترین لوله خارج می کند.

  6. جراح شما ابزارهای کوچک مخصوصی از جمله دوربین و چراغ را در این لوله قرار می دهد.

  7. جراح شما قسمت فتق دیسک را با استفاده از ابزارهای کوچک برمی دارد. آنها همچنین سایر تعمیرات مورد نیاز را انجام خواهند داد.

  8. ابزار و لوله برداشته می شوند.

  9. یک باند کوچک برای بستن زخم شما قرار داده می شود.

بعد از دیسککتومی کمر چه اتفاقی می افتد؟

جراحی معمولاً یک روش سرپایی است. یعنی می توانید همان روز به خانه بروید. احتمالاً باید چند ساعت بعد از عمل بمانید. مطمئن شوید که کسی را دارید که بتواند شما را به خانه برساند.

ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی به شما دستورالعمل هایی در مورد نحوه استفاده از کمرتان می دهد. ممکن است لازم باشد بلند کردن یا خم شدن را محدود کنید. ممکن است ارائه دهنده شما از شما بخواهد که برای مدت محدودی پس از عمل از بریس کمر استفاده کنید. اکثر افراد می توانند ظرف یک هفته یا بیشتر به سر کار برگردند. ممکن است پس از جراحی برای کمک به تقویت کمر به فیزیوتراپی نیاز داشته باشید.

ممکن است مقداری مایع از برش کوچکتان تخلیه شود. این طبیعی است. اگر مقدار زیادی تخلیه از محل برش وجود دارد، فوراً به ارائه دهنده خود اطلاع دهید. همچنین در صورت بروز تب یا درد زیاد در ناحیه با پزشک خود تماس بگیرید.

گاهی اوقات این روش برای مدتی کمی درد بیشتری ایجاد می کند. اما برای کاهش درد می توانید از داروهای ضد درد استفاده کنید. معمولا این به سرعت از بین می رود. درد شما باید کمتر از قبل از جراحی شود.

مطمئن شوید که تمام دستورالعمل های ارائه دهنده خود را دنبال کرده و قرارهای بعدی خود را حفظ کنید.

مراحل بعدی

قبل از اینکه با آزمایش یا روش موافقت کنید، مطمئن شوید که:

  • نام آزمون یا روش
  • دلیل انجام آزمایش یا روش
  • چه نتایجی را باید انتظار داشت و چه معنایی دارند
  • خطرات و مزایای آزمایش یا روش
  • عوارض جانبی یا عوارض احتمالی چیست؟
  • زمان و مکان شما برای انجام آزمایش یا روش
  • چه کسی این آزمایش یا روش را انجام خواهد داد و صلاحیت آن شخص چیست
  • اگر آزمایش یا روش را انجام نمی دادید چه اتفاقی می افتاد
  • هر گونه آزمایش یا روش جایگزین که باید در مورد آن فکر کنید
  • چه زمانی و چگونه به نتایج خواهید رسید
  • اگر سؤال یا مشکلی دارید، پس از آزمون یا روش با چه کسی تماس بگیرید
  • چقدر باید برای آزمایش یا روش بپردازید
محدثه بازدید : 3 یکشنبه 10 تیر 1403 نظرات (0)

درمان های جوانسازی واژن به طور فزاینده ای برای زنان در هر سنی محبوب می شود. درست مانند بقیه بدن، لب های بیرونی واژن نیز می توانند چین و چروک و افتادگی پوست را تجربه کنند. یکی از درمان‌های مؤثری که زنان برای کاهش این علائم پیری به دنبال آن هستند، بزرگ‌کردن لابیا با انتقال چربی است . این روش زیبایی می تواند لابیاها را سفت و صاف کند تا ظاهر زیبایی جوان تری داشته باشد. در اینجا سه ​​مزیتی که زنان می توانند از بزرگ کردن لابیا با انتقال چربی دریافت کنند، آورده شده است.برای اطلاع از هزینه تزریق چربی به واژن در تهران اینجا کلیک کنید

درمان کم تهاجمی

بسیاری از زنان بزرگ کردن لابیا را با انتقال چربی ترجیح می دهند زیرا این روش درمانی کم تهاجمی است. هیچ خطر یا عارضه ای از اسکارهای جراحی وجود ندارد. چربی مستقیماً از بیمار برداشت می شود و قبل از تزریق به ناحیه مورد نظر خالص می شود. بافت تزریق شده به طور طبیعی در طول زمان جذب می شود و احتمال رد آن بسیار کم است. بسیاری از بیماران بلافاصله پس از درمان می توانند فعالیت های عادی خود را از سر بگیرند.

گرد، ظاهر جوان

بزرگ کردن لابیا با انتقال چربی به حجیم شدن لابیا بزرگ یا لب های بیرونی واژن برای بهبود ظاهر آن کمک می کند. انتقال چربی به ایجاد بالشتک بیشتر برای ناحیه کمک می کند، که می تواند راحتی بیشتری را در طول صمیمیت یا ورزش فراهم کند. زنان در حالی که با شریک زندگی خود هستند یا لباس شنا می پوشند می توانند به ظاهر خود اعتماد به نفس و غرور بیشتری داشته باشند.

نتایج طبیعی طولانی مدت

جراحان پلاستیک از دو روش برای بزرگ کردن لابیا استفاده می کنند. علاوه بر انتقال چربی، جراحان اغلب از پرکننده‌های اسید هیالورونیک برای جوان‌سازی استفاده می‌کنند. پرکننده های اسید هیالورونیک برای حفظ نتایج نیاز به درمان های تکراری دارند. بزرگ‌کردن لابیا با انتقال چربی نتایج طولانی‌مدتی را بدون نیاز به ویزیت مجدد ارائه می‌دهد. نتایج همچنین می تواند طبیعی تر از پرکننده ها به نظر برسد.

آیا افزایش لابیا با انتقال چربی برای شما مناسب است؟

تغییرات ناشی از افزایش سن به ناحیه صمیمی شما می تواند باعث خجالت و ناراحتی شود. بزرگ کردن لابیا با انتقال چربی می تواند اعتماد به نفس شما را افزایش دهد و تاثیر مثبتی بر روابط صمیمانه شما با همسرتان داشته باشد. با برنامه ریزی برای مشاوره با دکتر مایا، می توانید متوجه شوید که آیا این روش برای شما مناسب است یا خیر. دکتر مایا می تواند خطرات و مزایای آن را توضیح دهد و بهترین گزینه های درمانی را برای رفع نیازهای زیبایی شما توصیه کند. امروز درخواست مشاوره بدهید

محدثه بازدید : 4 دوشنبه 04 تیر 1403 نظرات (0)

سلامتی و تندرستی صمیمی یک حوزه مهم اما اغلب نادیده گرفته شده در سلامت زنان است. برای پیشگیری از هرگونه عفونت در ناحیه تناسلی و برای فعالیت جنسی سالم، سلامتی صمیمانه به ویژه هنگامی که زنان یائسه می شوند و در دوره پس از زایمان اهمیت دارد. این بدان معنا نیست که زنانی که در این گروه سنی نیستند هیچ مشکلی را تجربه نمی کنند. انجام می دهند. 

بدن هر زنی منحصر به فرد است و ناحیه ولوواژینال نیز منحصر به فرد است. این یک اکوسیستم به خودی خود دارای مکانیسم های دفاعی خاصی است که در کنار هم برای سالم نگه داشتن دستگاه تناسلی کار می کنند. این اکوسیستم از پوست، ترشحات (مانند ترشحات)، محتوای pH اسیدی و فلور واژن (بخوانید باکتری) تشکیل شده است که تا حد زیادی توسط سیستم غدد درون ریز و ایمنی فرد حفظ می شود. 

با این حال، عوامل استرس زا مانند بارداری، تغییرات در سطوح هورمونی در دوران یائسگی، شرایط سلامت مزمن، اقدامات بهداشتی و حتی رابطه جنسی می توانند بر سلامت واژن تأثیر بگذارند. سپس این می تواند به صورت فقدان لذت صمیمی، بی اختیاری ادرار، درد در ناحیه شرمگاهی، خشکی واژن و غیره ظاهر شود. گاهی اوقات به دلیل افزایش سن و اصطکاک ناشی از لباس، ناحیه واژن نیز در طی یک دوره زمانی تیره می شود. برای برخی از زنان، این از نظر زیبایی شناختی جذاب نیست. 

خبر خوب این است که بسیاری از درمان های پیشگام وجود دارد که با موفقیت مشکلات سلامتی صمیمی را درمان می کند . از روش‌های جراحی گرفته تا درمان‌های کم تهاجمی و کاملاً غیرتهاجمی، درمان‌های فوق برای جوان‌سازی ناحیه واژن کاملاً موفق بوده‌اند. از چنین درمان هایی نیز می توان برای تغییر زیبایی ناحیه واژن استفاده کرد، مانند سفت کردن واژن، روشن کردن واژن و بازسازی پرده بکارت و غیره. 

O-Shot: شکل کوتاه اورگاسم شات، O-Shot یک تزریق پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) است که از جریان خون بیمار گرفته می شود و سپس به بافت های اطراف مجرای ادرار و کلیتوریس تزریق می شود. 

نحوه کار: این O-Shot غنی از پلاسما یک روش کم تهاجمی است که تولید کلاژن جدید را در بدن تحریک می کند و به طور موثر به سفت شدن ناحیه واژن کمک می کند. پلاکت‌هایی که سرشار از فاکتورهای رشد هستند، عملکرد سلول‌ها را تقویت کرده و جریان خون را در این ناحیه افزایش می‌دهند. این به نوبه خود باعث افزایش رشد سلول های جدید و افزایش حساسیت آنها به تحریک می شود. 

هنگامی که ناحیه واژن با فاکتورهای رشد غرق می شود، نقش مهمی در افزایش میل جنسی، افزایش رطوبت در حفره واژن دارد و توانایی تجربه ارگاسم را تسهیل می کند. 

برای اطمینان از حداکثر راحتی، در طول عمل، ناحیه بی حس می شود. خون غنی از پلاکت به کلیتوریس و قسمت بالایی واژن تزریق می شود. اثرات O-Shot معمولاً باید یک سال یا بیشتر باقی بماند. برای افزایش طول عمر اثرات، می توان چندین O-Shot تجویز کرد.  

یکی از دلایل اصلی زنان برای گرفتن O Shot افزایش احتمال دستیابی به ارگاسم واژینال و افزایش شدت ارگاسم تحریک شده از طریق کلیتور است. 

جوانسازی واژن با لیزر: از آنجایی که دیواره های واژن از فیبرهای کلاژن تشکیل شده است، به مرور زمان، این رشته ها می توانند کشش و کشش حفره واژن را کاهش دهند. این می تواند به دلیل افزایش سن یا زایمان باشد که منجر به کاهش لذت از رابطه جنسی شود. 

نحوه کار: لیزر برای تحریک رشد کلاژن استفاده می شود که به نوبه خود دیواره واژن را سفت می کند و در عین حال حس جوانی را بازیابی می کند. لیزر از طریق یک اسکنر مخصوص بر روی دیواره واژن عمل می کند. رشد بافت و کلاژن تحریک می شود. نتایج مشهودی به شکلی است که پوست واژن حالت کشسانی بیشتری پیدا می کند. این لیزر درمانی علاوه بر لذت بردن از رابطه جنسی، به کاهش بی اختیاری ادرار، روان سازی حفره و کاهش عود عفونت های واژن نیز کمک می کند. 

این لیزر درمانی غیر تهاجمی و بدون درد است. پس از انجام این روش، نتایج فوری را مشاهده خواهید کرد. هر جلسه حدود 30 دقیقه طول می کشد و اثرات این درمان بین 18 ماه تا 2 سال باقی می ماند. رابطه جنسی معمولاً بعد از 5 روز از زمان انجام عمل انجام می شود. 

روش‌های روشن/روشن‌کردن واژن: همچنین به عنوان سفیدکننده واژن نیز شناخته می‌شود، چنین روشی برای روشن کردن پوست تیره اطراف ناحیه تناسلی - که می‌تواند شامل ران‌ها، فرج و گاهی اوقات حتی ناحیه مقعد باشد، عمل می‌کند. رعد و برق پوست عمدتاً برای اهداف زیبایی شناسی انجام می شود. تیره شدن ناحیه تناسلی با افزایش سن غیرمعمول نیست و خانم هایی که رنگ پوست تیره تر دارند بیشتر مستعد این امر هستند. 

نحوه کار: بلیچینگ واژن را می توان از طریق چندین روش انجام داد. رایج ترین لیزر Q-switched است که روی درم کار می کند تا ملانوسیت ها یا رسوبات رنگدانه را پراکنده کند. گزینه‌های دیگر شامل استفاده از لایه‌برداری‌های تخصصی، تکنیک‌های میکرونیدلینگ مانند درمارولر و درماپن و پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) است که همگی می‌توانند بافت پوست را بهبود بخشند و رنگ پوست را روشن کنند. 

این روش های سفید کردن پوست فقط روشن شدن موقتی را فراهم می کند. برای نتایج طولانی مدت، این روش ها باید به طور مداوم انجام شوند. 

ترکیبی از درمان ها اغلب می تواند به نتایج پایدار منجر شود

همانطور که قبلا ذکر شد، مسائل بهداشتی صمیمی از زن به زن متفاوت است. برخی از زنان ممکن است مشکلات متعددی را تجربه کنند که آنها را از برخورداری از سلامت صمیمی خوب و درگیر شدن و لذت بردن از رابطه جنسی باز می دارد. اغلب اوقات، ترکیبی از درمان‌ها توصیه می‌شود تا اطمینان حاصل شود که با همه مشکلات مبارزه می‌شود. 

در حالی که O-Shot به افزایش شانس دستیابی به ارگاسم کمک می کند، جوانسازی واژن با لیزر می تواند به بهبود خاصیت ارتجاعی و روان سازی حفره واژن کمک کند. 

محدثه بازدید : 5 پنجشنبه 31 خرداد 1403 نظرات (0)

دیواره واژن می تواند به دلایل مختلفی تغییر کند، که منجر به خشکی ، درد در حین مقاربت یا صرفاً کاهش لذت می شود . برخی از زنان پس از یائسگی خشکی واژن را تجربه می کنند یا متوجه می شوند که واژن با افزایش سن یا پس از زایمان حالت ارتجاعی کمتری پیدا می کند . این از دست دادن قابلیت ارتجاعی ممکن است منجر به عفونت های مکرر واژن نیز شود .

برای زنان مبتلا به خشکی واژن، استروژن معمولا به عنوان یک گزینه درمانی ارائه می شود. این همیشه موثر نیست و همچنین برای زنانی که سرطان سینه یا تخمدان داشته اند نامناسب است . در این شرایط، جوانسازی واژن با لیزر ممکن است یک گزینه ارجح باشد.

 

جوانسازی واژن با لیزر شامل چه مواردی می شود؟

 

جوانسازی واژن با لیزر معمولاً شامل دو دوره درمانی است که بین 4 تا 6 هفته فاصله دارد ، اگرچه برخی از افراد به جلسات بیشتری نیاز دارند.

پزشک یک میله کوچک را به آرامی وارد واژن می کند . سپس میله به آرامی به عقب کشیده می شود و یک پرتو لیزر سوراخ های ریزی را در پوشش واژن ایجاد می کند . سوراخ ها باعث تحریک جریان خون جدید و رشد بافت در واژن می شوند.

شما در طول عمل احساس درد نخواهید کرد و معمولاً کل کار حدود 10 دقیقه طول می کشد . برای آماده شدن برای درمان لازم نیست کاری انجام دهید.

 

مراقبت های بعد از لیزر جوانسازی واژن

 

برخی از زنان پس از درمان عوارض جانبی ناراحتی و تورم خفیف را گزارش می‌کنند، اما این علائم معمولاً پس از چند روز ناپدید می‌شوند.

پزشک یا پرستار به شما توصیه می کند که برای 4 تا 5 روز پس از عمل از رابطه جنسی یا استفاده از تامپون خودداری کنید تا دیواره واژن ته نشین شود.

شما باید بلافاصله متوجه بهبودی و همچنین بهبود مستمر در چند ماه آینده شوید. نتایج حدود 18 ماه تا دو سال باقی می‌مانند ، و بیشتر زنان هر 12 تا 18 ماه یک‌بار درمان «نگهداری» خواهند داشت.

 

جایگزین های این درمان

 

لیزر درمانی یکی از انواع جوانسازی واژن است و گاهی اوقات با:

  • لابیاپلاستی ، یک روش رایج تر که شامل کاهش طول لابیا مینور است.
  • کاهش هود کلیتورال ، که اغلب با لابیاپلاستی همراه است.
  • لابیا ماژورپلاستی ، روشی که اندازه لابیا ماژور خارجی را کاهش می دهد.
  • مونسپلاستی ، روشی که برآمدگی مون ها را کاهش می دهد.

اگر انگیزه اولیه برای لیزر درمانی سفت کردن واژن باشد، یک روش جراحی به نام واژینوپلاستی ممکن است یک گزینه درمانی جایگزین باشد.

محدثه بازدید : 7 یکشنبه 27 خرداد 1403 نظرات (0)

جراحی لابیاپلاستی چیست؟

 

هدف لابیاپلاستی کاهش اندازه لابیا مینور - فلپ های مخاطی پوست در دهانه واژن است.

 

 

 

چرا لابیاپلاستی انجام دهیم؟

 

برخی از زنان به دلیل داشتن علائم مرتبط با افزایش اندازه لابیاها درخواست لابیاپلاستی می کنند. این علائم می تواند شامل ناراحتی لابیا هنگام دوچرخه سواری یا در حین مقاربت ، خارش، تحریک و خودآگاهی باشد.

 

قبل از انجام عمل جراحی، بسیار مهم است که بیماران اطلاعاتی را جمع آوری کنند و اطمینان حاصل کنند که لابیاپلاستی برای آنها مناسب است. حمایت روانی و مدیریت علائم با وسایل ساده ممکن است مناسب تر از جراحی باشد.

 

در حالت ایده آل، وزن شما باید قبل از جراحی طبیعی باشد و از سیگار کشیدن خودداری کنید.

 

لابیاپلاستی انجام شده می تواند تفاوت قابل توجهی در علائم، کیفیت زندگی و اعتماد به نفس برای کسانی که به آن نیاز دارند ایجاد کند.

 

 

قبل از عمل من چه اتفاقی خواهد افتاد؟

 

قبل از عمل، شما با جراح متخصص خود ملاقات خواهید کرد تا در مورد اینکه چرا می خواهید جراحی کنید و چه می خواهید صحبت کنید. آن‌ها بیماری‌هایی را که در گذشته داشته‌اید یا داشته‌اید یادداشت می‌کنند و همچنین هر دارویی را که مصرف می‌کنید، از جمله داروهای گیاهی و داروهایی که توسط پزشک شما تجویز نشده است، ثبت می‌کنند.

 

بعد از این شما را معاینه خواهند کرد. آنها از شما می پرسند که آیا می خواهید شخصی را در طول معاینه همراه خود داشته باشید و از شما می خواهند که یک فرم رضایت برای گرفتن، ذخیره و استفاده از عکس ها را امضا کنید.

 

اگر اضافه وزن دارید ، جراح شما ممکن است پیشنهاد کند که عمل شما را به تعویق بیندازید تا خطرات کاهش یابد و همچنین ممکن است از شما خواسته شود که در صورت امکان سیگار را کاهش دهید یا آن را ترک کنید (از جمله سیگار کشیدن).

 

 

عمل جراحی چگونه انجام می شود؟

 

تکنیک های مختلفی برای کاهش لب های کوچک وجود دارد و همه این تکنیک ها مزایا و معایب خاصی دارند. مناسب ترین برای نیازهای شما با شما بحث خواهد شد. در زیر تکنیک های رایج مورد استفاده آورده شده است:

 

رویه گوه

 

 

یک گوه از ضخیم ترین قسمت لابیا مینور برداشته می شود. زیر مخاط (بافت لایه زیر غشای مخاطی) باید با برداشتن ضخامت جزئی دست نخورده باقی بماند. این روش ظاهری طبیعی به واژن پس از جراحی می دهد و همچنین لبه های چروکیده را حفظ می کند.

 

روش برش

 

در این روش قسمت اضافی لابیا مینور برداشته و بخیه می شود تا با لابیا بزرگ متقارن شود.

 

بیهوشی برای لابیاپلاستی

 

لابیاپلاستی را می توان به عنوان یک روش روزانه انجام داد. این روش حدود یک ساعت طول می کشد . بسته به طرح جراحی و ترجیحات شما می توان تحت بیهوشی موضعی، آرام بخش یا بیهوشی عمومی انجام داد.

 

بخیه

 

بخیه های استفاده شده قابل حل هستند و در طول روزها و هفته ها پوسته پوسته می شوند.

 

پانسمان

 

این ناحیه برای لباس پوشیدن مشکل است، بنابراین احتمالاً نیازی به پانسمان یا پماد مبتنی بر وازلین نیست.

 

 

چگونه می توانم به موفقیت عملیاتم کمک کنم؟

 

توصیه می شود قبل از انجام عمل تا حد امکان سالم باشید. مهم است که وزن خود را با یک رژیم غذایی خوب و ورزش منظم ثابت نگه دارید.

 

اگر سیگار می کشید، ترک حداقل شش هفته قبل از عمل به کاهش خطر عوارض کمک می کند.

 

 

بعد از عمل چه انتظاری باید داشت

 

جراحی لابیاپلاستی با بیهوشی عمومی یا بی حسی موضعی بسته به نیاز شما انجام می شود. این عمل معمولاً حدود یک ساعت طول می کشد و به عنوان یک روش روزانه انجام می شود.

 

هنگامی که از عمل خود بیدار می شوید، ممکن است در حالی که نوشیدنی نمی نوشید، یک قطره به شما مایع بدهد. در حین جراحی به شما آنتی بیوتیک داده می شود و یک دوره آنتی بیوتیک برای تمیز نگه داشتن زخم داده می شود. لابیای شما متورم و درد می کند، اما برخی مسکن های ساده باید برای راحتی شما کافی باشد.

 

 

بهبود

 

شما می توانید در همان روز جراحی از رختخواب خارج شوید و پس از دو هفته فعالیت های سبک انجام دهید. بسته به نوع روشی که انجام داده اید، باید بین چهار تا شش هفته به ورزش عادی بازگردید.

 

 

مراقبت های بعد از شما

 

مراقبت های بعد از عمل برای موفقیت عمل بسیار مهم است. چند دستورالعمل بعد از عمل وجود دارد که باید قبل از انجام عمل از آنها آگاه باشید:

 

  • از شما خواسته می شود که به طور منظم و به آرامی محل را برای تمیز نگه داشتن دوش بگیرید و هر بار زخم را خشک کنید.
  • برای احتیاط یک دوره آنتی بیوتیک داده خواهد شد.
  • ممکن است به حدود دو هفته مرخصی در یک شغل اداری نیاز داشته باشید و برای مشاغل سخت تر به مدت طولانی تری نیاز داشته باشید . 
  • تا زمانی که به شما اطمینان داده نشود که زمان مناسبی برای انجام این کار است، باید از فعالیت‌های بدنی مانند دوچرخه‌سواری، دویدن و سایر ورزش‌ها اجتناب کنید. این می تواند چهار تا شش هفته طول بکشد. بازگشت زودهنگام به فعالیت‌ها می‌تواند بر زخم فشار وارد کند، بهبودی را به تاخیر بیندازد و منجر به شکستگی زخم شود.
  • نباید لباس های تنگ یا لباس زیر بپوشید زیرا باعث اصطکاک زخم می شوند.
  • حداقل چهار تا شش هفته نباید رابطه جنسی داشته باشید.
  • تقریباً یک هفته بعد از عمل برای بررسی زخم ها دیده خواهید شد.
  • اگر به مراقبت و مشاوره مداوم زخم نیاز باشد، ممکن است لازم باشد چندین بار بعد از عمل به عنوان بخشی از بسته مراقبتی خود ویزیت شوی
محدثه بازدید : 7 پنجشنبه 24 خرداد 1403 نظرات (0)

به عنوان بخشی از یک روش جوانسازی واژن ، برخی از زنان ترجیح می دهند پوست ناحیه بیکینی را روشن و درخشان کنند و به آن اجازه می دهد تا به طور منسجمتری با بافت پوست اطراف یکپارچه شود. پوست در ناحیه واژن به طور طبیعی به دلیل فعالیت های روزمره مانند پیاده روی، ورزش و مقاربت جنسی تیره تر می شود.

بسیاری از بیماران از ظاهر طبیعی به خوبی لذت می برند، در حالی که برخی معتقدند که رنگ پوست یکنواخت تر و یکنواخت تر به زیبایی و جذابیت صمیمی فرد می افزاید. برای این بیماران، ما فرآیند روشن کردن واژن را پیشنهاد می کنیم تا به آنها کمک کنیم به ایده آل های خود برسند.

علت تیره شدن ناحیه واژن چیست؟

پوست ناحیه واژن به مرور زمان به دلیل فعالیت‌های معمول از جمله پوشیدن لباس‌های تنگ، پیاده‌روی، دویدن، ورزش و آمیزش جنسی تیره می‌شود. هیچ چیز غیرطبیعی یا نگران کننده ای در مورد تیره شدن بافت پوست در این ناحیه صمیمی در طول زمان وجود ندارد و روش روشن کردن واژن یک روال خود انتخابی است که می تواند به کاهش رنگ های تیره کمک کند تا رنگ روشن تری ایجاد کند که بهتر با پوست اطراف یکپارچه شود. 

بارداری، هیپرهیدروزیس و نوسانات هورمونی نیز می تواند باعث تیره شدن ناحیه شود.

روشن کردن واژن چگونه انجام می شود؟

در Laser Cliniqúe، ما یک روش ایمن و ساده را که توسط پرستاران زن ما انجام می شود، تکمیل کرده ایم. این روش شامل ترکیبی از مجموعه‌ای از درمان‌های لیزر MedLite® همراه با استفاده موضعی از روشن‌کننده‌های پوستی تجویزی است.

روش روشن کردن واژن با لیزر کلینیک

لیزر کلینیک دو روش درمانی را در یک روش ترکیب می کند تا بهترین نتایج ممکن را به بیماران ارائه دهد.

  • لیزر MedLite® : ما از لیزر Cynosure MedLight® در قسمت اول درمان برای کمک به رفع نگرانی های مربوط به رنگدانه و جوانسازی پوست استفاده می کنیم . بی‌حس‌کننده‌های موضعی را می‌توان برای افزایش راحتی بیشتر بیمار استفاده کرد و درمان هیچ دوره‌ای از کار یا دوره نقاهت ندارد. بسته به میزان اهمیت رنگدانه، ممکن است دو تا سه درمان مورد نیاز باشد.
  • روشن کننده های موضعی پوست: پس از لیزر درمانی، روشن کننده های پوست به صورت موضعی استفاده می شوند و معمولاً به مدت دو ساعت روی پوست باقی می مانند. این روشن کننده ها معمولاً شامل هیدروکینون و رتینول هستند و برای روشن و روشن کردن ظاهر کلی پوست کار می کنند.

روشن کردن واژن چه می کند؟

روشن شدن واژن ظاهر اندام تناسلی خارجی زنان را تغییر می دهد. علیرغم نامش، کانال داخلی واژن را تحت تأثیر قرار نمی دهد یا به آن رسیدگی نمی کند، اما ناحیه صمیمی بیکینی را که شامل مونس پوبیس، لابیا بزرگ، لب کوچک و پرینه است، درمان می کند. این روش به سادگی و با خیال راحت بافت خارجی پوست در این ناحیه را روشن می کند تا رنگ پوست یکنواخت تری را برای بیمار فراهم کند که عاری از هیپرپیگمانتاسیون ناخواسته، لکه های تیره و ناهنجاری های رنگ پوست باشد.

این درمان باعث می‌شود که این نواحی صمیمی رنگ‌های روشن‌تر، روشن‌تر و یکنواخت‌تر داشته باشند که بسیاری از بیماران آن را جذاب‌تر و اعتمادسازتر می‌دانند.

محدثه بازدید : 6 یکشنبه 20 خرداد 1403 نظرات (0)

پرده بکارت باقیمانده یک غشای جدا کننده واژن از دستگاه تناسلی خارجی است، که نقش خاصی ندارد.
ولی اهمیت پرده بکارت در این است که در بعضی از خانم ها این غشا باعث بسته شدن کل ورودی واژن می‌شود، که معمولا باشروع بلوغ و عدم خروج خون قاعدگی و علائم درد و انسداد ادراری مشخص می‌شود.

پرده بکارت از هر نوعی که باشد با دخول دچار پارگی می‌شود.که در معاینه قابل تشخیص است.
پارگی برده بکارت با زمین خوردن و اسب سواری اتفاق نمی افتد.
درصورتی که نوع پرده متخلخل باشد با ورود جسم خارجی هم امکان پاره شدنش وجود دارد.

هایمن چیست؟

پرده بکارت (Hymen) نوعی بافت یا غشاء است که بخشی از دهانه واژن یا کل آن را پوشش می‌دهد. شکل ظاهری و ویژگی‌های کلی هر یک از اندام‌های بدن، از فردی به فرد دیگر متفاوت است. دستگاه تناسلی زنان و پرده مهبل هم از این قاعده مستثنا نیست. انواع پرده بکارت را می‌توان به قرار زیر تقسیم‌بندی کرد:

انواع پرده بکارت

پرده بکارت حلقوی

پرده بکارت حلقوی همان طور که از نام آن پیدا است، اطراف دهانه مهبل را به صورت حلقه‌ای پوشش می‌دهد. پرده بکارت حلقوی، ممکن است قابل اتساع یا غیر قابل اتساع باشد. لازم است بدانید، پرده حلقوی و قابل اتساع از طریق برقراری رابطه جنسی پاره نشده و خونریزی نخواهد داشت. لبه‌های پرده بکارت حلقوی، ممکن است گرد یا دندانه‌دار باشد.

پرده بکارت ارتجاعی

پرده بکارت ارتجاعی یک غشاء انعطاف پذیر است که از طریق آمیزش جنسی پاره نمی‌شود. در مواردی، ممکن است آسیبی جزئی در پرده بکارت حلقوی ایجاد شود.

از کجا بفهمم ارتجاعی هستم؟

برای تشخیص نوع پرده حتما باید به ماما یا پزشک زنان مراجعه کرد و از دستکاری کردن آن پرهیز نمود.

پرده بکارت دو سوراخی

پرده بکارت دو سوراخی توسط یک تیغه گوشتی که در ورودی واژن قرار دارد به دو بخش تقسیم می‌شود. به همین دلیل، اصطلاحا آن را پرده دو سوراخی می‌نامند.

پرده غربالی 

پرده بکارت غربالی به طور ممتد در عرض واژن قرار گرفته و سطح آن با سوراخ‌های ریز و غربال مانندی پوشیده شده است.

پرده مسدود

پرده بکارت مسدود، یک بافت گوشتی فاقد هر گونه سوراخی است که دهانه مهبل را به طور کامل مسدود می‌کند.و در اندک افراد وجود دارد و این گونه افراد نیاز دارند تا جراحی شوند تا پریود شوند یا بتوانند رابطه داشته باشند.

پرده بکارت تیغه ای

پرده بکارت تیغه‌ای یا دو تکه پرده‌ای است که یک تیغه ممتد در طول ورودی واژن دارد. پرده بکارت دو تکه دارای بافت اضافه‌ای هستند. این بافت اضافه، باعث به وجود آمدن دو سوراخ در واژن میشود

انواع دیگر پرده بکارت مثل دندانه ای، شرابه دار، دیوار دار، مشبک را در تصویر زیر می‌توانید مشاهده کنید.

اهمیت پرده بکارت

اهمیت پرده بکارت، در میان برخی جوامع و اقوام بسیار پررنگ است. در این قبیل جوامع، خونریزی پرده بکارت در شب زفاف، نشانه باکرگی دختر و نداشتن رابطه جنسی پیش از ازدواج است. با این حال، لازم است بدانید، مواردی نظیر استفاده از تامپون و خود ارضایی با اجسام خارجی هم ممکن است موجب پارگی پرده بکارت شود.

پرده بکارت در کدام قسمت واژن قرار دارد؟

بسته به افراد مختلف یک یا دو سانتی متر بعد از ورودی واژن پرده بکارت قرار دارد.

فاصله بکارت از دهانه واژن

درباره فاصله دهانه واژن تا بکارت باید بدانید که پرده بکارت در مدخل واژن در یک یا دو سانتیمتر اول آن قرار دارد.

دلیل خونریزی پرده بکارت

خونریزی پرده بکارت، اغلب در نخستین آمیزش جنسی مشاهده می‌شود. برخلاف آن چه عموم مردم تصور می‌کنند، پرده بکارت، غشاء سختی نیست. بنابراین، به هیچ عنوان، لازم نیست، نخستین رابطه جنسی با زور و فشار بیش از حد همراه باشد.

در واقع، تحریک کامل، آمادگی برای آمیزش و پایین بودن سطح استرس زن، می‌تواند عدم خونریزی پرده بکارت را به همراه داشته باشد. اضطراب و نگرانی بیش از اندازه در اولین رابطه جنسی، موجب می‌شود، مهبل زن به اندازه کافی مرطوب نشود.

این امر، اگر با فشار و اعمال زور از طرف مرد توأم باشد منجر به ایجاد پارگی و خونریزی خواهد شد. بنابراین، عدم خونریزی پرده بکارت به معنای مرطوب بودن دهانه واژن و نرمی و ملاطفت مرد در هنگام دخول است.

نکته

  • پرده بکارت از مقدار اندکی رشته‌های عصبی برخوردار است. به همین دلیل، پارگی آن با درد زیادی همراه نخواهد بود.
  • توجه داشته باشید، برای حفاظت از سلامت جسمی و روحی بانوان، لازم است رابطه جنسی در نهایت آرامش انجام گیرد. به همین منظور، بهتر است در هنگام خستگی و اضطراب از آمیزش خودداری کنید. این امر، به ویژه درباره نخستین رابطه جنسی مصداق دارد.


فعالیت های آسیب زننده به پرده بکارت

پارگی پرده بکارت برای بسیاری از خانواده‌ها و جوامع موضوع بسیار حساس و شبهه برانگیز است. بسیاری از افراد، با ساختار پرده مهبل آشنایی چندانی ندارند. همین امر، ممکن است، سوء تفاهم‌های فراوانی را ایجاد کند. مراجعه به متخصص زنان و زایمان و انجام معاینات و مشاوره‌های لازم، به شما کمک خواهد کرد با انواع پرده بکارت و دلایل پارگی آن آشنا شوید.

دلایل پارگی پرده بکارت

موارد زیر، شایع‌ترین دلایل پارگی پرده بکارت به حساب می‌آیند:

  • آمیزش جنسی
  • خودارضایی از طریق دخول اجسام خارجی
  • استفاده از تامپون
  • وارد شدن ضربه‌های شدید به واژن

سقوط از ارتفاع و پاره شدن پرده بکارت

بسیاری از افراد، پارگی پرده بکارت را با وقایعی نظیر سقوط از ارتفاع در ارتباط می‌دانند. لازم است بدانید، این طرز تفکر اشتباه است. با این حال، ممکن است پس از اتفاقاتی مانند سقوط از بلندی یا بعد از فعالیت‌‌هایی از قبیل، کوهنوردی یا حمل اجسام سنگین، شاهد خونریزی دستگاه تناسلی باشید.

جای نگرانی نیست! خونریزی یا لکه‌بینی، حاصل وارد آمدن فشار بر رحم است. ناگفته پیدا است که باید با دقت هر چه تمام‌تر از سلامت اندام‌های خود مراقبت کرده و به هیچ عنوان، بدن خود را تحت فشار قرار ندهید. با این حال، این امر، با پاره شدن پرده بکارت در ارتباط نیست. به خاطر داشته باشید، پارگی پرده تنها در صورت دخول ناشی از آمیزش یا وارد کردن اجسام خارجی به واژن اتفاق می‌افتد.

فعالیت‌های ورزشی و پاره شدن پرده بکارت

برخلاف تصور عمومی، انجام ورزش‌هایی نظیر دوچرخه‌سواری، سوارکاری، رقص و بسیاری از فعالیت‌های مشابه به پرده بکارت آسیبی وارد نمی‌کند. در واقع، فقط ضربات سنگین به ناحیه مهبل و وارد شدن اجسام خارجی در واژن مشکل‌ساز خواهد بود.

خودارضایی و پاره شدن پرده بکارت

خودارضایی و پاره شدن پرده بکارت، می‌توانند تأثیر مستقیمی بر یکدیگر داشته باشند. در اغلب موارد، خودارضایی با وارد کردن برخی اجسام خارجی به داخل واژن همراه است. با توجه به محل قرارگیری پرده بکارت، انجام این کار می‌تواند با پارگی همراه باشد. به علاوه، ضربه نیز می‌تواند منجر به پارگی پرده شود. با این حال، اگر خودارضایی به روشی غیر از موارد یاد شده انجام شود با پارگی و خونریزی توأم نخواهد بود.

علائم پاره شدن پرده بکارت

علائم پاره شدن پرده بکارت از فردی به فرد دیگر متفاوت است. همان طور که پیش‌تر هم گفته شد، شدت علائم به ساختار، ضخامت و نوع پرده بستگی دارد. در مواردی، ممکن است آسیب دیدن این بخش از اندام تناسلی زنانه با خونریزی و احساس درد خفیف همراه باشد. با این حال، هیچ یک از این نشانه‌ها مبنای مناسبی برای تشخیص پارگی به حساب نمی‌آیند. در صورت بروز حادثه و برای اطمینان از سلامت پرده بکارت، لازم است به پزشک زنان و زایمان مراجعه کنید.

مقدار خونریزی در پاره شدن بکارت

پارگی پرده بکارت در همه افراد با خونریزی و درد همراه نیست. در واقع، این امر به نوع و ضخامت پرده بستگی دارد. به عنوان مثال، در کسانی که دارای پرده حلقوی یا ارتجاعی هستند، پارگی معنایی نخواهد داشت. این موضوع، درباره سایر افراد اندکی متفاوت است. برخی اشخاص، تنها به مدت یک یا دو دقیقه، چند قطره خون را مشاهده خواهند کرد. این در حالی است که خونریزی ناشی از پاره شدن پرده بکارت در سایر افراد، ممکن است متوالی باشد. این امر، ناشی از ایجاد آسیب در نواحی اطراف مهبل است. از عوامل تأثیرگذار در شدت خونریزی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ضخامت پرده بکارت
  • نوع پرده بکارت
  • شدت دخول
  • عدم آمادگی زن برای برقراری رابطه جنسی
محدثه بازدید : 14 شنبه 19 خرداد 1403 نظرات (0)
پیوند چربی به لابیا بزرگ 

مانند سایر قسمت‌های بدن، لابیا ماژورا (لب‌های خارجی واژن) به مرور زمان پیر می‌شود و می‌تواند چین و چروک و تخلیه شود. افزایش سن، زایمان، یائسگی و حتی کاهش وزن می تواند به از دست دادن بافت چربی و قابلیت ارتجاعی لابیا کمک کند. از آنجایی که لابیا بزرگ حجم خود را از دست می دهد، در محافظت از اصطکاک و ضربه که در هنگام مقاربت در درد ایجاد می شود، کارایی کمتری دارد. علاوه بر این، لابیا مینور (لب های داخلی واژن) ممکن است بیشتر قابل توجه باشد و ظاهری ایجاد کند که برخی از زنان آن را نامطلوب می دانند.

پف کردن لب با استفاده از پیوند چربی می‌تواند ظاهر و عملکرد لابیا بزرگ را بازیابی کند. در این روش کم تهاجمی، سلول‌های چربی از قسمت داخلی ران، باسن یا شکم جمع‌آوری می‌شوند و سپس به لابیا بزرگ تزریق می‌شوند تا این ناحیه جوان‌سازی و حجیم شود.

با پف کردن لب چه انتظاری می توان داشت؟

لیپوساکشن تحت بیهوشی عمومی یا موضعی برای برداشت چربی انجام می شود. هنگامی که چربی استخراج شد، سپس قبل از تزریق به لابیا ماژور خالص می شود. شما می توانید بلافاصله پس از عمل به خانه برگردید و بسته به میزان چربی منتقل شده، انتظار 1-6 هفته زمان بهبودی را دارید.

فواید جوانسازی واژن از طریق پف کردن لب چیست؟
  • نتایج طبیعی تری ایجاد می کند.
  • این یک رویکرد کاملاً طبیعی است که از چربی بدن شما استفاده می کند - برخلاف تزریق فیلر که ممکن است بدن شما آن را رد کند.
  • اثرات طولانی تر از تزریق فیلر باقی می ماند.
  • حداقل زمان خرابی و فرآیند بازیابی
محدثه بازدید : 10 چهارشنبه 16 خرداد 1403 نظرات (0)

 

 
 

تزریق ژل به واژن بهتر است یا تزریق چربی؟

زیبایی و رفع مشکلات ظاهری ناحیه تناسلی، یکی از مسائلی است که برای زنان اهمیت زیادی دارد. به طور کلی، زنان ممکن است با مشکلات مختلفی مانند تغییر رنگ، شل شدگی واژن، چین و چروک، کاهش لذت جنسی و یا گشادی واژن روبرو شوند. در صورتی که نمی‌دانید حجم بخشیدن به واژن می‌تواند نتایج خوبی برای شما داشته باشد یا خیر، پیشنهاد می‌کنیم از روش تزریق ژل استفاده کنید. ژل‌هایی که برای تزریق به واژن در دسترس است حاوی هیالورونیک اسید هستند که ماندگاری آنها موقتی است و بین ۶ تا ۱۲ ماه باقی می‌ماند. در برخی موارد ممکن است با توجه به نوع ژل تزریق شده، ماندگاری بیشتری داشته باشند.

مزایای تزریق ژل به واژن عبارتند از:

  • نتایج آن به صورت موقتی باقی می‌مانند و در صورتی که از نتایج راضی نباشید پس از چند ماه به حالت اولیه باز می‌گردد.
  • تزریق ژل بسیار سریع و آسان است و در مدت زمان بسیار کوتاهی انجام می‌شود. پس از بی‌حسی موضعی، تزریق ژل به قسمت‌های مورد نیاز تزریق می‌شود و بلافاصله می‌توانید به منزل بازگردید و به فعالیت‌های روزمره‌ی خود ادامه دهید.
  • هزینه‌ی تزریق ژل نسبت به تزریق چربی بسیار کمتر است. بنابراین در صورت نیاز می‌توانید پس از چند ماه دوباره تزریق ژل را انجام دهید.

بررسی تزریق چربی به واژن

تزریق چربی به واژن کمی به روش تزریق ژل به واژن شبیه است؛ اما تفاوت مهم این دور روش این است که در این تکنیک از چربی بدن خود فرد استفاده می‌شود.

مراحل تزریق چربی به واژن بدین صورت است:

  • استخراج چربی

در این مرحله چربی از قسمت‌هایی از بدن که دارای چربی اضافه هستند، به عنوان مثال شکم، باسن و یا ران خارج می‌شود. خارج سازی چربی با روش لیپوساکشن و با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود.

  • آماده سازی چربی

چربی خارج شده در طی مراحلی خالص سازی می‌شود تا برای تزریق آماده باشد.

  • تزریق چربی

پس از آماده شدن چربی، ابتدا واژن با بی‌حسی موضعی، بی‌حس می‌شود و سپس چربی به قسمت‌های مورد نیاز تزریق می‌شود.

مقداری از چربی تزریق شده پس از چند هفته از بین می‌رود اما بخش اعظم آن برای همیشه در ناحیه‌ی تزریق شده باقی می‌ماند. در صورت نیاز ممکن است به یک جلسه‌ی اضافی جهت تزریق مجدد چربی نیاز داشته باشید تا حجم از دست رفته جبران شود.

 
 

مزایای تزریق چربی به واژن

  • برخلاف تزریق ژل، هیچ گونه واکنش آلرژیکی پس از تزریق واژن نخواهید داشت زیر ماده‌ی تزریقی از بدن خود فرد تهیه شده است. اما تزریق ژل به واژن در برخی از افراد ممکن است با واکنش‌های آلرژیک و ناخواسته همراه باشد.
  • تزریق چربی یک روش درمان پایدار و همیشگی است. پس از تزریق چربی مقداری از آنها طی چند هفته‌ی آینده از بین می‌روند اما سلول‌های چربی باقی مانده تقریباُ برای همیشه در بافت واژن باقی می‌مانند و نتایج پس از یک بار تزریق چربی برای همیشه ماندگار است. (در صورتی که کاهش وزن شدید داشته باشید ممکن است مقداری از چربی تزریق شده به واژن نیز طی فرآیند کاهش وزن از بین برود)

مقایسه‌ی تزریق ژل و چربی به واژن

  • همان طور که اشاره شد تزریق چربی روشی است که نتایج پایداری دارد بنابراین برای افرادی که هنوز نسبت به نتایج اطلاعی ندارند و یا برای تزریق تردید دارند روش مناسبی نیست. به این افراد توصیه می‌شود که ابتدا تزریق ژل را انجام دهند و در صورتی که از نتایج راضی بودند تزریق چربی را جهت ماندگاری دائم انتخاب نمایند.
  • تزریق چربی نسبت به تزریق چربی فرآیندی است که به هزینه‌ی بیشتری نیاز دارد زیرا فرآیندهای استخراج و تهیه‌ی چربی زمان بر بوده و به فناوری‌های پیشرفته نیاز دارد. به همین دلیل به افرادی که هزینه‌ی لازم برای برای تزریق چربی را ندارند توصیه می‌شود که از روش تزریق ژل استفاده نمایند.
  • در صورتی که دچار واکنش‌های آلرژیک نسبت به مواد موجود در ژل‌های تزریقی هستید توصیه می‌شود از روش تزریق چربی به واژن استفاده نمائید.

نتیجه گیری

تزریق ژل و تزریق چربی به واژن هر دو جز روش‌های جوانسازی واژن هستند که می‌توانند ظاهری زیباتر، حجیم‌تر و شاداب تر به واژن ببخشند و اثرات افزایش سن و یا آسیب‌های وارد شده به دلیل زایمان و سایر موارد را تا حدودی بهبود ببخشد. در این مقاله مزایا و معایب هر کدام از این روش‌ها توضیح داده شد. در انتها با نظر پزشک خود می‌توانید بهترین ماده را جهت تزریق انتخاب نمائید.

محدثه بازدید : 10 چهارشنبه 09 خرداد 1403 نظرات (0)

با انجام تزریق چربی به واژن در کلینیک دکتر لاغری، بهترین مرکز تزریق چربی سعادت آباد، از تمام مزایای اشاره شده بهره‌مند خواهید شد و یک تزریق بدون عوارض خواهید داشت.

  • درمان کم تهاجمی

از جمله فواید تزریق چربی به واژن، روش درمانی کم تهاجمی آن است که موجب می‌شود بسیاری از زنان بزرگ کردن لابیا را با تزریق چربی ترجیح دهند. هیچ خطر یا عارضه‌ای از اسکارهای جراحی وجود ندارد. چربی به صورت مستقیم از بیمار برداشت می‌شود و قبل از تزریق به ناحیه مورد نظر خالص و تسویه می‌شود. بافت تزریق شده به طور طبیعی در طول زمان جذب می‌شود و احتمال رد آن بسیار کم است. بسیاری از بیماران بلافاصله پس از درمان قادر هستند فعالیت‌های عادی خود را از سر بگیرند.

  • ظاهر گرد و جوان

بزرگ کردن لابیا با تزریق چربی به حجیم شدن لابیای بزرگ یا لب‌های بیرونی واژن برای بهبود ظاهر آن کمک می کند. تزریق چربی به ایجاد برجستگی و پف بیشتر برای ناحیه کمک می کند، که قادر است راحتی بیشتری را در طول نزدیکی یا ورزش فراهم سازد. زنان در حالی که با شریک زندگی خود در رابطه جنسی هستند یا لباس شنا می پوشند می توانند نسبت به ظاهر خود اعتماد به نفس و غرور بیشتری داشته باشند.

  • نتایج طبیعی طولانی مدت

جراحان پلاستیک از ۲ روش برای بزرگ کردن لابیا استفاده می‌کنند. علاوه بر تزریق چربی به واژن، جراحان اغلب از پرکننده‌های اسید هیالورونیک برای جوان‌سازی استفاده می‌کنند. پرکننده‌های اسید هیالورونیک برای حفظ نتایج نیاز به درمان‌های تکراری دارند. از مزایای تزریق چربی به واژن این است که نتایج طولانی‌ مدتی را بدون نیاز به ویزیت مجدد ارائه می‌دهد. نتایج همچنین دارای این قابلیت هستند که طبیعی تر از پرکننده‌ها به نظر برسد.
برخلاف پرکننده‌های مصنوعی، استفاده از چربی خود بدن خطرات واکنش‌های ناخواسته را کاهش می‌دهد. این رویکرد طبیعی به ایمنی و کارایی افزوده می‌شود.

  • افزایش رضایت جنسی

یکی از مزایای تزریق چربی واژن افزایش رضایت جنسی است. بسیاری از افراد پس از تزریق چربی به واژن افزایش رضایت جنسی را گزارش کرده‌اند. جوانسازی بافت‌های واژن به بهبود تجربه حسی زناشویی کمک می‌کند.

  • بازسازی بافت‌های واژن

بازسازی مجدد بافت‌های واژن از فواید تزریق چربی به واژن است. گذر زمان و عواملی مانند زایمان و پیری ممکن است بر انعطاف‌پذیری و تناسلی بافت‌های واژن تأثیر بگذارد. تزریق چربی به بازسازی این بافت‌ها کمک می‌کند و حس جوانی را فراهم می‌کند.

 

 

تزریق چربی به واژن چیست؟

تزریق چربی به لابیا به حذف بیش از ۶۰ درصد از چین و چروک‌ها در زنان یائسه کمک می‌کند. این روش واژن را سفت می‌سازد و همچنین به سیستم عصبی کمک می‌کند. این روش می‌تواند اعتماد به نفس بانوان را بالا ببرد، رضایت جنسی را افزایش دهد و بدن شما را به حالت قبل از پیری و جوانی بازگرداند.

روش تزریق چربی به واژن چگونه است؟ در کلینیک ما از تکنیک تخصصی برای استخراج چربی و افزایش تثبیت سلول چربی استفاده می‌شود. این امر باعث افزایش سطح کلاژن و سفت شدن پوست می‌شود و حس طبیعی کاملی به شما می‌دهد. چربی واژن را تغذیه می‌کند و احساس جوانی را باز می‌گرداند. این فرآیند سلول‌های ناحیه واژن را ترمیم می‌سازد و واژن را دوباره حساس می‌کند. از فواید تزریق چربی به واژن این است که تزریق چربی قادر است اثرات زمان را معکوس سازد و زنان را به دوران جوانی بازگرداند.

نتایج رضایت بخش و مزایای تزریق چربی به واژن

  • دستیابی به ظاهر واژنی جوان تر از فواید تزریق چربی واژن است.
  • رطوبت را بازیابی می‌کند، عملکرد واژن را برای ایجاد روانکاری بهتر تحریک می‌سازد.
  • رنگ ناحیه را به صورتی روشن تغییر می‌دهد.
  • بازگرداندن حجم و سفت شدن پوست در ناحیه واژن از دیگر فواید تزریق چربی واژن است.

آیا افزایش لابیا با تزریق چربی واژن برای شما مناسب است؟

تغییرات ناشی از افزایش سن در ناحیه مقاربتی شما ممکن است موجب خجالت و ناراحتی شود. بزرگ کردن لابیا با تزریق چربی قادر است اعتماد به نفس شما را افزایش دهد و تاثیر مثبتی بر روابط صمیمانه و جنسی شما با همسرتان داشته باشد. با برنامه‌ریزی برای مشاوره با دکتر متخصص، متوجه خواهید شد که آیا این روش برای شما مناسب است یا خیر. مشاوران ما در کلینیک زیبایی دکتر لاغری این امکان را دارند که شما را با خطرات و مزایای تزریق چربی واژن آشنا سازند و بهترین گزینه‌های درمانی را برای رفع نیازهای زیبایی شما توصیه کنند. همین امروز اقدام نمایید.

عوامل متعددی مانند بارداری و افزایش سن ممکن است موجب ایجاد تغییراتی در واژن شوند. زنان علاقه‌مند به انجام جوانسازی واژن به دلایل مختلف این کار را انجام می‌دهند. بیمارانی که از بزرگی یا ناهمواری لابیا رنج می‌برند یا خواهان آن هستند که ظاهر و ساختار فرج خود را بهبود بخشند، کاندیدای ایده آل برای جوانسازی واژن هستند. برخی از زنان نیز به این روش برای افزایش لذت جنسی کلی خود توجه می‌کنند.

بحث درباره درمان جوانسازی واژن از طریق تزریق چربی بحث ظریفی است، بنابراین مهم است که به دنبال جراح زیبایی باشید که نسبت به او راحت و مطمئن هستید. شروع یک مکالمه گاهی اوقات بهترین راه است برای فهمیدن اینکه آیا این روش برای شما مناسب است یا خیر. اگر برخی از ویژگی‌های زیر را نشان می‌دهید، ممکن است برای عمل تزریق چربی واژن گزینه مناسبی باشید.

  • شما از اندازه بافتلابیای واژن خود راضی نیستید.
  • شما خواهان افزایش حجم بافتلابیای خود هستید.
  • به طور کلی در سلامت کامل هستید.
  • وزن نسبتا ثابتی دارید.
  • شما مخالف نتایج دائمی نیستید.
  • شما انتظارات واقع بینانه ای دارید که این روش می تواند انجام دهد.

مزایای تزریق چربی به واژن و جوانسازی لابیا قادر است مسائل زیر را حل کند.

  • تحریک
  • خارش
  • شلی واژن
  • خشکی واژن
  • مقاربت دردناک
  • اختلال ارگاسمیک
  • ترشح غیر ارادی مثانه

ریکاوری و بهبودی تزریق چربی واژن

از مزایای تزریق چربی به واژن کم تهاجمی بودن آن است؛ اما بهبودی شما ممکن است بسته به نوع درمانی که دریافت می‌کنید متفاوت باشد. شما ممکن است بلافاصله پس از عمل، روال روزانه خود را از سر بگیرید. استراحت واژن به مدت ۳ روز توصیه می‌شود و در این مدت از هرگونه فعالیت جنسی، پوشیدن لباس های تنگ و استفاده از تامپون خودداری کنید.

مقدار زمان ریکاوری که لازم است رعایت کنید با وسعت عمل شما متفاوت است. هرچه چربی بیشتری اهدا و تزریق شود، بدن شما به مدت بیشتری برای بهبودی کامل نیاز خواهد داشت. شما می‌توانید بلافاصله پس از عمل انتظار تورم داشته باشید و این تورم ممکن است بین ۳ الی ۶ هفته طول بکشد.
با این حال، بعد از کاهش تورم، لازم است متوجه یک کانتور جوان‌تر به ناحیه لابیا شوید. همانطور که در بالا ذکر شد، با توجه به روشی که می‌توان پس از تزریق به مقداری چربی متوسل شد، ممکن است برای به دست آوردن نتیجه نهایی که دنبال آن هستید، یک روش اضافی لازم باشد. نتایج تا حد زیادی دائمی هستند. چربی تزریق شده به طور کلی در جای جدید باطراوت و سالم است و بیشتر زنانی که تحت عمل قرار می‌گیرند رضایت بالایی از نتایج نهایی را گزارش می‌دهند.

روش‌های تزریق چربی واژن نیز کاملا مستعد تغییراتی هستند که در طول بهبودی ایجاد می‌شوند. به همین دلیل، به منظور محافظت از نتایج، دکتر، دستورالعمل های دقیق بهبودی را در اختیار شما قرار می دهد. برای نتایج نهایی مهم است که این دستورالعمل های بازیابی را تا حد امکان با دقت دنبال کنید.

محدثه بازدید : 22 چهارشنبه 02 خرداد 1403 نظرات (0)

آیا می دانید که 39 درصد از کل ترافیک تجارت الکترونیک از موتورهای جستجو می آید؟ این نیاز به یک وب سایت تجارت الکترونیک موثر را می طلبد .

بهینه سازی موتورهای جستجو به وب سایت شما کمک می کند تا در نتایج صفحه موتورهای جستجو جایگاه برتر را کسب کند.

اگرچه سئو یک استراتژی سودآور برای پیاده سازی در وب سایت ها و موتورهای جستجو است، برخی از افراد اهمیت سئو را برای وب سایت های تجارت الکترونیک نمی دانند . مهم نیست کسب و کار شما، یک استراتژی سئو قوی به جذب افراد به وب سایت شما کمک می کند.

بهینه سازی موتورهای جستجو بهترین، محبوب ترین و مفیدترین وب سایت ها را بر اساس عبارات جستجوی مشتریان تعیین می کند. بر کسی پوشیده نیست که تمرکز بر سئو ضروری است زیرا اگر به دنبال یافتن وب سایت خود در موتورهای جستجو هستید، به رتبه بندی کمک می کند.

رتبه بندی یک سایت تجارت الکترونیک دشوار است زیرا شما باید کلمات کلیدی خود را بهینه کنید، اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما کاربرپسند است، تصاویر عقب افتاده را بررسی کنید و غیره.

حتی علاقه شما به یادگیری در مورد زیر و بم تجارت الکترونیک به بهینه سازی وب سایت شما برای سئوی موثر کمک می کند.

بیایید به برخی از تغییرات اخیر در SEO تجارت الکترونیک نگاه کنیم و بدانیم که چرا در دنیای جدید بازاریابی حیاتی تر است:

  • آشنایی با برند شما را در تجربه خرید مشتری بهبود می بخشد.
  • با افزایش ترافیک وب سایت شما، فروش را بهبود می بخشد
  • سئو سایر تلاش های بازاریابی را از نظر هزینه ها کنار می گذارد
  • با سئوی تجارت الکترونیک ، می توانید به کمال 360 درجه دست یابید
  • سئو طولانی مدت است و سایر تلاش های بازاریابی را ارتقا می دهد

در اینجا دلایل اجباری سئوی تجارت الکترونیک آورده شده است

1. دید ارگانیک بهترین راه برای مشاهده در تجربه خرید مشتری است

گوگل یا هر موتور جستجویی ترافیک را به سمت وب سایت شما هدایت می کند. بر اساس گزارش فوربس، نتایج صفحه اول گوگل 71 درصد از ترافیک جستجوی آنلاین را هدایت می کند. در سال های آینده 92 درصد خواهد بود. اگر وب سایت شما در گوگل قابل مشاهده نیست، برای مشتری نیز قابل مشاهده نیست.

طبق یک مطالعه اخیر، اولین نتیجه ارگانیک در جستجوی گوگل دارای میانگین نرخ کلیک 28.5٪ است، در حالی که دومین و سومین نتیجه دارای نرخ کلیک 15٪ و 11٪ است.

معرفی « قطعه‌های ویژه » و سایر ویژگی‌های Google مانند «مردم هم درخواست می‌کنند»، «نزدیک من» و «نزدیک» اهمیت سئو را بیشتر کرده است. قطعه های ویژه تلاش گوگل برای ارائه پاسخ های سریع و فوری به کاربران است.

بر اساس مطالعه ای که توسط Ahref انجام شده است، قطعه های برجسته در 12.29٪ از نتایج جستجو ظاهر می شوند. قطعه های ویژه گوگل به طور قابل توجهی موثرتر از رتبه بندی شماره 1 هستند. اگر یک قطعه برجسته در بالای نتایج # 1 ظاهر شود، سهم کلیک ها به 19.6٪ کاهش می یابد. این بدان معناست که کسب رتبه های برتر در SERP ها به این معنی است که برند شما در مرحله اول سفر خرید خود، ترافیک و دید زیادی را از دست خواهد داد.

2. فروش را با افزایش ترافیک وب سایت شما بهبود می بخشد: نتایج SERPs

81 درصد از مردم قبل از خرید یک جستجوی آنلاین انجام می دهند. قبل از تماس با یک فروشنده، 47 درصد از مشتریان به محتوای شرکت نگاه می کنند. بنابراین، اگر شرکت شما در فضای بسیار ارزشمندی مانند آن قابل مشاهده نیست، شانس تصمیم گیری برای خرید آنها را از دست می دهید.

  • به طوری که برند شما مانند زیر تحت تاثیر قرار می گیرد 
  • حواستان به چند نفر باشد.
  • خریدها کند خواهد شد.
  • خریدها کند خواهد شد.
  • رقبای شما از شما پیشی خواهند گرفت.
  • رقبای شما از شما پیشی خواهند گرفت.
  • حتی اگر کمپین های پولی انجام دهید، اعتماد مشتریان تضمین نمی شود.
  • سئو نقش مهمی در رشد فروش و دیده شدن دارد.

3. سئو سایر تلاش های بازاریابی را از نظر هزینه ها کنار می گذارد:

هزینه های ترافیک، کلیک ها، نمایش ها و تبدیل های مرتبط با استراتژی های سئو بر خلاف کمپین های جستجوی پولی صفر است. حفظ یک تیم سئو یا استخدام متخصصان سئو برای ایجاد و اجرای استراتژی ها هزینه دارد، اما لازم نیست مستقیماً برای آنها پول خرج کنید.

کمپین های پولی مانند اینفلوئنسر مارکتینگ و PPC فقط تا زمانی که کمپین فعال است دوام می آورند. فقط در صورتی که به خرج کردن ادامه دهید، نتایج کمپین های پولی را خواهید دید. اگر بودجه بازاریابی محدودی دارید، کمپین های پولی بلافاصله حذف می شوند. یک کمپین موثر سئو می‌تواند کارخانه را بدون تحمیل هزینه‌های اضافی در چنین شرایطی کار کند.

به روز رسانی مداوم گوگل در الگوریتم خود، حفظ حضور قوی در سئو را چالش برانگیز می کند. هر بار که گوگل به‌روزرسانی جدیدی را برای بهبود نتایج جستجو و تجربه کاربر ارائه می‌کند، بازاریابان با چالش‌های جدیدی روبرو می‌شوند. به‌روزرسانی BERT Google، اصل EAT، قطعه‌های ویژه و غیره، برندهای تجارت الکترونیک را ملزم می‌کند تا با بهبود قدرت سئو، در صدر سئو خود باقی بمانند. به طور خلاصه، سئو یک فرآیند مداوم است.

ایجاد یا بهینه سازی فرآیندهای هدایت ترافیک ارگانیک یک روش مستمر و مقرون به صرفه است که نتایج خوبی را ارائه می دهد.

4. با سئوی تجارت الکترونیک، می توانید به کمال 360 درجه دست یابید:

طراحی وب سایت شما از همه زوایا رتبه بندی های ارگانیک را به دست می آورد زیرا الگوریتم های گوگل شامل معیارهای متعددی برای رتبه بندی یک وب سایت تجارت الکترونیک هستند.

هوشمندسازی تجربه موبایل، افزایش سرعت بارگذاری صفحه و اجرای امنیت از عوامل رتبه بندی در نظر گرفته می شوند.

برای محتوا، عواملی مانند اعتبار، محتوای متا، کلمات کلیدی در مکان‌های مناسب، قطعات غنی و غیره، از تیم‌های بازاریابی و محتوا می‌خواهد که به خوبی تحقیق کنند تا محتوای مرتبط را برای کاربران ارائه دهند.

همه این عوامل تضمین می کند که مشتری و برند شما نتایج مثبتی را تجربه کنند.

5. سئو دوام طولانی دارد و سایر تلاش های بازاریابی را ارتقا می دهد:

در مقایسه با کمپین های پولی، نتایج جستجوی ارگانیک مزایای بلندمدت SEO را ایجاد می کند. هر چه مدت زمان بیشتری موقعیت خود را در بالا نگه دارید، CTC شما بیشتر می شود و بر این اساس نرخ تبدیل شما افزایش می یابد.

در مورد کمپین های پولی، مدت زیادی دوام نخواهد آورد و پس از برداشت پول به موقعیت قبلی بازگردانده می شوید.

اگرچه سئو یک فرآیند مداوم است، اما نیاز به نظارت و بهبود مستمر دارد. تلاش بر خلاف کمپین های پولی که هر بار باید از صفر شروع کنید، به موقعیت های موجود شما می افزاید.

سئو همچنین به تقویت سایر کمپین های بازاریابی کمک می کند. گاهی اوقات وقتی بازدیدکنندگان سایت شما را بدون خرید به دلایل زیادی ترک می کنند، کمپین های پولی، پلتفرم های رسانه های اجتماعی، مجلات آنلاین و سایر وب سایت ها می توانند آن مشتریان را بازگردانند.

از آنجایی که مشتریان قبلاً از فروشگاه برند بازدید کرده‌اند، برندها می‌توانند تبلیغات و پیام‌های بازاریابی مجدد مؤثرتری ایجاد کنند. هنگامی که چنین اطلاعات دست اولی از طریق تلاش های سئو به دست می آید، کمپین های هدف گیری مجدد بسیار موفقی ابداع خواهند شد.

این بدان معناست که موتورهای جستجو بر فرآیند تصمیم‌گیری افراد تأثیر می‌گذارند. این ممکن است شامل جستجوی اطلاعات، یافتن یک مغازه در نزدیکی، دریافت مشاوره تخصصی، یا یافتن یک محصول یا خدمات باشد. همه چیز با موتورهای جستجو شروع می شود. هر اقدامی که کاربران سعی می کنند لینک های آنلاین را با موتورهای جستجو انجام دهند.

سوالات متداول سئو برای وب سایت تجارت الکترونیک

آیا می توانم سئو را به تنهایی انجام دهم؟

انجام سئو به تنهایی امکان پذیر است. با این حال، استفاده از استراتژی های مناسب می تواند منجر به افزایش ترافیک، جریمه شدن وب سایت و از دست دادن تجارت شود. انجام آن توسط خودتان می تواند بسیار زمان بر و چالش برانگیز باشد. برای بهینه سازی وب سایت و محتوای خود، داشتن درک خوب از الگوریتم های موتورهای جستجو ضروری است. بهتر است از یک متخصص با تجربه سئو کمک بگیرید. آنها می توانند به شما راهنمایی و مشاوره بدهند و استراتژی های بازاریابی شما را از طرف شما اجرا کنند. اگر تصمیم دارید که استخدام یک حرفه ای برای شما مناسب نیست، بسیاری از ابزارهای رایگان موجود به صورت آنلاین می توانند به شما در شروع کار با سئو کمک کنند. اینها شامل MozBar SEOMoz، Ahrefs' Site Explorer، Ubersuggest و نوار ابزار SEMrush است. مطمئن شوید که تکنیک های مختلف را آزمایش کنید و کلمات کلیدی مختلف را امتحان کنید تا زمانی که بهترین آنها را برای وب سایت خود پیدا کنید.

محدثه بازدید : 16 دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

 

مغز از بافت ها و سلول های مختلفی تشکیل شده است که می توانند به انواع مختلف تومور تبدیل شوند. بیش از 40 نوع تومور اولیه مغز و نخاع وجود دارد (همچنین تومورهای سیستم عصبی مرکزی یا CNS نامیده می شوند). آنها می توانند در هر قسمت از مغز یا نخاع شروع شوند.

تومورها بر اساس نوع سلولی که در آن شروع می شوند و نحوه رفتار سلول ها (بر اساس ساختار ژنتیکی) طبقه بندی می شوند. 

تومورهای گلیوما

این شایع ترین دسته تومور مغزی است. گلیوم ها تومورهایی هستند که از سلول های گلیال (نروگلیا) مغز شروع می شوند. آنها عبارتند از:

  • آستروسیتوم - شایع ترین نوع گلیوم است که در سلول های گلیال به نام آستروسیت ها شروع می شود
  • اپاندیموم: در سلول‌های گلیال به نام سلول‌های اپاندیمال شروع می‌شود که در کودکان شایع‌تر از بزرگسالان است
  • گلیوبلاستوما (GBM) - یک نوع آستروسیتوم با درجه بالا که بیش از نیمی از گلیوماها را تشکیل می دهد و در بزرگسالان و کودکان شایع است.
  • اولیگوآستروسیتوما – تومور گلیوما مختلط که حاوی الیگودندروگلیوما و آستروسیتوم است.
  • الیگودندروگلیوما - در سلول های گلیال به نام الیگودندروسیت شروع می شود که در کودکان شایع تر از بزرگسالان است.

تومورهای غیر گلیوما

  • مدولوبلاستوما - تومور درجه بالا که از مخچه شروع می شود، در کودکان شایع تر و در بزرگسالان نادرتر است.
  • مننژیوم - تومور اولیه مغزی شایع که در غشاء (مننژها) پوشاننده مغز و نخاع شروع می شود، معمولاً خوش خیم و آهسته رشد می کند.
  • تومور هیپوفیز - معمولاً خوش خیم از غده هیپوفیز شروع می شود
  • شوانوما - در سلول های شوان که اعصاب مغز را احاطه کرده اند، شروع می شود، معمولاً خوش خیم، شامل نوروم های آکوستیک است.
محدثه بازدید : 10 یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

لابیاپلاستی یک روش جراحی است که برای تغییر ظاهر، شکل و اندازه لابیا مینور (لب های داخلی واژن) و/یا لابیا ماژور (لب های خارجی واژن) انجام می شود. این جراحی جوانسازی واژن در میان زنانی که به دنبال افزایش راحتی و اعتماد به نفس پس از زایمان، افزایش سن، تغییر وزن یا آسیب هستند بسیار محبوب شده است.

شما ممکن است کاندیدای مناسبی برای لابیاپلاستی باشید اگر:

  • بعد از بارداری متوجه مشکلات لابیای خود شده اید
  • همیشه بافت لبی اضافی داشته اند 
  • لابیا مینور نامتقارن دارند
  • بی وقفه با پوست کدر یا تحریک شده سروکار دارند
  • نسبت به بافت اضافی یا کانتور غیرعادی که شما را از پوشیدن هر چیزی مناسب باز می دارد، آگاه هستید
  • هنگام ورزش، پوشیدن لباس خاص یا مقاربت جنسی، درد یا ناراحتی داشته باشید

لابیاپلاستی به دلیل پیشرفت های زیبایی که می تواند ارائه دهد به طور گسترده ای شناخته شده است. جراح پلاستیک با دقت پوست و بافت اضافی را بریده و ناحیه را بخیه می‌زند، که در بیشتر موارد به بیمار اجازه می‌دهد ظاهری جوان‌تر و جذاب‌تر داشته باشد.

با این حال، جراحی لابیاپلاستی بیشتر از مزایای زیبایی است. همچنین می تواند کیفیت زندگی بیماران را با راحت تر و لذت بخش تر کردن زندگی روزمره بهبود بخشد.

برای یادگیری برخی از مزایای عملکردی مورد علاقه بیمار ما از لابیاپلاستی به خواندن ادامه دهید.

برترین مزایای عملکردی لابیاپلاستی

1. بهبود بهداشت

بزرگ شدن لب ها می تواند باعث مشکلات بهداشتی شود. به عنوان مثال، اگر یک طرف کمی بزرگتر از طرف دیگر باشد، یا اگر هر دو طرف بیش از حد رشد کرده باشند، باکتری ها می توانند در بافت ها به دام افتاده و خطر عفونت را افزایش دهند. برخی از زنان متوجه می شوند که بزرگ شدن لابیاها تعداد عفونت های مجاری ادراری و مخمری را نیز افزایش می دهد. لابیاپلاستی می تواند این مشکلات را کاهش دهد، بنابراین بهداشت و سلامت کلی را بهبود می بخشد.

2. کاهش درد، ناراحتی و تحریک

بسته به اندازه لابیای خود، ممکن است در طول فعالیت های بدنی یا حتی زندگی روزمره احساس ناراحتی کنید. بزرگ شدن لب ها می تواند دوچرخه سواری، دویدن، پیاده روی و سایر ورزش های هوازی را بدون چروکیدگی یا تحریک غیرممکن کند. با کاهش اندازه لابیاها، می توانید اصطکاک و تحریک را از بین ببرید و از یک سبک زندگی فعال لذت ببرید و در عین حال تناسب اندام و شادی داشته باشید.

3. اعتماد به نفس و راحتی در اتاق خواب

جدای از نگرانی های زیبایی شناختی، بزرگ شدن یا ناهمواری لابیاها می تواند صمیمیت را ناراحت کننده یا حتی دردناک کند. از آنجایی که لابیاپلاستی پوست اضافی در امتداد لابیا را برش می دهد، این جراحی می تواند از گیر افتادن، چروکیده شدن یا نیشگون گرفتن پوست در حین مقاربت جلوگیری کند. اصلاح بافت می تواند از درد جلوگیری کند، اعتماد به نفس جنسی را افزایش دهد و فعالیت های جنسی را لذت بخش تر کند.

4. راحتی در لباس

لابیای بزرگ یا ناهموار می‌تواند پوشیدن مدل‌های خاص لباس، به‌ویژه شلوارهای ساق بلند، لباس‌های شنا یا شلوار جین تنگ را بسیار دشوار کند. لابیاپلاستی بافت را حذف می کند تا نه تنها ناحیه را با کانتور بهبود یافته کوچکتر نشان دهد، بلکه ناراحتی ناشی از ساییدگی، گیر افتادن و مسائل مرتبط را نیز کاهش می دهد. بیماران بسیاری از گزینه های لباس را که پس از لابیاپلاستی با یک جراح پلاستیک واجد شرایط کشف می کنند، دوست دارند.

محدثه بازدید : 14 شنبه 29 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

این بخش انواع درمان ها را توضیح می دهد که به عنوان درمان نیز شناخته می شوند و استاندارد مراقبت از تومور مغزی هستند. "استاندارد مراقبت" به معنای بهترین درمان های شناخته شده است. اطلاعات این بخش بر اساس استانداردهای پزشکی مراقبت از تومور مغزی در ایالات متحده است. گزینه های درمانی می تواند از مکانی به مکان دیگر متفاوت باشد.

هنگام تصمیم گیری در مورد برنامه درمانی، به شما توصیه می شود که با پزشک خود در مورد اینکه آیا کارآزمایی های بالینی گزینه های بیشتری را ارائه می دهند یا خیر صحبت کنید. کارآزمایی بالینی یک مطالعه تحقیقاتی است که رویکرد جدیدی را برای درمان آزمایش می کند. پزشکان از طریق آزمایشات بالینی یاد می گیرند که آیا یک درمان جدید بی خطر، موثر و احتمالاً بهتر از درمان استاندارد است یا خیر. آزمایش‌های بالینی می‌توانند یک داروی جدید، ترکیب جدیدی از درمان‌های استاندارد، یا دوزهای جدید داروهای استاندارد یا سایر درمان‌ها را آزمایش کنند. آزمایشات بالینی گزینه ای برای همه انواع تومورهای مغزی است. پزشک می تواند به شما کمک کند تا تمام گزینه های درمانی خود را در نظر بگیرید. درباره کارآزمایی‌های بالینی در بخش‌های درباره آزمایش‌های بالینی و آخرین تحقیقات این راهنما اطلاعات بیشتری کسب کنید.

نحوه درمان تومور مغزی

در مراقبت از تومور مغزی، انواع مختلفی از پزشکان متخصص سرطان، که انکولوژیست نامیده می شوند، اغلب با هم کار می کنند تا برنامه درمانی کلی بیمار را ایجاد کنند که انواع مختلف درمان را ترکیب می کند. به این تیم چند رشته ای می گویند. تیم مراقبت شما ممکن است شامل سایر متخصصان مراقبت های بهداشتی، مانند دستیاران پزشک، پزشکان پرستار، پرستاران سرطان شناسی، مددکاران اجتماعی، داروسازان، مشاوران، متخصصان تغذیه، فیزیوتراپیست ها، کاردرمانگران، متخصصان توانبخشی و دیگران باشد. داشتن یک تیم مراقبتی متخصص در مراقبت از افراد مبتلا به تومور مغزی مهم است، که ممکن است به معنای صحبت با متخصصان پزشکی فراتر از منطقه شما باشد تا به تشخیص و برنامه ریزی درمان کمک کند. درباره پزشکانی که مراقبت از سرطان را ارائه می دهند بیشتر بیاموزید.

گزینه ها و توصیه های درمانی به عوامل مختلفی بستگی دارد:

  • اندازه، نوع و درجه تومور

  • اینکه آیا تومور به بخش‌های حیاتی مغز فشار وارد می‌کند

  • اگر تومور به سایر قسمت های سیستم عصبی مرکزی (CNS) یا بدن گسترش یافته باشد

  • عوارض جانبی احتمالی

  • ترجیحات و سلامت کلی بیمار

برخی از انواع تومورهای مغزی به سرعت رشد می کنند. سایر تومورها به کندی رشد می کنند. با در نظر گرفتن همه این عوامل، پزشک با شما در مورد اینکه چه مدت پس از تشخیص باید درمان شروع شود، صحبت خواهد کرد.

برای تومور مغزی با درجه پایین، جراحی ممکن است تنها درمان مورد نیاز باشد، به خصوص اگر بتوان تمام تومور را در بیماران جوان‌تر برداشت. اگر پس از جراحی تومور قابل مشاهده باقی مانده باشد، ممکن است از پرتودرمانی و شیمی درمانی استفاده شود. برای تومورهای درجه بالاتر، درمان معمولاً با جراحی آغاز می‌شود و به دنبال آن پرتودرمانی و شیمی‌درمانی اغلب پس از یک دوره بهبودی انجام می‌شود. برنامه درمانی دقیق شما با تیم مراقبت های بهداشتی شما تهیه خواهد شد.

درمان موفقیت آمیز تومورهای مغزی می تواند چالش برانگیز باشد. سد خونی مغزی بدن به طور معمول از مغز و نخاع در برابر مواد شیمیایی مضر محافظت می کند. این مانع همچنین از بسیاری از انواع شیمی درمانی جلوگیری می کند. اگر تومور در نزدیکی بخش ظریف مغز یا نخاع باشد، جراحی می‌تواند دشوار باشد. حتی زمانی که جراح بتواند تومور اصلی را به طور کامل حذف کند، ممکن است قسمت‌هایی از تومور باقی بمانند که برای دیدن یا برداشتن آن‌ها در طول جراحی بسیار کوچک هستند. پرتودرمانی همچنین می تواند به بافت سالم آسیب برساند.

با این حال، تحقیقات در 20 سال گذشته به افزایش چشمگیر زندگی و بهبود کیفیت زندگی بسیاری از افراد مبتلا به تومور مغزی کمک کرده است. این پیشرفت‌ها شامل جراحی‌های دقیق‌تر، درک بهتر اینکه کدام نوع تومور به شیمی‌درمانی و سایر داروها پاسخ می‌دهند و ارائه هدفمندتر پرتودرمانی است.

زمانی را برای یادگیری در مورد همه گزینه های درمانی خود اختصاص دهید و حتماً در مورد چیزهایی که نامشخص هستند سؤال بپرسید. با پزشک خود در مورد اهداف هر درمان و آنچه می توانید در حین دریافت درمان انتظار داشته باشید صحبت کنید. این نوع گفتگوها «تصمیم گیری مشترک» نامیده می شود. تصمیم‌گیری مشترک زمانی است که شما و پزشکانتان با هم کار می‌کنید تا درمان‌هایی را انتخاب کنید که متناسب با اهداف مراقبت شما باشد. تصمیم گیری مشترک برای تومور مغزی مهم است زیرا گزینه های درمانی مختلفی وجود دارد. درباره تصمیم گیری در مورد درمان بیشتر بیاموزید .

گزینه های درمانی شامل مواردی است که در زیر توضیح داده شده است، مانند جراحی، پرتودرمانی، شیمی درمانی و درمان هدفمند. برنامه مراقبتی شما ممکن است شامل درمان علائم و عوارض جانبی نیز باشد که بخش مهمی از مراقبت پزشکی شماست

محدثه بازدید : 15 پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

 

"Pruritus vulvae" به سادگی به معنای خارش فرج است. فرج از اندام‌های جنسی خارجی زن، از جمله لابیا، کلیتوریس، غدد بارتولین و ناحیه‌ای از پوست درست خارج از واژن تشکیل شده است. خارش واژن نیز اغلب با خارش واژن همراه است.برای اطلاع از نحوه تزریق ژل به واژن کلیک کنید

اغلب زنان هر از گاهی با خارش اندکی ولو مواجه می شوند. با این حال، خارش ولو به این معنی است که خارش مداوم است و باعث ناراحتی می شود. خارش ممکن است به خصوص در شب بد باشد و خواب را مختل کند.

از هر 10 زن، 1 زن در مورد خارش مداوم فرج در مرحله ای از زندگی خود به پزشک مراجعه می کند. خارش ولو می تواند هر خانمی را در هر سنی تحت تاثیر قرار دهد. این می تواند منجر به خراش و مالش شود که می تواند پوست را بشکند و منجر به درد، خونریزی و عفونت های پوستی شود. همچنین می تواند بر زندگی جنسی زنان تأثیر بگذارد و رابطه جنسی را ناراحت کننده کند.

چه چیزی باعث خارش فرج می شود؟

خارش فرج (خارش ولو) می تواند ناشی از شرایط مختلف باشد.

علل خارش فرج بین بزرگسالان و کودکان کمی متفاوت است. با این حال، آنها می توانند شامل موارد زیر باشند:

عفونت ها

  • برفک . این یک علت شایع خارش واژن و واژن در زنان از سن بلوغ تا یائسگی است. در دختران جوان بسیار نادر است و همچنین در زنان مسن کمتر شایع است. اغلب به دلیل مصرف آنتی بیوتیک ایجاد می شود. این می تواند با ترشحات سفید غلیظ همراه باشد که معمولاً شبیه پنیر کوتاژ است.

  • کرم های نخی این امر معمولاً باعث خارش فرج و واژن می شود، به خصوص در شب. همچنین می تواند باعث احساس نیاز به دفع ادرار شود. این در کودکان بسیار شایع است اما در بزرگسالان نیز رخ می دهد.

  • گال . این امر منجر به خارش گسترده در قسمت اعظم بدن می شود، اما می تواند باعث خارش فرج و واژن نیز شود.

  • برخی از عفونت های مقاربتی مانند تریکومونیازیس و زگیل تناسلی .

حساسیت پوست فرج

حساسیت پوست فرج شایع ترین علت خارش مداوم فرج است. پوست فرج می تواند به هر چیزی که با آن در تماس باشد حساس شود، مانند:

  • کرم ها، از جمله درمان، به عنوان مثال، برفک دهان.

  • صابون ها

  • عطرها.

  • دئودورانت ها

  • عرق زیاد.

  • کاندوم.

  • دستمال مرطوب.

  • رنگ های نساجی - به عنوان مثال، در لباس های زیر رنگی.

  • مواد شوینده

  • نرم کننده های پارچه - ممکن است باعث خارش فرج شود یا فقط فرج را که قبلاً خارش دارد تحریک کند.

  • آستر شورت.

  • نوار بهداشتی و تامپون.

  • محصولات حمام مانند حمام حبابی.

شرایط پوستی که ممکن است بر روی پوست فرج تأثیر بگذارد

بی اختیاری ادرار یا مدفوع

  • این می تواند پوست فرج را مرطوب و تحریک کند.

  • در دختران جوان، یکی از دلایل شایع، شستشو یا خشک کردن بی‌دقت یا ناکافی ناحیه، و پاک کردن قسمت پایین در جهت اشتباه (به سمت جلو) است.

  • شستن بیش از حد شدید با دستمال توالت نیز می تواند کمک کننده باشد.

یائسگی

  • به دلیل سطوح پایین استروژن، پوست فرج در طول و بعد از یائسگی نازک‌تر و خشک‌تر می‌شود. این می تواند باعث خارش شدید شود.

  • سطوح پایین استروژن همچنین می تواند باعث خشکی واژن شود .

  • این علائم اکنون به عنوان "سندرم ادراری تناسلی یائسگی" شناخته می شود و می تواند بسیار ناراحت کننده باشد.

  • سطوح پایین استروژن می تواند در دوران پیش از یائسگی شروع شود در حالی که زنان هنوز پریود می شوند.

  • استروژن موضعی می تواند مفید باشد، یا به عنوان کرم، پساری یا حلقه پلاستیکی در واژن استفاده شود، جایی که فقط به این علائم کمک می کند. درمان جایگزینی هورمونی (HRT) نیز به صورت قرص یا چسب در دسترس است که به بسیاری از علائم دیگر یائسگی نیز کمک می کند.

بارداری

  • این می تواند باعث خارش فرج به دلیل تورم وریدهای داخل فرج (فرج) شود.

  • همچنین خطر ترشح واژن و برفک دهان در دوران بارداری افزایش می یابد که ممکن است باعث خارش شود.

شیر دادن

زنانی که در دوران شیردهی هستند، سطح استروژن کمتری نسبت به حالت طبیعی دارند (مشابه با زنان در دوران یائسگی و یائسگی) و این می تواند باعث خارش واژن و خارش واژن شود. در صورت نیاز می توان استروژن موضعی را تجویز کرد (همانطور که در بالا توضیح داده شد). اگر شیردهی زودتر از این مدت متوقف شود، سطح استروژن حدود 6 ماه یا زودتر به حالت طبیعی باز می گردد. پس از بازگشت سطح استروژن به حالت عادی، علائم برطرف می شوند.

خارش عمومی بدن

هر دلیلی برای خارش عمومی بدن ممکن است باعث خارش فرج نیز شود. برای مثال، خارش عمومی بدن ممکن است از عوارض جانبی برخی داروها یا به دلیل برخی اختلالات خونی، مشکلات تیروئید یا بیماری کلیوی یا کبدی باشد. برخی افراد خارش عمومی بدن را توصیف می کنند که هیچ دلیلی برای آن یافت نمی شود.

دیابت

می تواند باعث خارش فرج شود، به خصوص اگر دیابت به خوبی کنترل نشده باشد و سطح قند در حال بالا رفتن باشد.

سرطان پوست فرج

  • این یک علت غیر معمول است.

  • معمولاً توده یا رشدی وجود دارد که در کنار علائم خارش قابل مشاهده است.

فشار

استرس می تواند باعث خارش فرج شود. خارش واژن یا خارش واژن که به دلیل دیگری ایجاد می شود نیز می تواند به دلیل استرس مدت بیشتری (حتی زمانی که علت دیگر درمان شده است) باقی بماند.

محدثه بازدید : 16 سه شنبه 18 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

لابیاپلاستی چیست ؟ اکثر خانم ها به هنگام صحبت کردن در مورد مسائل و مشکلات جنسی و تناسلی احساس راحتی نمی کنند. صحبت کردن در مورد این مسائل همیشه تابو بوده است. یکی از این مسائل که در میان خانم ها بسیار رواج دارد، نارضایتی و یا خجالت از شکل ظاهری و اندازه ی واژن می باشد. بزرگ بودن لب های واژن در هنگام انجام حرکات ورزشی، پوشیدن لباس های تنگ و حتی رابطه جنسی باعث ایجاد ناراحتی می شود. اگر شما هم با چنین مشکلی رو به رو هستید، پیشرفت علوم پزشکی این امکان را داده است تا از طریق عمل زیبایی Labiaplasty این مشکل را برطرف نمایید.
عمل لابیاپلاستی چیست ؟

در دنیای امروز علاوه بر توجه به زیبایی ظاهر، زیبایی اندام های بدن نیز به صورت چشمگیر مورد توجه قرار گرفته است. یکی از مواردی که توجه خانم ها را به خود جلب نموده است، زیبایی ظاهری اندام جنسی می باشد. اندام جنسی زنان از قسمت های مختلفی تشکیل شده است. یکی از این قسمت ها لابیا نام دارد. لابیا، یک اندام گوشتی مانند است که از اعضای داخلی دستگاه تناسلی زنان مانند کلیتوریس و دهانه واژن محافظت می کند.

در برخی خانم ها به دلایل متفاوتی لابیاهای دستگاه تناسلی بزرگ، بدشکل و بد رنگ شده و در نتیجه منجر به تحریک جنسی مزمن، قابل دیدن بودن از روی لباس های تنگ و حتی عدم اعتماد به نفس حین برقراری رابطه جنسی می شود. در این شرایط خانم ها در صدد اصلاح این مشکل ساختاری بر می آیند. عمل جراحی که به اصلاح این مشکل می پردازد، عمل لابیاپلاستی نام دارد. در این عمل لبه های داخلی و یا خارجی واژن کوتاه شده و اصلاح می گردد.
جراحی لابیاپلاستی در تهران

در این روش که از لیزر مونالیزا استفاده می شود، برش لابیا ها به جای چاقوی جراحی توسط لیزر صورت می گیرد. با توجه به این که واژن منطقه ی حساسی است و مقدار زیادی عصب در این ناحیه وجود دارد عمل لابیاپلاستی با لیزر بسیار راحت بوده و حتی دوره ی نقاهت کمتری هم دارد.

از دیگر مزایای جراحی با لیزر انعقاد سریعتر خون در نتیجه خونریزی و التهاب کمتر را می توان نام برد. همچنین دقت بالای لیزر می تواند نتیجه ی بسیار بهتری را رقم بزند. امروزه این عمل زیبایی با لیزر نیزاز سایر گزینه های درمانی است که بدون نیاز به بی حسی وبیهوشی با کمترین درد توسط لیزر مونالیزاتاچ قابل انجام است.
عمل لابیاپلاستی در شمال تهران

واژن دارای عصب های فراوان می باشد. به همین دلیل ممکن است ، خطراتی داشته باشد ، در ادامه درمورد خطرات این عمل را به شما خواهیم گفت .

به دلیل آسیب های جزعی که به بافت واژن وارد می شود، بعد از عمل فرد کمی احساس تورم و کبودی خواهد کرد. همچنین ممکن است در هنگام ورزش کردن و یا فعالیت های روزانه فرد کمی احساس ناراحتی کند. لازم به ذکر است این احساس کاملا طبیعی می باشد و پس از مدتی کاملا از بین می رود.

نتایج این جراحی چیست : این عمل معمولاً به لب‌‌های کوتاهتری می‌‌‌انجامد که دیگر در زیر سطح لب‌‌های بزرگ مودار آویزان نیستند. اکثر بیمارانی که مبتلا به علائم ناشی از چرخش و کشیدن لب‌‌ها هستند عموماً بعد از عمل تسکین می‌‌‌یابند. با توجه به مطالعات متعدد، جراحی جراحی زیبایی واژن با میزان رضایت بیش از 90 درصد همراه است.

عمل های جراحی به دو دسته ریسک پذیر و بدون ریسک تقسیم می شوند. در صورتی که عمل جراحی بر اساس اصول صحیح جراحی، تحت نظر متخصص ماهر و در محیط کاملا استریل و بهداشتی انجام شود، می تواند بی خطر باشد. عمل لابیا پلاستی جز عمل های بدون ریسک قرار دارد اما دقت کنید که شرایطی که در بالا ذکر شد (محیط استریل، پزشک ماهر و رعایت اصول بهداشتی) نیز باید در نظر گرفته شود.
آیا جراحی لابیا پلاستی دردناک است ؟

این بیشترین سوالی است که توسط خانم ها پرسیده می شود. معمولا خانم ها فکر می کنند که این عمل بسیار دردناکی است البته دلیل این تصور می تواند وجود عصب های حسی فراوان در لبه ی واژن باشد. ولی در این باره اصلا جای نگرانی نیست چون عمل زیبایی واژن را می توان تحت بی حسی کامل و یا بیهوشی عمومی انجام داد.

انواع جراحی زیبایی واژن

Seculped linear : در این روش می توان هم از چاقوی جراحی و هم از لیزر برای برش زدن استفاده کرد. میزان لابیا یی که برش زده می شود کاملا بستگی به نظر بیمار و تشخیص پزشک دارد. برخی بیماران ترجیح می دهند مقدار کمی از لابیا برداشته شود در صورتی که بعضی دیگر تمایل دارند مقدار بیشتری برش بخورد و زیبایی واژن را در وجود لابیا های کوچکتر می بینند. در نهایت بهد از انجام جراحی با استفاده از نخ قابل جذب و یا غیر قابل جذب محل جراحی را بخیه می زنند.

 

v-wedge resection :معمولا زمانی که فرد ترجیح می دهد مقدار کمتری از لابیا برداشته شود، از این روش استفاده می شود. در این روش، حاشیه ی لب کوچک واژن برداشته می شود که هیچ آسیبی به عصب های حسی وارد نشده و خون ریزی خیلی کمتری دارد در نتیجه دوره نقاهت نیز در این عمل کوتاه تر است.

این جراحی قبل از همه چیز یک جراحی زیبایی به حساب می آید و مناسب برای افرادی است که از ظاهر واژن خود راضی نیستند. مزایای جراحی زیبایی واژن : همینطور این جراحی دارای مزایای زیادی می باشد که باعث می شود خانم های زیادی تمایل به انجام آن داشته باشند.
هزینه جراحی و عمل لابیاپلاستی

هزینه عمل به موارد مختلف و متعددی بستگی دارد از جمله ی این موارد شکل و اندازه ی واژن بیمار می باشد که در هر شخص متفاوت است بنابراین تعداد برش ها ی جراحی نیز متفاوت خواهد شد پس اعلام قیمت را بسیار مشکل می کند. بهتر است برای آگاهی از هزینه جراحی لابیاپلاستی در تهران به صورت حضوری مراجعه کرده تا توسط پزشک معاینه شوید.

جراحی زیبایی واژن یک نوع جراحی زیبایی زنان می باشد که هدف از انجام آن زیبایی شکل ظاهری واژن می باشد. اگرچه شکل تعریف شده ای برای واژن وجود ندارد اما بیشتر خانم ها معتقدند حالت ایده آل واژن، حالتی است که لب های کوچک از لب های بزرگ بیرون نزنند که با این عمل انجام می شود.

با توجه به سطح مشکل هر شخص و بنا به تشخیص متخصص، هزینه عمل لابیاپلاستی متفاوت خواهد بود. بنابراین توصیه می کنیم که پیش از اقدام برای انجام عمل ، ابتدا یک جلسه با هدف معاینه و مشاوره با پزشک خود داشته باشید. در طی این جلسه، پزشک متخصص علاوه بر توضیح فرایند عمل ، بر اساس شدت مشکل هر فرد میزان هزینه عمل را تعیین می کند.
آیا دختران باکره می توانند جراحی زیبایی واژن انجام دهند ؟

پرده بکارت درون دستگاه تناسلی قرار دارد و فقط در صورتی که جسمی وارد واژن شود آسیب می بیند. در صورتی که عمل بر روی لبه های خارجی واژن انجام می شود و هیچ گونه ارتباطی با پرده بکارت نخواهد داشت بنا بر این هیچ منعی برای دختران باکره نخواهد داشت. در کل همه ی افراد به جز کسانی که از این عمل منع شده اند می توانند این جراحی را انجام دهند.

چه کسانی نباید جراحی زیبایی واژن انجام دهند

کسانی که بیماری تیروئید، هایپر تیروئید و یا فشار خون دارند و این بیماری ها را کنترل و درمان نکرده اند قبل از انجام عمل زیبایی باید به بهبودی کامل برسند سپس می توانند عمل جراحی زیبایی واژن را انجام دهند.
دوره نقاهت جراحی زیبایی واژن چقدر است

برخلاف جراحی های دیگر ، این عملی سبک است و دوره نقاهت کوتاه می باشد. به همین دلیل خانم ها بعد از گذشت چند روز میتوانند به راحتی به سرکار خود برگردند. پس از 72 ساعت می توانند به راحتی از پله بالا و پایین بروند و یا رانندگی کنند. رابطه جنسی را از 4 تا 6 هفته نباید انجام دهند همینطور توصیه می شود تا 3 ماه پس از جراحی مصرف ویتامین داشته باشند. در طول دوره نقاهت نیاز به انجام اعمال ویژه ای نمی باشد. با مراقبت های ساده و مصرف دارو های تجویز شده از طرف پزشک می توان به راحتی این دوره را سپری کرد.

پس از انجام عمل نیاز به 21 روز دوره ی ترمیم است. البته بلافاصله بعد از جراحی دوره ی ترمیم آغاز می شود ولی باید توجه داشت که هر زخمی بعد از عمل جراحی نیاز به دوره ی ترمیم دارند و مدتی طول می کشد تا فرد به بهبودی کامل برسد پس توصیه می شود که بیمار صبور باشد و ترجیحا در هفته ی اول فعالیت هایی نظیر مطالعه یا تماشای تلویزیون که نیاز به تحرک زیادی ندارد انجام دهد.
عمل لابیاپلاستی چقدر طول می کشد؟

پس از برگزاری یک جلسه ویزیت حضوری در مطب پزشک متخصص، جهت عمل به بیمارستان مراجعه می کنید. مدت زمان تخمین زده شده برای عمل لابیاپلاستی حدودا 1 الی 2 ساعت می باشد. در حین این عمل شما بی حسی موضعی دریافت می کنید. پس از اتمام عمل جراحی، می توانید ترخیص شده و به منزل باز گردید.
عوارض این جراحی چیست؟

هرگونه عمل جراحی دارای عوارض می باشد. مانند هر عمل جراحی دیگری، عمل لابیاپلاستی نیز با عوارضی نظیر درد و تورم همراه است. درد ناشی از عمل لابیا پلاستی را می توان با مصرف مسکن زیر نظر پزشک التیام بخشید. تورم به وجود آمده نیز ناشی از بریده شدن بافت و بخیه زدن ناحیه لابیا حین عمل جراحی است که به مرور برطرف شده و کاملا طبیعی می باشد.
مراقبت قبل از جراحی لابیاپلاستی

بعد از انجام عمل لابیا پلاستی ، شما ملزم هستید تا ناحیه تناسلی خود را تمیز نگه دارید. همچنین می توانید از کمپرس آب یخ برای کاهش درد و تورم محل مورد نظر استفاده کنید. برای رعایت بهداشت 24 ساعت پس از انجام عمل می توانید دوش بگیرید اما از هر گونه تماس با ناحیه تناسلی خودداری کنید. همچنین از نشستن در وان پر از آب و مراجعه به استخرهای عمومی خودداری کنید. به مدت یک ماه از هرگونه فشار به اندام جنسی (استفاده از لباس تنگ، ورزش هایی نظیر دوچرخه سواری، سوارکاری و ژیمناستیک) خودداری کنید. از هفته 3 الی 4 جراحی می توانید رابطه جنسی را مجددا از سر بگیرید.
چه سنی برای انجام عمل لابیا پلاستی لازم است؟

در پاسخ به این سوال باید عنوان کرد که در هر شخصی با توجه به شرایط جسمانی و هورمونی فرد، سن عمل متفاوت خواهد بود. اما به طور معمول به خانم های بالای 50 سال (افراد مسن) که روند بهبودی و ترمیمی بدن به کندی انجام می شود، این عمل توصیه نمی شود.به دختران زیر 20 سال نیز به دلیل این که رشد جنسی و بلوغ آن ها هنوز کامل نشده است و ممکن است رشد لابیاها ادامه داشته باشد، این عمل به سنین بالاتری موکول می شود. بنابراین به طور میانگین این عمل در محدوده سنی 20 تا 50 سال انجام می شود.

محدثه بازدید : 15 دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

همه انسان‌ ها زیبایی را دوست دارند و برای داشتن احساس خوبی نسبت به این موضوع به دنبال انجام عمل ‌های زیبایی می‌ روند از این رو خانم‌ های زیادی هستند که نسبت به ظاهر واژن خود و لابیای خود ناراضی بوده و احساس خوبی به آن ندارند و از ظاهر آن خجالت می ‌کشند.

این روزها روش ‌های جراحی برای داشتن ظاهر بهتر در ناحیه واژن و لابیا وجود دارد و باعث افزایش اعتماد به نفس در بانوان می ‌گردد. از جمله این عمل ‌های زیبایی می‌ توان به عمل لابیاپلاستی اشاره نمود.

این عمل جزو عمل ‌های رایجی هست که در میان بانوان وجود دارد و به عنوان عمل جوانسازی و زیباسازی مورد استفاده قرار می ‌گیرد.

در عمل لابیاپلاستی لب درونی واژن که به آن مینور می ‌گویند و لب ‌های بیرونی واژن ماژور نام دارد اصلاح می ‌گردد. البته بیشترین تمرکز این عمل در لبه‌ های مینور که به عنوان نزدیک ‌ترین چین های موجود در ناحیه کلیتوریس است، می باشد و برای کم کردن میزان لابیای مینور انجام می گیرد تا در محل لابیای ماژور دچار افتادگی و آویزان نباشد.

همچنین این عمل جراحی را برای ایجاد تقارن در ناحیه لابیا انجام می ‌دهند.

عوامل چون داشتن زایمان ‌های متعدد، پیر شدن فرد و روابط جنسی زیاد باعث تغییر در ناحیه لابیا و بزرگ شدن آن می‌شود و ظاهری زشت و نامناسب به آن می دهد و موجب کم شدن میزان اعتماد به نفس در خانم ها و داشتن احساس بد نسبت به ظاهر واژن خود می‌شود.

این عمل زیبایی فوایدی چون ایجاد حس زیبایی نسبت به ظاهر واژن با داشتن ظاهر لابیایی ایده آل و بالا بردن اعتماد به نفس در خانم ها را به همراه دارد.

لابیاپلاستی و افزایش اعتماد به نفس بانوان

انجام دادن عمل لابیاپلاستی به صورت غیر مستقیم بر روابط جنسی بانوان تاثیر می‌ گذارد. بانوان زیادی هستند که به خاطر ظاهر لابیای خود، اعتماد به نفس لازم را برای داشتن روابط جنسی از دست داده اند و نسبت به ظاهر واژن خود رضایت کافی ندارند، از این رو در روابط جنسی ضعیف عمل می‌ کنند.

با انجام دادن جراحی لابیاپلاستی ظاهر واژن بهبود پیدا کرده و زیباتر می‌شود و موجب بالا رفتن اعتماد به نفس در خانم‌ ها می‌ گردد از این رو به صورت غیر مستقیم بر میل جنسی آنها نیز تاثیر می گذارد. آمار گرفته شده خانم‌ های زیادی بعد از انجام لابیاپلاستی اعلام کردند که میزان تمایل آنها به برقراری روابط جنسی بعد از انجام این جراحی بیشتر شده و روابط لذت بخش‌تر را تجربه کرده اند.

البته توصیه پزشکان بر این است که در صورتی این عمل جراحی را انجام بدهید که دارای میزان شلی زیادی در ناحیه لابیا باشید و یا میزان اندازه لابیا بسیار بزرگ باشد.

معمولاً هدف از انجام این عمل جراحی داشتن احساس رضایت نسبت به خود و زیباتر شدن است و کمتر جنبه درمانی دارد.

مزایای انجام لابیاپلاستی

لابیاپلاستی را با دو هدف درمانی و زیبایی مورد استفاده قرار می دهند:

از لحاظ درمانی

در ابتدا این عمل جراحی را به عنوان عملی برای درمان مورد استفاده قرار دادند و جهت از بین بردن مشکلات در بانوانی که لابی ‌های بزرگ داشتند مورد استفاده قرار می گرفت. از جمله مزایای درمانی این روش جراحی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

امکان خارج شدن ترشحات واژن مهیا می‌شود.

ترشحات موجود در واژن باعث ایجاد طراوت و تازگی واژن شده همچنین آلودگی ‌های موجود در ناحیه واژن را با خود حل کرده و خارج می کنند.‌ لابیای بزرگ باعث جلوگیری از خارج شدن این ترشحات شده و عدم خروج آنها باعث ایجاد عفونت در فرد می‌ گردد. با انجام عمل لابیاپلاستی این شرایط در خانم ها بهبود پیدا می کند‌.

باعث آسان تر شدن بهداشت در ناحیه ی تناسلی فرد میشود.

زمانی که لابیا فرم بدی داشته باشد و بزرگ باشد باعث ایجاد سوزش در فرد و همچنین خارش در ناحیه ی واژن وی می گردد زیرا به دلیل این فرم نامناسب ایجاد بهداشت در آن ناحیه با مشکل مواجه می‌شود و با انجام این عمل این مشکل برطرف می گردد.

باعث ساییده نشدن لبه های موجود در ناحیه ی مینور در حین رابطه ی جنسی می گردد.

با انجام دادن عمل جراحی لابیاپلاستی از سائیدگی لابیای مینور در هنگام رابطه جنسی جلوگیری می‌شود زیرا زمانی که این ساییدگی ایجاد می‌شود باعث ایجاد ناراحتی در فرد شده و در بعضی از مواقع نیز زخم ‌هایی را ایجاد می ‌کند.

باعث راحت تر شدن ورزش ‌های هوازی می‌ گردد.

با ایجاد اصلاح در ناحیه لابیای مینور ورزش‌ های هوازی چون دویدن، سوار کاری و پیاده‌روی راحت تر انجام می گیرد. بزرگ بودن لابیای مینور باعث ایجاد اختلال در انجام این ورزش‌ ها شده و زخم ‌هایی را در بانوان ایجاد می ‌کند.

بهتر شدن رابطه زناشویی را به همراه دارد.

از مزایای دیگری که این عمل جراحی به همراه دارد بهبود رابطه زناشویی در بانوان می ‌باشد.

از لحاظ زیبایی

امکان استفاده کردن از شلوارهای تنگ و مایو بیکینی برای بانوان فراهم می‌شود.

زمانی که لابیای مینور بزرگ باشد بانوان در استفاده از شلوارهای تنگ و استفاده از مایو و بیکینی با مشکل مواجه می‌شود و حتی یک سری از بانوان مشخص شدن حجم لابیای آنها از طریق لباسشان، ایجاد ناراحتی در آنها را به همراه دارد و موجب کم شدن اعتماد به نفس آنها می گردد.

برای اینکه این مشکل را رفع کنند به سمت انجام عمل لابیاپلاستی روی می ‌آورند.

باعث متقارن شدن لبه‌ های لابیا در واژن می‌ گردد.

گاهی عدم تقارن به اندازه‌ ای است که باعث ایجاد ظاهری زشت در واژن می‌شود و اعتماد به نفس افراد را کاهش می دهد. از این رو برای رفع عدم تقارنی عمل لابیاپلاستی را انجام می ‌دهند.

باعث افزایش اعتماد به نفس بانوان می‌شود.

زیبایی از فاکتورهای بسیار مهمی است که وجود آن اعتماد به نفس بانوان را به همراه دارد و با اعتماد به نفس بانوان رابطه مستقیم دارد.

تاثیر لابیاپلاستی بر افزایش میل جنسی بانوان

از جمله موارد مهمی که بانوان را به سمت انجام عمل لابیاپلاستی هدایت می کند می ‌توان موارد زیر عنوان نمود:

  1. برای بهتر شدن ظاهر واژن از این عمل جراحی استفاده می‌کنند.
  2. برای ایجاد تقارن در لابیا هایی که نا متقارن هستند از این عمل جراحی استفاده می‌شود.
  3. اصلاح کردن فرم لابیا ها در افرادی  که ظاهر لابیا در آنها باعث تاثیر در میزان میل جنسی آنها می گردد.
  4. برداشتن پوست ‌های اضافی که در ناحیه کلاهک کلیتوریس قرار دارد و میزان میل جنسی را کاهش داده است. با توجه به مواردی که عنوان کردیم لابیاپلاستی به صورت مستقیم و به صورت غیر مستقیم روی میز و میل جنسی بانوان تاثیر می‌ گذارد.
محدثه بازدید : 32 شنبه 08 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

شواهد باستان‌شناسی نشان می‌دهد که انسان‌ها از دوران ماقبل تاریخ بر روی انسان‌های دیگر ترفین می‌کردند. علیرغم پیدایش اولیه جراحی بر روی جمجمه انسان، تخصص جراحی مغز و اعصاب یک محصول تکاملی نسبتاً جدید در زمینه وسیع تر جراحی عمومی است. جراحی مغز و اعصاب به عنوان یک فوق تخصص شناخته شده یکی از جوان ترین و سریع ترین رشته های جراحی است. پیشگامان بزرگ این تخصص در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم، جراحان عمومی و دانشمندان خلاق آموزش دیده بودند که از تخصص خود در فیزیولوژی عصبی برای تبدیل شدن به پزشکان عالی و متخصص در سیستم عصبی استفاده کردند. تخصص ما در اوایل قرن بیستم به دلیل درک ضعیف از آسیب شناسی، تصویربرداری قدیمی از آن آسیب شناسی، بیهوشی اولیه، تجسم محدود حین عمل و مراقبت های حاشیه ای پس از عمل محدود شد.

در چند دهه گذشته شاهد پیشرفت‌های چشمگیری در همه این جنبه‌های مهم مراقبت‌های جراحی مغز  بوده‌ایم: معرفی میکروسکوپ عمل، پیشرفت‌های چشمگیر در تصویربرداری عصبی، توسعه تخصص فوق‌العاده بیهوشی عصبی، معرفی مراقبت‌های عصبی، درمان عصبی و عروقی، مدولاسیون عصبی و بیولوژی مولکولی، تا چند نام ببرید جنبه های منحصر به فرد جراحی مغز و اعصاب مدرن تاکید بر تحقیق، تکنولوژی در حال تکامل و انتشار سریع ایده ها و تکنیک های جدید است.

تعریف رسمی جراحی مغز و اعصاب یا جراحی مغز و اعصاب ارائه شده توسط هیئت جراحان مغز و اعصاب آمریکا (ABNS) به شرح زیر است:

جراحی مغز و اعصاب یک رشته پزشکی و تخصص جراحی است که برای بیماران بزرگسال و کودکان در درمان درد یا فرآیندهای پاتولوژیک که ممکن است عملکرد یا فعالیت سیستم عصبی مرکزی (مانند مغز، هیپوفیز و نخاع) را تغییر دهد، مراقبت می‌کند. سیستم عصبی محیطی (مانند اعصاب جمجمه، نخاعی و محیطی)، سیستم عصبی خودمختار، ساختارهای حمایت کننده این سیستم ها (مانند مننژها، قاعده جمجمه و جمجمه و ستون مهره ها) و منبع عروقی آنها (مثلاً داخل جمجمه ای) عروق خارج جمجمه و نخاعی).

درمان شامل مدیریت غیرجراحی (به عنوان مثال، پیشگیری، تشخیص - از جمله تفسیر تصویر - و درمان‌هایی مانند، اما نه محدود به، مراقبت‌های ویژه عصبی و توانبخشی) و مدیریت جراحی با استفاده از تصویر و تفسیر مرتبط آن است (مانند جراحی اندوواسکولار، جراحی عملکردی و ترمیمی، رادیوسرجری استریوتاکتیک، و فیوژن ستون فقرات - از جمله ابزار دقیق آن.

ساده تر، جراحی مغز و اعصاب تخصص پزشکی است که بر تشخیص و درمان اختلالات مغز، ستون فقرات، نخاع و اعصاب محیطی تمرکز دارد. اگرچه اساساً یک رشته جراحی است، جراحی مغز و اعصاب نیاز به دانش نورولوژی، مراقبت های ویژه، مراقبت از تروما و رادیولوژی دارد. تعداد قابل توجهی از بیمارانی که توسط جراح مغز و اعصاب مراجعه می‌کنند با گزینه‌های غیرجراحی مدیریت می‌شوند که ممکن است شامل درمان‌های مداخله‌ای پزشکی، فیزیکی یا کم تهاجمی باشد. جراح مغز و اعصاب می تواند مغز و اعصاب را انجام دهد، اما متخصص مغز و اعصاب نمی تواند جراحی انجام دهد.

تصویربرداری عصبی همراه با جراحی مغز و اعصاب تکامل یافته است. این تخصص به شدت به تصویربرداری تشخیصی وابسته است و جراح مغز و اعصاب باید در تفسیر انواع مطالعات تصویربرداری از جمله اشعه ایکس، توموگرافی کامپیوتری، تصویربرداری رزونانس مغناطیسی و آنژیوگرافی مهارت داشته باشد.

جراحان مغز و اعصاب گروه متنوع تری از شرایط را نسبت به بسیاری از فوق تخصص های جراحی که بر روی یک اندام یا سیستم اندامی خاص تمرکز دارند، مدیریت می کنند. آنها طیف گسترده ای از ناهنجاری ها را درمان می کنند که شامل ناهنجاری های مادرزادی نوزاد، تروما، تومورهای سیستم عصبی و ساختارهای حمایت کننده آن، اختلالات عصبی عروقی، تشنج، عفونت ها و ناهنجاری های پیری مانند سکته مغزی، اختلالات عملکردی یا بیماری های دژنراتیو می شود. ستون فقرات.

حدود 3500 جراح مغز و اعصاب شاغل در ایالات متحده و 110 برنامه آموزشی رزیدنتی جراحی مغز و اعصاب وجود دارد که توسط ACGME برای سال 2018 معتبر است که 225 موقعیت را ارائه می دهند. ساکنین در تمام جنبه ها آموزش دیده اند

جراحی مغز و اعصاب، از جمله مراقبت های عصبی، و گواهی هیئت مدیره توسط ABNS یکی از معدود مواردی است که دیپلمات ها را برای کل رشته و نه تخصص های فرعی خاص گواهی می دهد. با این حال، در 2 دهه گذشته، فلوشیپ های انفولد یا پس از رزیدنتی به طور فزاینده ای رایج شده اند و اکثر جراحان مغز و اعصاب فوق تخصصی هستند. فوق تخصص های جراحی مغز و اعصاب شامل جراحی مغز و اعصاب اطفال، جراحی ستون فقرات، اعصاب و عروق، عروق مغزی/پایه جمجمه، نورونکولوژی، درد، اعصاب محیطی، تروما، و جراحی مغز و اعصاب عملکردی است.

جراحی مغز و اعصاب یکی از رقابتی ترین رزیدنتی ها برای اخذ و تلاش برای جذب بهترین و باهوش ترین داوطلبان فارغ التحصیل از دانشکده های پزشکی معتبر است. بنابراین، اکثر دانش‌آموزانی که در یک برنامه آموزشی جراحی مغز و اعصاب قبول می‌شوند، نمونه‌ای هستند، به طور کلی رتبه‌های بالای کلاس خود یا نزدیک به آن را دارند و نمرات هیئت مدیره در صدک‌های بالاتر دارند. اکثر متقاضیان رقابتی تجربه تحقیقاتی داشته اند و در ادبیات بررسی شده منتشر کرده اند. مردان و زنانی که به دنبال شغلی در جراحی مغز و اعصاب هستند، باید کنجکاوی فکری و استقامت بدنی داشته باشند تا بتوانند با چالش‌های یک رزیدنتی و روش‌های جراحی که اغلب ساعت‌ها طول می‌کشد، مقابله کنند.

آناتومی عصبی و اختلالات سیستم عصبی انسان ممکن است برای دانشجویان و پزشکان غیرعصبی ترسناک باشد. با این حال، همه پزشکان باید با برخی از جنبه های رشته جراحی مغز و اعصاب آشنا باشند. این متن به گونه ای طراحی شده است که آنچه ویراستاران معتقدند سرمایه اولیه دانشی است که همه پزشکان بدون توجه به تخصص انتخابی خود باید داشته باشند، طراحی شده است.

افشای

نویسنده هیچ علاقه شخصی، مالی یا سازمانی به هیچ یک از داروها، مواد یا وسایلی که در این مقاله توضیح داده شده است ندارد.

دکتر علی جعفری ، فلوشیپ جراحی قاعده جمجمه ، متخصص جراحی مغز ، اعصاب و ستون فقرات

محدثه بازدید : 18 چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

 

واژن یک عضو بسیار سازگار و انعطاف پذیر است، اما هنوز هم در شرایط خاص ممکن است در معرض آسیب قرار گیرد. شایع ترین علت آسیب واژن زایمان است. روند زایمان می تواند فشار قابل توجهی بر بافت های واژن وارد کند که می تواند منجر به کشش، پارگی یا حتی اپیزیوتومی شود (بریدگی جراحی که در پرینه برای کمک به زایمان ایجاد می شود). این آسیب‌ها می‌توانند از خفیف تا شدید متغیر باشند و می‌توانند باعث ناراحتی، درد و در برخی موارد عوارض طولانی‌مدت مانند جای زخم، شل شدن واژن یا مشکل در عملکرد جنسی شوند.

سایر علل آسیب واژن شامل جراحی های واژن، مانند روش های زنان یا جراحی زیبایی است که می تواند منجر به بریدگی، پارگی یا سوختگی بافت واژن شود. آسیب های جنسی مانند تجاوز جنسی یا فعالیت جنسی خشن نیز می تواند منجر به آسیب واژن شود. شرایط پزشکی که می تواند باعث آسیب واژن شود شامل لیکن اسکلروزوس، یک بیماری خود ایمنی است که می تواند باعث نازک شدن و زخم شدن بافت های واژن شود، و ولوودینیا، وضعیتی که باعث درد مزمن در فرج و واژن می شود.

شایع ترین علائم شلی واژن چیست؟

شلی واژن که به آن آرامش واژن نیز می‌گویند، وضعیتی است که در آن دیواره‌های واژن کشیده یا شل می‌شوند که می‌تواند باعث کاهش تون و کشسانی شود. این یک نگرانی رایج برای بسیاری از زنان است و می تواند ناشی از علل مختلفی از جمله زایمان، افزایش سن، تغییرات هورمونی و عوامل سبک زندگی باشد. شایع ترین علائم شلی واژن عبارتند از:

  • از دست دادن سفتی: زنان مبتلا به شلی واژن ممکن است احساس شلی یا احساس «خالی بودن» در واژن خود داشته باشند که می تواند منجر به کاهش رضایت جنسی برای هر دو طرف شود.
  • کاهش لذت جنسی: از دست دادن لحن و کشش دیواره های واژن می تواند منجر به کاهش حس و لذت جنسی در طول فعالیت جنسی شود.
  • بی اختیاری: شلی واژن می تواند باعث افتادگی اندام لگنی و در نتیجه بی اختیاری ادرار یا مدفوع شود.
  • کاهش رضایت جنسی: کاهش سفتی و احساس در واژن می تواند منجر به کاهش رضایت جنسی برای هر دو طرف شود.
  • ناراحتی در حین فعالیت بدنی: زنان مبتلا به شلی واژن ممکن است در حین فعالیت های بدنی مانند ورزش یا اسب سواری احساس ناراحتی یا درد کنند.
  • افزایش عفونت واژن: از دست دادن تون در دیواره های واژن می تواند باعث قلیایی شدن محیط واژن شود که می تواند خطر عفونت های واژن مانند عفونت های مخمری و واژینوز باکتریایی را افزایش دهد.

\

در برخی موارد، تغییرات سبک زندگی، مانند حفظ وزن مناسب، اجتناب از سیگار کشیدن، و اجتناب از محصولات تحریک کننده، ممکن است به بهبود سلامت واژن و کاهش علائم شلی واژن کمک کند. درمان قطعی واژن شل، جراحی سفت کردن واژن است.

آسیب پرینه چه مشکلاتی می تواند ایجاد کند؟

آسیب پرینه، چه در اثر زایمان، فعالیت های بدنی یا عوامل دیگر ایجاد شود، می تواند منجر به طیف وسیعی از مشکلات سلامتی شود، از جمله:

  • درد: آسیب پرینه می تواند باعث درد در ناحیه لگن شود که می تواند مزمن یا متناوب باشد.
  • بی اختیاری: آسیب پرینه می تواند عضلات کف لگن را ضعیف کند و منجر به بی اختیاری ادرار یا مدفوع شود.
  • اختلال عملکرد جنسی: آسیب پرینه می تواند بر عملکرد جنسی تأثیر بگذارد و باعث درد یا ناراحتی در حین مقاربت یا کاهش لذت جنسی شود.
  • افتادگی اندام لگنی: آسیب پرینه می‌تواند ساختار حمایتی اندام‌های لگنی را ضعیف کند و منجر به افتادگی اندام لگنی شود، جایی که یک یا چند عضو از موقعیت طبیعی خود در لگن به داخل کانال واژن می‌افتند.
  • اسکار و تغییر شکل: آسیب پرینه می تواند منجر به زخم و تغییر شکل ناحیه پرینه شود که می تواند باعث نگرانی های زیبایی شود و بر اعتماد به نفس تأثیر بگذارد.
  • ناراحتی و خارش: آسیب پرینه می تواند منجر به تحریک پوست، خارش و سایر ناراحتی ها در ناحیه واژن و پرینه شود.

اگر علائم یا مشکلات مربوط به آسیب پرینه را تجربه می کنید، مهم است که از یک دکتر که می تواند علت اصلی را تشخیص داده و درمان کند، مشورت کنید. در برخی موارد، روش‌های جراحی مانند پرینئوپلاستی یا بازسازی کف لگن ممکن است برای ترمیم یا اصلاح نقایص یا آسیب پرینه توصیه شود.

آیا برای جراحی سفت کردن واژن مناسب هستم؟

اینکه آیا شما برای جراحی سفت کردن واژن (که به عنوان واژینوپلاستی نیز شناخته می شود) مناسب هستید یا خیر، به عوامل مختلفی از جمله سابقه پزشکی، سلامت کلی و دلایل خاص نگرانی شما در مورد شلی واژن بستگی دارد. مهم است که نگرانی های خود را با یک متخصص زنان و زایمان واجد شرایط در میان بگذارید، که می تواند شما را ارزیابی کند و تعیین کند که آیا شما کاندید مناسبی برای واژینوپلاستی هستید یا خیر.

برخی از دلایل متداول برای انجام جراحی سفت کردن واژن عبارتند از:

  • زایمان: زنانی که زایمان طبیعی را تجربه کرده‌اند ممکن است در اثر کشش و ضربه زایمان دچار شلی واژن شوند.
  • افزایش سن: با افزایش سن زنان، تغییرات هورمونی و روند طبیعی پیری می تواند منجر به از دست دادن لحن و کشش واژن شود.
  • تغییرات هورمونی: تغییرات هورمونی مانند یائسگی نیز می تواند بر سلامت واژن تأثیر بگذارد و به شل شدن واژن کمک کند.
  • عوامل ژنتیکی: برخی از زنان ممکن است استعداد ژنتیکی برای شلی واژن داشته باشند.

اگر به فکر جراحی سفت کردن واژن هستید، مهم است که از سلامت عمومی خوبی برخوردار باشید و انتظارات واقع بینانه در مورد نتایج این عمل داشته باشید. همچنین باید مایل به پیروی از دستورالعمل های قبل و بعد از عمل و شرکت در قرار ملاقات های بعدی با جراح خود باشید. جراح شما همچنین در مورد خطرات یا عوارض احتمالی مرتبط با این روش و همچنین مزایا و نتایج بالقوه صحبت خواهد کرد.

به طور کلی، زنانی که از سلامت خوبی برخوردار هستند و انتظارات واقع بینانه ای در مورد نتایج این عمل دارند، معمولاً کاندیدهای خوبی برای واژینوپلاستی هستند. با این حال، تصمیم نهایی در مورد اینکه آیا شما برای جراحی سفت کردن واژن مناسب هستید یا خیر، به نتایج ارزیابی کامل توسط متخصص جراحی واژینوپلاستی در مرکز جراحی بستگی دارد.

محدثه بازدید : 15 چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

لیفت واژن با نخ های باریک واژن

نخ های باریک واژن برای ترمیم نقایص زیبایی و عملکردی پرینه شامل ورودی بیش از حد گشاد شده به واژن استفاده می شود. این مشکلات معمولاً ناشی از زایمان طبیعی، برش های پرینه و بخیه زدن است.

اکثر بیماران به دلیل بدتر شدن زندگی جنسی ناشی از ورودی بیش از حد وسیع واژن که معمولاً با نقایص زیبایی در ناحیه پرینه همراه است، تصمیم به انجام روش باریک‌تر واژن می‌گیرند.

این روش همچنین در زنانی که هرگز زایمان طبیعی نداشته و بدون برش پرینه و بخیه زایمان طبیعی انجام داده اند نیز انجام می شود. بیمارانی که ورودی واژن وسیعی دارند، اغلب از افزایش ترشحات واژن شکایت دارند که باعث تحریک ناحیه پرینه، آسیب جزئی پوست و سوپرعفونت های ثانویه اندام های تناسلی خارجی می شود. تنگ کننده واژن می تواند با موفقیت این مشکل را برطرف کند.

روش درمان شامل استفاده از نخ های مخصوص با استفاده از نخ های باریک واژن است. اثر لیفت بر روی بافت های پرینه توسط دندانه های کوچک روی نخ تسهیل می شود.

فواید:

● بهبود راحتی و عملکرد واژن و پرینه
● بهبود زیبایی
● کم تهاجمی
● بهبود سریع و بهبودی کوتاه پس از چند روز استراحت
● عدم نیاز به بستری در بیمارستان
● تحت بی حسی موضعی انجام شده
● اثرات طولانی مدت که در طول دوره باقی می ماند. چند سال

موارد منع مصرف و عوارض جانبی

● شرایط التهابی حاد واژن و پرینه (روش را می توان
پس از بهبود التهاب انجام داد)
● حساسیت مفرط به بیهوشی (Lignocaina، Xylocaina)
● اختلالات لخته شدن خون حاد و سرعتی
● خونریزی قاعدگی یا سایر انواع خونریزی واژینال
● بیماری نئوپلاستیک اندام تناسلی
● بارداری
● اوایل دوره پس از زایمان که ترشحات فیزیولوژیکی رحم پس از زایمان
ادامه دارد

عوارض بعد از باریک شدن واژن بسیار نادر است و معمولاً خونریزی خفیف یا عفونت است که برای سلامتی یا زندگی خطرناک نیست. هیچ عارضه جدی پس از عمل باریکتر واژن گزارش نشده است.

نشانه ها

● گشاد شدن بیش از حد ورودی واژن
● بافت غیر طبیعی پرینه و تنش ماهیچه ای
● نقایص آناتومیک و عملکردی پرینه پس از زایمان طبیعی

محدثه بازدید : 17 پنجشنبه 30 فروردین 1403 نظرات (0)


ستون مهره یا ستون فقرات از 33 مهره تشکیل شده است که توسط دیسک های اسفنجی از هم جدا شده اند. ستون فقرات به 4 ناحیه تقسیم می شود:

ستون فقرات گردنی.  7 مهره اول که در گردن قرار دارند

ستون فقرات قفسه سینه.  12 مهره بعدی که در ناحیه قفسه سینه قرار دارند

ستون فقرات کمری.  5 مهره بعدی که در قسمت پایین کمر قرار دارند

ستون فقرات خاجی.  پایین ترین 5 مهره، واقع در زیر کمر، شامل 4 مهره تشکیل دهنده دنبالچه (دنباله)

ستون فقرات کمری از 5 بخش استخوانی در ناحیه کمر تشکیل شده است که در آن بیماری دیسک کمر رخ می دهد.

دیسک برآمده.  با افزایش سن، دیسک بین مهره ای ممکن است مایع خود را از دست داده و خشک شود. با این اتفاق، دیسک اسفنجی (که بین قسمت های استخوانی ستون فقرات قرار دارد و به عنوان یک ضربه گیر عمل می کند) فشرده می شود. این ممکن است منجر به شکستگی حلقه بیرونی سخت شود. این به هسته یا داخل حلقه اجازه می دهد تا بیرون بیاید. به این دیسک برآمده می گویند.

پارگی یا فتق دیسک.  همانطور که دیسک به شکستن ادامه می دهد، یا با فشار مداوم بر ستون فقرات، هسته پالپوس داخلی ممکن است در واقع از حلقه پاره شود. این یک دیسک پارگی یا فتق است. سپس قطعات مواد دیسک می توانند روی ریشه های عصبی واقع در پشت فضای دیسک فشار بیاورند. این می تواند باعث درد، ضعف، بی حسی یا تغییر در حس شود.

بیشتر فتق‌های دیسک در قسمت تحتانی ستون فقرات کمری، به‌ویژه بین مهره‌های چهارم و پنجم کمری و بین مهره پنجم کمری و مهره اول خاجی (سطوح L4-L5 و L5-S1) اتفاق می‌افتد.

علت بیماری دیسک کمر چیست؟
بیماری دیسک کمر به دلیل تغییر در ساختار دیسک نرمال ایجاد می شود. بیشتر اوقات، بیماری دیسک در نتیجه پیری و خرابی طبیعی که در داخل دیسک رخ می دهد رخ می دهد. گاهی اوقات، آسیب شدید می تواند باعث فتق دیسک طبیعی شود. همچنین آسیب ممکن است باعث بدتر شدن فتق دیسک شود.

محدثه بازدید : 18 چهارشنبه 29 فروردین 1403 نظرات (0)

بیوپسی آندومتر چیست؟

ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما می تواند بیوپسی آندومتر را انجام دهد تا نمونه بافت کوچکی از پوشش داخلی رحم (آندومتر) برای مطالعه بگیرد. بافت آندومتر در زیر میکروسکوپ مشاهده می شود تا سلول های غیر طبیعی را جستجو کنند. ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما همچنین می تواند اثرات هورمون ها را بر روی آندومتر بررسی کند.

چرا ممکن است به بیوپسی آندومتر نیاز داشته باشم؟

ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما ممکن است بیوپسی آندومتر را در صورت داشتن موارد زیر پیشنهاد کند:

  • خونریزی غیر طبیعی قاعدگی
  • خونریزی بعد از یائسگی
  • عدم وجود خونریزی رحم

نتایج بیوپسی ممکن است تغییرات سلولی مرتبط با سطح هورمون یا بافت‌های غیرطبیعی مانند فیبروم یا پولیپ را نشان دهد. اینها می توانند منجر به خونریزی غیرطبیعی شوند. ارائه دهنده شما همچنین می تواند از بیوپسی آندومتر برای بررسی عفونت های رحمی مانند آندومتریت استفاده کند.

ارائه دهنده شما همچنین ممکن است از بیوپسی آندومتر برای بررسی اثرات هورمون درمانی یا یافتن سلول های غیرطبیعی یا سرطان استفاده کند. سرطان آندومتر شایع ترین سرطان اندام های تناسلی زنانه است. بیوپسی آندومتر دیگر به عنوان بخشی از آزمایشات و درمان ناباروری (عدم باردار شدن) توصیه نمی شود.

ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما ممکن است دلایل دیگری برای انجام بیوپسی آندومتر داشته باشد.

خطرات بیوپسی آندومتر چیست؟

برخی از عوارض احتمالی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • خون ریزی
  • عفونت لگن
  • سوراخ شدن دیواره رحم با دستگاه بیوپسی که نادر است

اگر به داروها، ید یا لاتکس حساسیت یا حساسیت دارید، به پزشک خود اطلاع دهید.

اگر باردار هستید یا فکر می کنید ممکن است باردار باشید، به ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود بگویید. بیوپسی آندومتر در دوران بارداری ممکن است منجر به سقط جنین شود.

ممکن است خطرات دیگری بر اساس شرایط شما وجود داشته باشد. قبل از انجام عمل حتما در مورد هر گونه نگرانی با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید.

موارد خاصی ممکن است با بیوپسی آندومتر تداخل داشته باشد از جمله:

  • عفونت واژن یا دهانه رحم
  • بیماری التهابی لگن
  • سرطان دهانه رحم
محدثه بازدید : 20 دوشنبه 27 فروردین 1403 نظرات (0)

 

عزت نفس پایین در نوجوانان، به ویژه دختران، عامل اصلی تقریباً در همه انواع بیماری های روانی و اختلالات شخصیتی است. برخی از نوجوانان که نسبت به بزرگسالان در برابر تجربه اعتماد به نفس پایین آسیب پذیرتر هستند، ممکن است برای افسردگی اساسی و اضطراب ناشی از احساس ناکافی، نقص و دوست نداشتن نیاز به درمان عزت نفس داشته باشند.

اگرچه روانشناسان مفهوم عزت نفس و چگونگی تأثیر آن بر نوجوانان را برای سال ها مطالعه کرده اند، اختلاف نظرها بر سر تعریف کامل عزت نفس همچنان ادامه دارد. به طور کلی، عزت نفس این است که چگونه یک فرد احساس ارزشمندی خود را درک می کند.

نوجوانان با عزت نفس پایین تمایل دارند خود را به طور غیر منطقی با همسالانی که از نظر آنها جذاب تر، باهوش تر و محبوب تر هستند مقایسه کنند. در حالی که مقایسه همسالان در میان نوجوانان یک ویژگی عادی رشد نوجوانان است، کودکانی که عزت نفس بسیار پایین دارند و از قبل مشکلات سلامت روانی یا رفتاری دارند باید برنامه های عزت نفس را برای جوانان در نظر بگیرند.

عزت نفس پایین چیست و چه تاثیری بر نوجوانان دارد؟

روانشناسان نوجوان، عزت نفس پایین را یک اختلال تفکر می دانند که اگر اصلاح نشود، در الگوهای فکری عجین می شود. نوجوانان با عزت نفس پایین شدید ممکن است با وسواس در مورد باورهای معیوب خود نشخوار فکری کنند و رفتارهای خودزنی کنند مانند درس نخواندن برای امتحان و رد شدن در آن ("ببین! من حتی نمی توانم در یک امتحان ساده قبول شوم!") یا عمدی بودن. دیر رسیدن به مدرسه و سپس سرزنش پایین آمدن نمرات به دلیل بی کفایتی خود.

با کارول آشنا شوید او یک دختر 15 ساله دوم با دوستان جدید است

او یک دانش‌آموز 15 ساله است که به تیم شنای مدرسه می‌پیوندد.

اگرچه او حدود 20 پوند اضافه وزن دارد، او عاشق شنا است و از اینکه بالاخره عضوی از تیم شنا می شود، هیجان زده بود.

از زمان پیوستن به تیم، کارول زمان بسیار کمتری را با دوستان غیر تیمی خود سپری کرده است. در عوض، او بلافاصله با دوستان تیم شنا خود آشنا شد و از معاشرت با دوستانی که از دوران دبیرستان داشت، دست کشید. 

تخصیص هویت خود به تنها یک بخش از زندگی خود - تیم شنا - باعث شد او با چیزی دست و پنجه نرم کند که قبلا هرگز تجربه نکرده بود - عزت نفس پایین.

محدثه بازدید : 16 شنبه 25 فروردین 1403 نظرات (0)

بیوپسی آندومتر برداشتن قطعه کوچکی از بافت از پوشش داخلی رحم (آندومتر) برای معاینه است.

نحوه انجام آزمون

چگونه برای آزمون آماده شویم

تست چگونه خواهد بود

چرا آزمون انجام می شود

نتایج عادی

نتایج غیرعادی به چه معناست

محدثه بازدید : 20 دوشنبه 20 فروردین 1403 نظرات (0)

در طی لابیاپلاستی، جراح شما لابیا مینور یا لب های داخلی واژن را دوباره شکل می دهد. دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است به فکر انجام لابیاپلاستی باشید. به عنوان مثال، برخی از زنان دارای عدم تقارن هستند که دوست دارند اصلاح شود. سایر زنان به طور طبیعی لابیای بزرگی دارند که به دلایل زیبایی شناختی یا دلایل دیگر مایل به کاهش آن هستند. به عنوان مثال، داشتن لابیای بزرگ می تواند باعث تحریک در حین برخی از فعالیت ها (مانند دوچرخه سواری) شود و حتی می تواند باعث ایجاد مقاربت دردناک به دلیل چروک شدن یا پیچ خوردن لابیا شود. حتی پوشیدن برخی لباس‌ها، مانند شلوار جین تنگ یا شلوار یوگا، می‌تواند برای خانم‌هایی که لابیای بزرگ‌تری دارند به دلیل ناراحتی ناشی از مالش یا فشار پارچه ممنوع باشد. و اگر لابیای بزرگ یا ناهموار دارید، ممکن است نسبت به ظاهر خود احساس بی‌توجهی داشته باشید و این می‌تواند تأثیرات خود را بر زندگی جنسی شما بگذارد.

خوشبختانه، اگر هر یک از این مشکلات را تجربه کردید، یک راه حل جراحی برای داشتن لب های بزرگ یا ناهموار وجود دارد که به جراح بسیار ماهر شما این امکان را می دهد تا بافت اضافی را برداشته و لابیا را به دلخواه تغییر دهد. این جراحی سرپایی که لابیاپلاستی نام دارد، می تواند نسبتاً سریع و با خطر کم عوارض انجام شود. این جراحی بسیار محبوب شده است، زیرا سریع، موثر است و نتایج عالی می دهد. و از آنجایی که زنان بیشتری موهای واژن خود را اصلاح می کنند یا موهای زائد خود را از بین می برند، لابیاهای ناهموار و بدشکل بیشتر مورد توجه قرار می گیرند و بسیاری از زنان برای رفع نگرانی های خود، لابیاپلاستی را انتخاب می کنند.

در حالی که برخی از بیماران لابیاپلاستی را تحت بیهوشی عمومی انجام می دهند، انجام این روش بسیار موثر و سریع تحت بی حسی موضعی در مرکز پیشرفته ما در مرکز جراحی پلاستیک نشویل امکان پذیر است. انجام این روش تحت بی حسی موضعی مزایای متعددی نسبت به بیهوشی عمومی دارد. این وبلاگ درباره این روش بحث می‌کند، چرا ممکن است ترجیح دهید آن را بدون بیهوشی عمومی انجام دهید، و در طول این فرآیند چه انتظاری دارید.

در حین لابیاپلاستی چه اتفاقی می افتد؟

در طی عمل لابیاپلاستی، یک یا هر دو لابیای شما کوتاه می‌شوند تا هم ظاهر و هم راحتی آن‌ها افزایش یابد. در مواردی که عدم تقارن وجود دارد، اما شما از لابیای کوچک‌تر راضی هستید، ممکن است تنها یکی از آنها کوتاه شود تا با دیگری مطابقت داشته باشد و تقارن را به واژن شما بازگرداند. در موارد دیگر، خانم‌ها ترجیح می‌دهند هر دو لابیا را تغییر شکل دهند تا لب‌های واژن کوچک‌تر و صاف‌تر ایجاد شود. ما می دانیم که این جراحی به دلیل ناحیه ای از بدن شما که تحت درمان است می تواند کمی ناراحت کننده باشد، اما متوجه خواهید شد که ما دائماً تلاش خواهیم کرد تا در طول این فرآیند احساس راحتی و امنیت کنید. جراحان پلاستیک زن ما می توانند با نگرانی های شما ارتباط برقرار کنند و هنگامی که برای مشاوره اولیه وارد می شوید، به شما آرامش می دهند.

دو روش اصلی برای لابیاپلاستی وجود دارد، روش تریم و روش گوه ای که بافت را از قسمت های مختلف لابیا خارج می کند. با استفاده از روش تراش، جراح شما بافتی را از لبه بیرونی لابیا خارج می کند تا اندازه کوچکتر ایجاد کند و لبه خارجی را دوباره کانتور کند. هنگامی که شکل و اندازه مورد نظر به دست آمد، بخیه ها در امتداد این لبه بیرونی قرار می گیرند. این رویکرد برای لابیاپلاستی محبوب است زیرا به جراح شما اجازه می‌دهد لبه‌ای زنانه و صاف برای لابیاهای جدید ایجاد کند.

در مقابل، روش گوه ای یک گوه از بافت پایی شکل را از لابیا که تا حدودی از لبه بیرونی به سمت داخل است، برمی دارد. این اجازه می دهد تا لبه خارجی طبیعی لابیا حفظ شود و بخیه ها از لبه بیرونی به سمت داخل قرار می گیرند. روش گوه ای معمولاً کمتر از روش تراشیدن رایج است، زیرا بیشتر زنان ترجیح می دهند لبه بیرونی لابیا را تغییر شکل دهند و بنابراین روش تراش را انتخاب می کنند.

لابیاپلاستی شما می تواند تحت بیهوشی عمومی یا موضعی انجام شود که هر دو از درد در حین جراحی جلوگیری می کنند. چه به شما "تحت قرار داده شود" یا یک عامل بی حس کننده موضعی بدهید، خود لابیاپلاستی نسبتا سریع خواهد بود. پس از تمیز کردن، اندازه گیری و علامت گذاری ناحیه لابیا برای پیرایش، جراح شما از تیغه ای برای برداشتن ماهرانه بافت های اضافی استفاده می کند. سپس بخیه ها گذاشته می شود و ناحیه جراحی با بانداژ پانسمان می شود.

مزایای انجام لابیاپلاستی با بی حسی موضعی چیست؟

دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است ترجیح دهید لابیاپلاستی را تحت بی حسی موضعی انجام دهید. عمل جراحی به خودی خود نسبتاً جزئی است زیرا می تواند به سرعت اتفاق بیفتد (معمولاً کمتر از نیم ساعت از شروع تا پایان)، نیاز به برش های کوچک دارد و ناحیه درمان در یک نقطه موضعی است. بیهوشی عمومی شما را در طول مدت جراحی تحت "تحت" قرار می دهد تا از این عمل بی اطلاع باشید. با تکمیل عمل و بخیه‌ها در جای خود از خواب بیدار می‌شوید و قبل از اینکه بتوانید به خانه بروید، به مدتی برای بهبودی از خود بیهوشی نیاز دارید.

در حالی که ممکن است احساس کنید که بیهوشی عمومی می تواند شما را از مقداری عصبی و درد ناشی از لابیاپلاستی نجات دهد، ممکن است ندانید که اکثر خانم ها می توانند لابیاپلاستی راحت و ایمن را تنها با بی حسی موضعی انجام دهند. این رویکرد در واقع به دلایل بسیاری ارجح است.

شاید بارزترین فایده انجام لابیاپلاستی تحت بی حسی موضعی خودداری از بیهوشی عمومی باشد. در حالی که بیهوشی عمومی مطمئناً ایمن و مؤثر است، استفاده از آن دارای معایبی است. اولاً، این عمل تحت بیهوشی عمومی بسیار بیشتر طول می کشد، زیرا مراحل اضافی زیادی وجود دارد که باید انجام شود تا شما به طور ایمن تحت بیهوشی قرار بگیرید و شما را در طول بیهوشی تحت نظر داشته باشید. البته این امر هزینه عمل را نیز افزایش می دهد. آزمایش‌های اضافی قبل از عمل نیز ممکن است ضروری باشد، و همه بیماران کاندید مناسبی برای بیهوشی عمومی نیستند.

اگر تحت بیهوشی عمومی انجام داده اید، باید مدتی در مرکز جراحی بهبودی خود را طی کنید، بنابراین در صورت استفاده از بیهوشی عمومی، لابیاپلاستی که کمتر از 45 دقیقه با بیهوشی موضعی طول می کشد، ممکن است چندین ساعت طول بکشد. در نهایت، بیهوشی عمومی نیز عوارض جانبی در دوران نقاهت دارد. بسیاری از بیماران ممکن است در هنگام بهبودی پس از بیهوشی، حالت تهوع یا احساس ناخوشایندی را تجربه کنند. همچنین خطر عوارض با استفاده از بیهوشی عمومی افزایش می یابد. در حالی که مطمئناً انجام لابیاپلاستی تحت بیهوشی عمومی امکان پذیر است (و حتی در برخی موارد ترجیح داده می شود)، اکثر زنان می توانند با استفاده از بی حسی موضعی کاملاً راحت تحت این عمل جراحی کوچک قرار گیرند، که امکان بهبودی سریع تر و آسان تر با عوارض جانبی کمتر و خطر عوارض کمتر را فراهم می کند. .

قبل از بی حس کردن ناحیه با بی حسی موضعی، ممکن است یک داروی آرام بخش به شما داده شود که می تواند سهولت و راحتی شما را در طول عمل افزایش دهد. بی حسی موضعی به صورت تزریق در ناحیه درمان انجام می شود. پس از تزریق، احساس در ناحیه کاهش یافته یا از بین می رود.

اگر از بی حسی موضعی برای لابیاپلاستی بیش از حد عصبی باشم، چه؟

غیرعادی نیست که در مورد روش خود عصبی باشید، حتی اگر نسبتاً سریع و بدون درد باشد. برای برخی از بیماران، آرام بخش ممکن است به کاهش عصبی بودن شما کمک کند و شما را برای این روش راحت تر کند. اگر برای لابیاپلاستی خود آرام بخش داشته باشید، قبل از عمل به شما یک داروی IV یا خوراکی داده می شود. این کار شما را آرام می کند و تنش کلی شما و همچنین هر دردی را که ممکن است تجربه کنید کاهش می دهد، اما شما را به خواب نمی برد و همان عوارض جانبی، زمان بهبودی و خطر عوارض بیهوشی عمومی را ندارد. این یک گزینه عالی برای زنانی است که در غیر این صورت ممکن است بیهوشی عمومی را ترجیح دهند، اما مایلند از بهبودی اضافی و عوارض جانبی اجتناب کنند.

آیا لابیاپلاستی با بی حسی موضعی دردناک خواهد بود؟

بسیاری از زنان نسبت به ناراحتی در حین لابیاپلاستی خود ابراز نگرانی می کنند. به هر حال، این یک منطقه بسیار حساس از بدن است! ترکیب بی‌حسی موضعی با آرام‌بخش، حس را در حین جراحی کاهش می‌دهد. اگرچه برخی از زنان تزریق اولیه بی‌حسی موضعی را کمی سوزش‌آور و ناراحت‌کننده توصیف می‌کنند، اکثر بیماران ما نشان می‌دهند که از اینکه متوجه شدند درد بسیار کمتری از آنچه انتظار داشتند، شگفت‌زده شدند. و پس از اعمال بی حسی موضعی، برش ها یا بخیه ها را احساس نخواهید کرد. بیماران ما از نتایج خود بسیار راضی هستند و همه آنها می گویند که ناراحتی جزئی که در طول عمل تجربه کردند در نهایت ارزشش را دارد!

محدثه بازدید : 20 دوشنبه 20 فروردین 1403 نظرات (0)

عواملی که خطر (احتمال) سکته مغزی را افزایش می دهند عبارتند از:

  • اگر قبلاً سکته مغزی یا حمله قلبی داشته اید
  • اگر بالای 55 سال سن دارید
  • اگر یکی از بستگان نزدیک (والدین، پدربزرگ و مادربزرگ، برادر یا خواهر) سکته کرده باشد
  • اگر فشار خون بالا دارید
  • اگر سطح کلسترول بالایی دارید
  • اگر دیابت دارید
  • اگر یک نوع ضربان قلب نامنظم به نام فیبریلاسیون دهلیزی (AF) دارید  - اگر به AF ​​مبتلا هستید، حفره های بالای قلب شما (دهلیزهای شما) آنطور که باید خون را در قلب شما پمپاژ نمی کنند. اگر محفظه ها به درستی تخلیه نشوند، می تواند منجر به تشکیل لخته خون در داخل محفظه شود. اگر این اتفاق بیفتد، این خطر وجود دارد که به مغز شما برود و جریان خون را مسدود کند.

کاهش خطر سکته مغزی

کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای کمک به کاهش احتمال سکته مغزی انجام دهید:

  • سالم بخورید 
  • فعالیت بدنی داشته باشد 
  • وزن خود را حفظ کنید  و در صورت لزوم وزن خود را کاهش دهید
  • سیگار نکش
  • مصرف الکل را کاهش دهید
  • معاینات منظم برای تعیین عوامل خطر مانند فشار خون بالا، کلسترول بالا یا دیابت داشته باشید - اگر بالای 40 سال دارید می توانید با پزشک عمومی خود معاینه منظم داشته باشید. سابقه خانوادگی و سن شما زیر 40 سال است، با پزشک عمومی خود در مورد چک های دیگری که ممکن است در دسترس شما باشد صحبت کنید
  • فشار خون بالا را کنترل کنید
  • کاهش  کلسترول بالا
  • سطح قند خون را کنترل کنید  (اگر دیابت دارید).

محدثه بازدید : 20 یکشنبه 19 فروردین 1403 نظرات (0)

سلامت روان به اندازه سلامت جسمی کلی ما مهم است. سبک زندگی سریع هنگ کنگ می تواند یکی از عوامل اصلی استرس باشد. این سبک زندگی همچنین اغلب فضای کمی برای مراقبت از سلامت روان ما باقی می گذارد. 

برخی افراد تصور می کنند که درمان ارزش وقت گذاشتن را ندارد، اغلب از انواع مختلف درمان و درمانگران موجود بی اطلاع هستند. کسانی که کمک می خواهند بپرسند، "تفاوت بین روانپزشک، روانشناس، درمانگر و مشاور چیست؟"

 

چه زمانی باید به دنبال کمک باشم؟

اینها برخی از علائمی هستند که ممکن است نیاز به کمک داشته باشید:

  • شما بیش از حد معمول نگران هستید
  • بیشتر از حد معمول حواس‌تان پرت می‌شود
  • شما در حال تلاش برای لذت بردن از زندگی یا فعالیت های روزانه خود هستید
  • شما اجازه می دهید افکار و احساسات دشوار بر زندگی روزمره شما تأثیر بگذارند
  • احساسی بیش از حد معمولی دارید

متخصص سلامت روان مناسب برای نیازهای خود را پیدا کنید

درمان های موثر زیادی برای مشکلات سلامت روان وجود دارد. با این حال، اولین قدم این است که مطمئن شوید فرد مناسب برای مشکلات خود را پیدا می کنید. دانستن تفاوت بین یک درمانگر، روانشناس، روانپزشک و مشاور به شما بینشی می دهد که از این متخصصان چه انتظاری دارید. آنها بر جنبه های مختلف سلامت روان تمرکز می کنند و با رویکردی تخصصی راه حل ارائه می دهند.

اگر مطمئن نیستید که کدام یک برای شما مناسب است، کلینیک سلامت روان شما یک متخصص را توصیه می کند. این ممکن است پس از بازدید اولیه شما تغییر کند، زیرا شما عمیق تر به موضوعی که شما را آزار می دهد کاوش می کنید.

 

روانپزشک چه می کند؟

روانپزشکان پزشکانی هستند که به اختلالات روانی  مانند افسردگی ، اضطراب ، اختلال شخصیت، اختلال دوقطبی و اسکیزوفرنی کمک می کنند. آنها می توانند دارو تجویز کنند و بررسی های سلامت عمومی را انجام دهند. روش‌های آن‌ها معمولاً ترکیبی از روان‌درمانی و درمان‌های پزشکی است: پزشک و روانشناس همه در یک.

 

یک روانشناس چه می کند؟

روانشناسان برای درمان شرایطی مانند افسردگی، مسائل عاطفی، مشکلات رفتاری و مشکلات یادگیری آموزش دیده اند . برخلاف روانپزشکان، روانشناسان هیچ دارویی را تجویز نمی کنند. با این حال، آنها از تکنیک های درمانی خاص برای کمک به مراجعان در ارائه مشکلات خود استفاده می کنند.

 

یک درمانگر چه می کند؟

درمانگران متخصصان سلامت روان هستند که واجد شرایط کمک در زمینه های مختلف هستند. انواع مختلفی از روان درمانی وجود دارد، اما در اینجا ما نگاهی به مهمترین آنها می اندازیم:

  • حساسیت زدایی و پردازش مجدد حرکات چشم (EMDR) 3 نوعی روان درمانی است که بر کمک به بهبودی افراد از علائم و اثرات تجارب آسیب زای زندگی تمرکز دارد.
  • درمان شناختی رفتاری (CBT) 4 به شناسایی رفتارها و باورهای منفی و ناسالم و جایگزینی آنها با رفتارهای سالم و مثبت کمک می کند.
  • درمان پذیرش و تعهد (ACT) 4 به افراد کمک می کند تا از افکار و احساسات خود آگاه شوند و آنها را بپذیرند. سپس می توانند متعهد به ایجاد تغییرات، افزایش توانایی خود برای مقابله و سازگاری با موقعیت ها شوند.
  • درمان متمرکز بر شفقت (CFT) 5 با تشویق شفقت نسبت به دیگران و خود، شفای عاطفی را ترویج می کند.
محدثه بازدید : 12 یکشنبه 19 فروردین 1403 نظرات (0)

استئوآرتریت - آرتریت دژنراتیو یا غیر التهابی - شایع ترین شکل آرتریت ستون فقرات است. معمولاً کمر را تحت تأثیر قرار می دهد و به دلیل ساییدگی و پارگی عمومی ایجاد می شود. همانطور که غضروف بین مفاصل به تدریج خراب می شود، باعث تحریک و درد می شود.

از آنجایی که این ناراحتی ناشی از ضربه مکانیکی است، معمولاً زمانی که کمر خود را خم می‌کنید یا می‌پیچانید، آشکارتر می‌شود. صدمات کمری که در گذشته رخ داده است نیز ممکن است به شروع آرتریت دژنراتیو ستون فقرات کمک کند.

استئوآرتریت ستون فقرات معمولاً مفاصل فاست بین مهره ای را تحت تأثیر قرار می دهد. همچنین به عنوان بیماری فاست، آرتریت مفصل فاست و وضعیت مفصل فاست شناخته می شود. دژنراسیون دیسک ممکن است در شرایط نادر به آرتریت مفصل فاست کمک کند.

با نازک شدن دیسک های بین مهره ای، فشار بیشتری به مفاصل فاست وارد می شود که باعث آسیب می شود.

این اختلال به عنوان اسپوندیلوز گردنی شناخته می شود که این تغییرات دژنراتیو بر گردن (ستون فقرات گردنی) تأثیر می گذارد. آرتریت گردن همیشه دردناک نیست و بسیاری از افراد علائم واضحی ندارند.

آرتریت روماتوئید نخاعی (RA)

آرتریت روماتوئید نخاعی ناشی از سایش و پارگی نیست. در عوض، این یک شکل التهابی آرتریت است. حتی زمانی که از این مفاصل استفاده نمی شود، می تواند باعث درد شود. زنان را بیشتر از مردان مبتلا می کند.

RA یک اختلال خود ایمنی است، به این معنی که سیستم ایمنی بدن شما به اشتباه به بافت های سالم حمله می کند. در RA، سیستم ایمنی سینوویوم را هدف قرار می دهد که پوشش مفصلی است. اگرچه روماتیسم مفصلی در سایر مفاصل شیوع بیشتری دارد، اما می تواند ستون فقرات گردنی را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

اسپوندیلوآرتریت

اسپوندیلوآرتریت  مجموعه ای از بیماری های التهابی است که هم مفاصل و هم نقاط اتصال رباط ها و تاندون ها به استخوان ها را درگیر می کند. اگرچه اسپوندیلوآرتریت ماهیت التهابی دارد، اما با آرتریت روماتوئید متفاوت است.

انواع مختلفی از اسپوندیلوآرتریت وجود دارد که برخی از آنها در ستون فقرات شیوع بیشتری دارند:

اسپوندیلیت آنکیلوزان:  این شکل از آرتریت نخاعی می تواند منجر به التهاب مهره ها و مفاصل ساکروایلیاک در پایه ستون فقرات شود. در شرایط جدی، ممکن است چندین مهره به هم جوش بخورند و در نتیجه کمر خمیده شود.

آرتریت پسوریاتیک:  یکی از عوارض پسوریازیس، آرتریت پسوریاتیک یک بیماری التهابی است. پسوریازیس معمولاً قبل از آرتریت ایجاد می شود، اما گاهی اوقات می توان این ترتیب را تغییر داد. با وجود شیوع بیشتر در مفاصل کوچکتر، آرتریت پسوریاتیک می تواند ستون فقرات را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

آرتریت واکنشی:  این نوع آرتریت التهاب مفصلی است که در اثر عفونت در جای دیگری از بدن ایجاد می شود. آرتریت واکنشی در ستون فقرات معمولاً کمر را تحت تأثیر قرار می دهد و اغلب خود به خود برطرف می شود.

علائم آرتریت ستون فقرات

علائم آرتریت ستون فقرات در بین افراد متفاوت است. علائم و نشانه های رایج عبارتند از:

  • درد پایین کمر
  • سفتی ستون فقرات
  • هنگام حرکت دادن ستون فقرات احساس ساییدن
  • تورم در اطراف مهره های آسیب دیده
  • خستگی (شایع در آرتریت التهابی)
  • درد و بی حسی (در صورت درگیری عصبی)
  • سردرد (شایع در آرتریت گردن)

برخی از بیماران ممکن است قبل از آشکار شدن آرتریت در عکس اشعه ایکس، درد را تجربه کنند.

دانستن علت آرتریت می تواند به شما درک بهتری از پیش آگهی و گزینه های درمانی بدهد. درمان آرتریت نخاعی ممکن است شامل تزریق استروئید، داروهای ضد درد، فیزیوتراپی یا جراحی باشد. 



محدثه بازدید : 13 شنبه 18 فروردین 1403 نظرات (0)

بعد از سزارین به خانه می روید. باید انتظار داشته باشید که برای مراقبت از خود و نوزادتان به کمک نیاز داشته باشید. با شریک زندگی، والدین، همسر یا دوستان خود صحبت کنید.


زمانی که زایمان طبیعی از طریق واژن برای زنی امکان پذیر یا ایمن نباشد، باید نوزاد خود را با جراحی به دنیا بیاورد که به آن سزارین یا سزارین گفته می شود. من می دانم که این موضوع اخیراً بحث برانگیز است، گاهی اوقات مردم صحبت می کنند که سزارین اغلب انجام می شود. این ممکن است درست باشد، اما در صورت لزوم، می تواند زندگی مادر یا نوزاد را نجات دهد. سزارین عبارت است از زایمان از طریق یک سوراخ جراحی در ناحیه تحتانی شکم مادر، معمولاً در اطراف خط بیکینی. این روش اغلب در حالی که زن بیدار است انجام می شود. بدن از قفسه سینه تا پاها با استفاده از بی حسی اپیدورال یا نخاعی بی حس می شود. جراح معمولاً یک برش یا برش در سراسر شکم درست بالای ناحیه شرمگاهی ایجاد می کند. جراح رحم یا رحم و کیسه آمنیوتیک را باز می کند و سپس نوزاد را به دنیا می آورد. در صورت وجود مشکلاتی مانند ضربان قلب غیرطبیعی، وضعیت غیرعادی نوزاد در رحم، مشکلات رشدی در نوزاد، بارداری چند قلو مانند سه قلو، یا زمانی که مشکلاتی در نوزاد وجود داشته باشد، ممکن است یک زن سزارین شود. جفت یا بند ناف اگر مادر مشکلات پزشکی داشته باشد، مانند عفونت تبخال تناسلی فعال، فیبروم رحمی بزرگ در نزدیکی دهانه رحم، یا اگر به دلیل بیماری شدید برای زایمان ضعیف باشد، ممکن است سزارین لازم باشد. گاهی اوقات زایمانی که بیش از حد طول می کشد، ناشی از مشکلاتی مانند عبور سر نوزاد از کانال زایمان، یا در نمونه یک نوزاد بسیار بزرگ، ممکن است سزارین را ضروری کند. انجام سزارین یک روش بی خطر است. میزان عوارض بسیار کم است. با این حال، برخی خطرات از جمله عفونت مثانه یا رحم، آسیب به دستگاه ادراری و آسیب به نوزاد وجود دارد. سزارین همچنین ممکن است در بارداری های بعدی مشکلاتی ایجاد کند. میانگین بستری شدن در بیمارستان پس از سزارین 2 تا 4 روز است و به خاطر داشته باشید که بهبودی اغلب بیشتر از زایمان طبیعی طول می کشد. پیاده روی پس از سزارین برای تسریع بهبودی مهم است و ممکن است در زمان بهبودی، داروهای مسکن نیز ارائه شود. اکثر مادران و نوزادان پس از سزارین عملکرد خوبی دارند و اغلب، زنی که سزارین می‌کند ممکن است در صورت باردار شدن مجدد، زایمان طبیعی داشته باشد.

چه چیزی در خانه انتظار می رود

مراقبت از برش

فعالیت

سایر مراقبت از خود

محدثه بازدید : 12 شنبه 18 فروردین 1403 نظرات (0)

فحش دادن: چرا بچه ها این کار را می کنند

کودکان خردسال اغلب فحش می دهند زیرا در حال کشف زبان هستند. آنها ممکن است یک کلمه جدید را آزمایش کنند، شاید برای درک معنای آن. گاهی اوقات زمانی که کودکان در حال یادگیری بیان کلمات هستند، فحش دادن به طور تصادفی اتفاق می افتد.برای ارتباط با روانشناس زن خوب در تهران اینجا کلیک کنید.

کودکان همچنین ممکن است سعی در ابراز احساسی مانند ناامیدی داشته باشند. یا ممکن است به سادگی کلمه را به دلیل خنده دار به نظر رسیدن یا واکنش نشان دهند.

همچنین ممکن است کودکان هنگام فحش دادن از دیگران تقلید کنند. آنها ممکن است درک نکنند که فحش دادن قابل قبول نیست.

وقتی بچه های خردسال فحش می دهند: چه باید کرد

بهتر است با تلاش برای درک دلیل فحش دادن فرزندتان شروع کنید. اگر دلیل آن را می دانید، می تواند به شما در تصمیم گیری در مورد بهترین راه برای پاسخگویی کمک کند.

فحش دادن برای جلب توجه
اگر کودک شما فحش می دهد زیرا توجه شما را جلب می کند یا واکنش شدید شما را جلب می کند، بهتر است با نادیده گرفتن کامل فحش دادن پاسخ دهید . آرام باشید و واکنشی نشان ندهید. از برقراری تماس چشمی، خندیدن، عصبانی شدن یا گفتن هر چیزی خودداری کنید. این می تواند فحش دادن را متوقف کند و از فحش دادن بیشتر جلوگیری کند.

همچنین می‌توانید هنگام استفاده از زبان مودبانه به کودک خود توجه مثبت و تحسین کنید.

فحش دادن از روی عصبانیت و ناامیدی
اگر فحش دادن به دلیل عصبانیت یا ناامیدی باشد، می توانید به فرزندتان کمک کنید تا احساسات خود را نام ببرد - برای مثال، "می بینم که شما واقعاً ناامید هستید". این مهم است که کودک شما بداند که احساس کردن این احساسات خوب است، اما بهتر است آنها را با کلمات مناسب تری بیان کنید.

ممکن است لازم باشد به کودک خود کمک کنید تا از احساسات قوی مانند عصبانیت یا ناامیدی آرام شود . سپس می‌توانید روش‌های دیگری برای مدیریت احساسات قوی، مانند شمردن تا 10، کشیدن نفس‌های عمیق یا صحبت کردن درباره احساسات، به فرزندتان بیاموزید.

همچنین می توانید فرزندتان را تشویق کنید که از کلمات دیگری که توهین آمیز نیستند استفاده کند. برای مثال، می‌توانید «تلنگر» یا «لرزیدن» یا حتی کلمات خنده‌داری را پیشنهاد کنید که شما و فرزندتان با هم می‌سازید.

فحش دادن هنگام تلاش برای گفتن یک کلمه جدید
گاهی اوقات فحش دادن به این دلیل اتفاق می افتد که کودک شما سعی می کند کلمه جدیدی را بیان کند، بنابراین "بشین" و "کامیون" بیشتر شبیه کلمات فحش و ناسزا می شوند. در این شرایط، بهتر است به آرامی تلفظ فرزندتان را اصلاح کنید. از توجه بیش از حد به کلمه یا خندیدن به آن خودداری کنید، زیرا این کار می تواند کودک شما را تشویق کند که آن را دوباره تکرار کند.

صحبت با بچه ها در مورد فحش دادن

اگر فرزندتان به فحش دادن ادامه می‌دهد یا می‌خواهید به او کمک کنید درباره فحش دادن بیاموزد، می‌توانید با او در مورد انتخاب کلمات صحبت کنید.

کودکان نوپا و پیش دبستانی زیر 4 سال برای درک اینکه چرا فحش دادن برای کودکان خوب نیست، بسیار کوچک هستند. کافی است فقط بگویید "این کلمه خوبی نیست" یا "ما از آن کلمه استفاده نمی کنیم".

کودکان پیش دبستانی همیشه معنای کلمات دشنام را درک نمی کنند، اما می توانند درک کنند که فحش دادن می تواند باعث ناراحتی یا آزار دیگران شود. بنابراین می توانید بگویید: «این کلمه مردم را ناراحت می کند. ما از کلماتی استفاده نمی کنیم که باعث ناراحتی مردم شود. شما همچنین می توانید بگویید که برخی از کلمات وجود دارد که برای کودکان خوب نیست، حتی اگر آنها آنها را از زبان دیگران بشنوند.

کودکان پیش دبستانی بزرگتر ممکن است دریافتند که توضیح ساده در مورد کلمات دشنام کمک می کند. اگر فکر می‌کنید فرزندتان برای این کار آماده است، می‌توانید با سوال از کودکتان شروع کنید که فکر می‌کند معنی این کلمه چیست. سپس از اصطلاحات عمومی برای توضیح اینکه چرا مشکلی ندارد استفاده کنید. به عنوان مثال، می توانید بگویید: "این کلمه ای برای پو است و استفاده از آن خوب نیست".

محدثه بازدید : 13 پنجشنبه 16 فروردین 1403 نظرات (0)

مغز عملکردهای خودآگاه و ناخودآگاه بدن و همچنین عملکردهای "بالاتر" مانند حافظه، یادگیری و تفکر را کنترل و هماهنگ می کند. مانند هر قسمت دیگری از بدن، مستعد خونریزی، عفونت، ضربه و سایر اشکال آسیب است. این آسیب یا تغییر در عملکرد مغز گاهی نیاز به جراحی مغز (عصب کشی) برای تشخیص یا درمان این مشکلات دارد.

علائم شرایطی که نیاز به جراحی مغز دارند

علائم شرایطی که نیاز به جراحی مغز دارند ممکن است بسته به نوع و شدت بیماری متفاوت باشد. علائم عمومی عبارتند از:

  • سردرد
  • حالت تهوع
  • استفراغ
  • خواب آلودگی
  • تشنج.

شرایط مغزی ممکن است به جراحی مغز نیاز داشته باشد

انواع اصلی شرایط مغزی که ممکن است به جراحی مغز نیاز داشته باشد عبارتند از:

  • تغییرات بافت مغز - مانند سرطان مغز، عفونت و تورم (ادم)
  • تغییرات در جریان خون مغز - مانند هماتوم ساب دورال، خونریزی زیر عنکبوتیه و خونریزی داخل بطنی
  • تغییر در مایع مغزی نخاعی - مانند عفونت یا هیدروسفالی.

سرطان مغز

برخی از انواع مختلف سرطان مغز که ممکن است به جراحی مغز نیاز داشته باشند عبارتند از:

  • گلیوما - سلول های گلیال بافت حمایتی مغز را تشکیل می دهند و تکانه های الکتریکی را هدایت نمی کنند. گلیوما اصطلاح گسترده ای است که برای توصیف تومورهای مغزی مرتبط با سه نوع سلول گلیال، که شامل آستروسیت، الیگودندروسیت و سلول اپاندیمی است، استفاده می شود.
  • تومور هیپوفیز - سرطان غده هیپوفیز، مانند کرانیوفارنژیوم.
  • نوروم آکوستیک یا شوانوما - نوعی تومور خوش خیم که در کانالی رشد می کند که مغز را به گوش داخلی متصل می کند.
  • مدولوبلاستوما - نوعی سرطان که از مغز منشا می گیرد و می تواند به سمت نخاع حرکت کند.
  • تومور نوروپیتلیال دیسمبریوپلاستیک (DNET) - رشد بافت غیر طبیعی در مغز که ممکن است سرطانی باشد یا نباشد.
  • تومور نورواکتودرم اولیه (PNET) - یک اصطلاح کلی که به رشد غیر طبیعی بافت مغز اشاره دارد.
  • لنفوم - سرطان های سیستم لنفاوی.
  • کوردوما - تومورهایی که در قسمت‌های خاصی از اسکلت از جمله جمجمه منشا می‌گیرند.
  • متاستازها یا تومورهای ثانویه - متاستاز به معنای سلول هایی (معمولاً سرطان) است که از یک قسمت بدن به قسمت دیگر منتقل شده اند.

تغییرات در جریان خون مغز

برخی از دلایل تغییر جریان خون در مغز عبارتند از:

  • هماتوم ساب دورال - تجمع خون در زیر ضخیم ترین غشاء (مننژها) که مغز را می پوشاند، به نام دورا ماتر. هماتوم ساب دورال را می توان به صورت حاد، حاد، مزمن یا مزمن طبقه بندی کرد. شایع ترین علت آسیب به سر است.
  • سکته مغزی  زمانی اتفاق می‌افتد که رگ خونی که مغز را تامین می‌کند مسدود یا ترکیده شود. سکته مغزی باعث آسیب مغزی ناگهانی و غیرمنتظره می شود و گاهی اوقات می تواند کشنده باشد.
  • خونریزی ساب عنکبوتیه - خونریزی بین غشای عنکبوتیه و غشای ظریفی که مغز را می پوشاند (پیا ماتر). علل شایع شامل آسیب سر و آنوریسم است .
  • خونریزی داخل بطنی - افزایش جریان خون ممکن است باعث ترکیدن رگ های خونی کوچک مغز (شبکه مویرگی اطراف بطنی) شود. نوزادان نارس در معرض خطر بیشتری هستند.

تغییر در مایع مغزی نخاعی

برخی از علل تغییر در مایع مغزی نخاعی عبارتند از:

  • هیدروسفالی - تجمع غیر طبیعی مایع مغزی نخاعی در داخل جمجمه. در نوزادان، این می تواند باعث بزرگ شدن سر شود.
  • عفونت  عفونت های مختلف مغز می تواند باعث تغییراتی در مایع مغزی نخاعی شود.

درمان فوری پزشکی حیاتی است

در صورت عدم درمان، هر شرایطی که نیاز به جراحی مغز دارد، می تواند باعث آسیب بیشتر به مغز شود. فشار روی مغز می تواند مضر باشد زیرا مغز را در مقابل جمجمه قرار می دهد و باعث آسیب به مغز و اختلال در عملکرد صحیح مغز می شود. این کاهش عملکرد می تواند منجر به آسیب طولانی مدت مغز و در صورت عدم درمان، مرگ شود.

تشخیص شرایطی که نیاز به جراحی مغز دارند

طیف آزمایشات تشخیصی می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • معاینهی جسمی
  • تاریخچه پزشکی
  • سی تی اسکن
  • اسکن ام‌آرآی .

کرانیوتومی توضیح داد

کرانیوتومی یک عمل جراحی برای باز کردن جمجمه به منظور دسترسی به مغز برای ترمیم جراحی است. بیمار تحت بیهوشی عمومی قرار می گیرد. موهای سر تراشیده شده است. یک جراح مغز و اعصاب کرانیوتومی را با بریدن پوست سر بر روی ناحیه ای که تصور می شود آسیب مغزی در آن قرار دارد، انجام می دهد. سپس سوراخی در جمجمه به منظور دسترسی به مغز بریده می شود. این برای ترمیم رگ های خونی پاره شده و حذف لخته یا رشد خون مورد نیاز است.

پس از پایان عمل، تکه استخوانی که برداشته شده است جایگزین می شود، عضله و پوست بخیه می شود و درین داخل مغز قرار می گیرد تا خون اضافی باقی مانده از جراحی خارج شود. برخی از عوارض احتمالی بعد از کرانیوتومی عبارتند از واکنش آلرژیک به ماده بیهوشی، خونریزی، عفونت، آسیب مغزی، تورم مغز، سکته مغزی و تشنج.

محدثه بازدید : 15 چهارشنبه 15 فروردین 1403 نظرات (0)

جهان در مورد این سوال به دو اردو تقسیم می شود.

«خوبی ها» به هر آنچه در انسان زیبا، باهوش، خلاق، پیشرو، مهربان، شایسته و دوست داشتنی است روی می آورند – و واقعاً حضور عظیمی از این ویژگی های شگفت انگیز وجود دارد. تیپ‌های «تاریک‌تر» به این ضرب‌المثل روی می‌آورند که انسان برای گناه به دنیا آمده است و به شرارت‌ها و ویرانی‌های بی‌پایانی استناد می‌کند که ما واقعاً به‌طور فاجعه‌بار و شرم‌آور، تقریباً در همه زمینه‌های زندگی بر یکدیگر وارد می‌کنیم.

انسان خوب است

اگر برای پاسخ به این سوال به خواندن یک کتاب روانشناسی استاندارد بروید، بعید است که تجربه ناراحت کننده ای را تجربه کنید. روانشناسی سیاسی درست زمان ما به طور کلی به ما می گوید، یا حداقل به این معناست که، اگر انسان ها از ناهنجاری عاری باشند، انسان ها انسان دوست و سازنده، سرگرم کننده و ایمن هستند.

اگر افکار و تردیدهای تاریک به هر حال در شما رخنه می کند و سؤالاتی در مورد درد و بدبختی که در اطراف خود می بینید دارید، روانشناسان خوشحال و خوش بین ما احتمالاً می گویند که گذشته از سرنوشت بدی که تا حد زیادی نمی توانیم آن را کنترل کنیم، بسیاری از افراد بی جهت تسلیم می شوند. برای استرس - پس برو در مورد آسیب شناسی روانی بخوان تا اشتباهات بدی را که افراد در زندگی به آنها تسلیم می شوند را درک کنی و سپس برو در مورد "روانشناسی مثبت" بخوانید که شما را برای مقابله با استرس مجهز می کند و احساس خوبی به شما می دهد.

متون استاندارد روانشناسی نشان می دهد که عادی بودن به معنای احساس خوشبختی و داشتن یک زندگی خوب بدون مشکل است – تا زمانی که رعد و برق غیرقابل کنترلی برخورد کند، اما این بعید است. در ذات آنها زندگی و مردم خوب است.

که به آن می گوییم: هه! این چیزی نیست که در اطراف خود می بینیم.

انسان اساساً هم خیلی خوب است و هم خیلی بد

پاسخ آشکارا صحیح به سوال "آیا انسان خوب است یا بد؟" این است که هر دو بسیار درست است. انسان واقعاً به طرز شگفت انگیزی خوب، دلسوز و خلاق است: گونه ما جهشی باورنکردنی به جلو در مقیاس تکاملی است. با این حال انسان به طور همزمان یک دستکاری، استثمارگر، سوء استفاده کننده و قاتل فاسد است.

یک کتاب روانشناسی خوب باید فرد را برای رویارویی با بلایای احتمالی خود آماده کند، و همچنین اینکه چگونه خودمان ممکن است کسانی باشیم که به خودمان و/یا دیگران آسیب می‌رسانیم و نابود می‌کنیم. ما باید برای مقابله با حملات، بی عدالتی ها، بلایای طبیعی، مشکلات جدی سلامتی، چرخش های وحشتناک تاریخ، و انواع بدشانسی ها آماده شویم. و ما باید با مخرب بودن بالقوه خود، برای خود و دیگران مقابله کنیم.

چه بخواهیم چه نخواهیم، ​​اگر از قبل خود را برای احتمال آسیب، بی عدالتی، خیانت، و اقدامات مخربی که علیه ما انجام می شود، از قبل آماده کنیم، عاقل تر و آماده تر خواهیم بود تا با زندگی کنار بیاییم. از افراد و سازمان های نزدیک به ما مانند همسر، فرزند، دوست، کارفرما یا جنبش یا سازمانی که بهترین امیدها و باورهای خود را در آن سرمایه گذاری کرده ایم. مثال ها بی پایان هستند.

محدثه بازدید : 13 چهارشنبه 15 فروردین 1403 نظرات (0)

شکستگی‌های ستون فقرات معمولاً نتیجه ضربه‌های قابل توجه به اسکلت‌های معمولی یا نتیجه ضربه به ستون فقرات ضعیف است. مثالها عبارتند از:

  • شکستگی جفرسون : شکستگی حلقه C1
  • شکستگی جلاد : شکستگی دو طرفه ساقه یا پارس C2
  • شکستگی لانه
  • شکستگی فلکسیون قطره اشک : شکستگی خمشی ناپایدار
  • شکستگی قطره اشک اکستنشن : آسیب پایدار
  • شکستگی بیلچه خاکی : آسیب برداشتن فرآیند ستون فقرات
  • شکستگی احتمالی : شکستگی افقی از طریق ستون فقرات توراکولومبار
  • شکستگی انفجاری : همیشه قشر خلفی بدن مهره ها را درگیر می کند
  • شکستگی گوه ای : شکستگی تک ستونی قدامی مهره
  • مهره پلان : مهره تقریباً تمام ارتفاع خود را از جلو و عقب از دست داده است
  • شکستگی چوب گچی : بیشتر در اسپوندیلیت آنکیلوزان
  • شکستگی لیمبوس : شکستگی حلقه آپوفیزال

اطلاعات بیشتر در مورد شکستگی های خاص را می توان در سایت آناتومیک یافت:

  • شکستگی ستون فقرات گردنی
  • شکستگی ستون فقرات قفسه سینه
  • شکستگی ستون فقرات کمری
  • شکستگی خاجی
  • شکستگی دنبالچه

تشخیص های افتراقی

اینها ممکن است شبیه شکستگی باشند

  • مهره لیمبوس
  • استخوان میانی
محدثه بازدید : 10 شنبه 11 فروردین 1403 نظرات (0)

لابیای یک زن، چین‌های پوستی که دهانه واژن را قاب می‌کند، می‌تواند از نظر شکل، اندازه و رنگ بسیار متفاوت باشد. هنگامی که لابیا بزرگ یا نامتقارن باشد، به دلیل ژنتیک، زایمان یا افزایش سن، می تواند باعث درد یا ناراحتی در حین فعالیت بدنی، صمیمیت جنسی یا پوشیدن لباس های تنگ شود. علاوه بر این، لابیای بزرگ یا تیره رنگ ممکن است باعث شود زنان احساس خودآگاهی کنند و بر اعتماد به نفس و روابط عاشقانه آنها تأثیر بگذارد.

لابیاپلاستی ، کاهش جراحی لابیای داخلی (و گاهی اوقات بیرونی)، یک تکنیک جوانسازی واژن است که می تواند سلامت جسمی و روانی زنان را بهبود بخشد. 3 نوع مختلف لابیاپلاستی وجود دارد که هر کدام نتایج و مزایای منحصر به فردی را ارائه می دهند . درباره لابیاپلاستی و اینکه کدام روش ممکن است برای شما بهترین باشد بیشتر بیاموزید.

تکنیک تریم (خطی)

روش تریم شکل اصلی لابیاپلاستی است و به همین دلیل، مدت طولانی تری نسبت به هر روش دیگری انجام شده است. این باعث می شود که این روش به خوبی شناخته شده و نسبتاً بدون خطر باشد. این روش اندازه لابیای داخلی را کاهش می دهد، تقارن لبی را بهبود می بخشد و می تواند لابیای تیره را روشن کند.

نحوه اجرای آن:

تریم لابیاپلاستی با برداشتن پوست اضافی با یک برش خطی در امتداد لبه خارجی لابیای داخلی انجام می شود. برش در لبه لابیا بسته می شود و دید جای زخم را کاهش می دهد. در موارد نادر، این اسکار ممکن است به صورت برآمدگی بهبود یابد و لبه‌ای باقی بگذارد که کمتر طبیعی به نظر می‌رسد.

نتایج و مزایا: 

تکنیک تریم باعث ایجاد یک لابیای داخلی متقارن می شود که توسط لابیای بیرونی محافظت می شود و باعث کاهش پارگی و دید می شود. این روش پوست لبه بیرونی لابیا را از بین می‌برد، لبه بیرونی لابیا نیز تیره‌تر است و در نتیجه لابیای داخلی روشن‌تر است.

تکنیک گوه

روش گوه ای یک تکنیک جدیدتر لابیاپلاستی است که به دلیل نتایج طبیعی آن محبوبیت زیادی پیدا کرده است. این روش از دهه 1990 مورد استفاده قرار گرفته است و در بین اکثر جراحان پلاستیک به خوبی انجام می شود.

نحوه اجرای آن:

با تکنیک گوه، یک گوه V شکل از پوست از پهن ترین قسمت لابیا برداشته می شود. سپس دو لبه در معرض دوخت به هم دوخته می شوند و در نتیجه لابیاها به مراتب کمتر بیرون زده و لبه های بیرونی را دست نخورده نگه می دارند.

نتایج و مزایا:

انتخاب روش گوه ای به زنان اجازه می دهد تا لبه بیرونی طبیعی لابیای خود را حفظ کنند. همچنین از برش‌های نزدیک کلیتوریس جلوگیری می‌کند، که چین‌های پوست را در نزدیکی کلیتوریس دست نخورده نگه می‌دارد و خطر یا ناراحتی را که ممکن است از لابیاپلاستی ترمیم ایجاد شود، از بین می‌برد.

تکنیک اپیتلیال زدایی

روش اپی تلیالیزاسیون لبه های خارجی طبیعی لابیا را نیز حفظ می کند، اما با برداشتن بافت از سطح داخلی لابیای داخلی.

نحوه اجرای آن:

با حذف اپیتلیال، یک ناحیه گوه ای یا الماسی شکل از بافت از سطح داخلی لابیا برداشته می شود. سپس این ناحیه با بخیه بسته می شود و اندازه کلی لابیاها کاهش می یابد.

نتایج و مزایا:

نتیجه اپیتلیالیزاسیون یک لابیا با اندازه کوچکتر با لبه های بیرونی طبیعی آن دست نخورده است. اسکار فقط در داخل لابیا وجود دارد، نه در لبه های بیرونی یا دیواره بیرونی.

درباره ریکاوری لابیاپلاستی

هر یک از روش های فوق به عنوان روش های سرپایی تنها با استفاده از بی حسی موضعی انجام می شود. شما در همان روز عمل جراحی به خانه برمی گردید تا در محیطی راحت و آشنا بهبود پیدا کنید.

چند روز اول پس از جراحی، کبودی و تورم ممکن است قابل توجه باشد. در هنگام بهبودی برش ها، خارش نیز شایع است. تمیز نگه داشتن ناحیه و رعایت دقیق دستورالعمل های پزشک پس از جراحی بسیار مهم است.

اکثر بیماران در عرض 2 تا 3 هفته پس از جراحی احساس راحتی می کنند که به فعالیت های سبک بازگردند. برش ها تقریباً در 6 هفته به طور کامل بهبود می یابند. ممکن است تا 6 ماه طول بکشد تا تورم به طور کامل کاهش یابد و نتایج نهایی آشکار شود.

کدام روش لابیاپلاستی برای شما مناسب است؟

اینکه کدام روش لابیاپلاستی برای شما بهترین است به آناتومی فعلی شما، اهداف مورد نظر شما و مهارت و تجربه جراحی که انتخاب می کنید بستگی دارد.

اگر هایپرپیگمانتاسیون برای شما مشکلی است، ممکن است بخواهید روشی را انتخاب کنید که لبه های بیرونی تیره شده را حذف می کند.

محدثه بازدید : 12 پنجشنبه 09 فروردین 1403 نظرات (0)

جراح مغز و اعصاب چیست؟

جراحان مغز و اعصاب که به عنوان جراحان مغز نیز شناخته می شوند، پزشکانی هستند که در درمان جراحی و مدیریت شرایطی که بر مغز، ستون فقرات و سیستم عصبی تأثیر می گذارد، تخصص دارند.

جراحان مغز و اعصاب باید آموزش تخصصی در زمینه جراحی مغز و اعصاب را بگذرانند که ممکن است بین 5 تا 9 سال طول بکشد. برخی از موارد فوق تخصص در زمینه هایی مانند کودکان (جراحی مغز و اعصاب کودکان)، درمان سرطان ها (عصب انکولوژی) یا جراحی ستون فقرات.

جراحان مغز و اعصاب با متخصصین مغز و اعصاب که پزشکان متخصصی هستند که شرایط و بیماری های مغز و سیستم عصبی را درمان می کنند، اما جراحی انجام نمی دهند، متفاوت هستند .

چه زمانی به جراح مغز و اعصاب مراجعه کنم؟

جراحان مغز و اعصاب در پیشگیری، تشخیص و درمان اختلالات مغز، ستون فقرات و اعصاب نقش دارند. آنها همچنین شرایطی را که بر جریان خون به مغز تأثیر می گذارد، درمان و مدیریت می کنند. علاوه بر انجام عملیات، ممکن است در توانبخشی فرد پس از درمان نقش داشته باشند.

دلایل رایجی که چرا افراد به جراحی مغز و اعصاب نیاز دارند عبارتند از:

  • سکته مغزی، آنوریسم مغزی (برآمدگی عروق خونی) یا خونریزی در مغز
  • تومورهای خوش خیم یا سرطانی مغز و ستون فقرات
  • بیماری های ستون فقرات مانند نخاع بسته شده، فتق دیسک و آرتروز
  • صدمات سر ، گردن یا ستون فقرات
  • تشنج ، صرع و اختلالات حرکتی
  • اختلالات عصبی مانند بیماری پارکینسون
  • انواع خاصی از دردهای مزمن

در طول قرار ملاقات با جراح مغز و اعصاب چه انتظاری باید داشته باشم؟

قرار ملاقات با جراح مغز و اعصاب معمولاً با بحث شروع می شود. جراح از شما در مورد وضعیت و سلامت عمومی، علائم و درمان های قبلی که برای بیماری خود امتحان کرده اید، سوال خواهد کرد. جراح مغز و اعصاب شما همچنین می‌خواهد هر اسکن یا تصویر پزشکی که گرفته‌اید را ببیند، بنابراین حتماً آنها را همراه داشته باشید یا از پزشک عمومی خود بخواهید آنها را زودتر از موعد ارسال کند. جراح مغز و اعصاب شما همچنین ممکن است از شما بخواهد که یک معاینه فیزیکی انجام دهد.

جراح مغز و اعصاب شما آنجاست تا بهترین درمان را برای شرایط شما ارائه دهد. بخشی از این، ارزیابی این است که آیا جراحی بهترین روش درمانی برای شما است یا خیر. آنها می توانند در مورد تشخیص، جایگزین های درمانی و بهترین دوره مراقبت به شما اطلاعات بیشتری بدهند.

اگر به جراحی نیاز دارید، جراح مغز و اعصاب می تواند به شما در تعیین انتظارات برای نتایج جراحی کمک کند.

چگونه می توانم جراح مغز و اعصاب پیدا کنم؟

معمولاً پزشک شما یک جراح را به شما توصیه می کند. همچنین می توانید از ابزار جستجوی جراح بیابید از انجمن جراحی مغز و اعصاب استرالیا استفاده کنید . این ابزار به شما امکان می دهد بر اساس مکان یا نام جستجو کنید. عملکرد جستجو همچنین دارای لیستی از تخصص های فرعی است و به شما امکان می دهد به دنبال جراح مغز و اعصاب باشید که در نوع جراحی مورد نیاز شما تخصص دارد.

گاهی اوقات گرفتن یک قرار ملاقات با جراح مغز و اعصاب در مطب خصوصی برای موضوعی که فوری نیست، ممکن است ماهها طول بکشد. اگر فوری است، پزشک عمومی می‌تواند به شما کمک کند تا یک قرار ملاقات تعیین کنید تا سریع‌تر دیده شوید.

محدثه بازدید : 14 چهارشنبه 08 فروردین 1403 نظرات (0)

پرده بکارت غشای نازکی است که دهانه واژن را احاطه کرده است. پرده بکارت می تواند اشکال مختلفی داشته باشد. رایج ترین پرده بکارت به شکل نیمه ماه است (نمودار «پرده بکارت عادی» را در زیر ببینید). این شکل به خون قاعدگی اجازه می دهد تا از واژن خارج شود. همه دختران با پرده بکارت و برخی دختران با بافت پرده بکارت اضافی متولد می شوند.

اگرچه اسب سواری شامل بالا و پایین رفتن است، و انجام اسپلیت به ناحیه کشاله ران شما فشار می آورد، اما این فعالیت ها پرده پرده بکارت را تغییر نمی دهند.

تنها استثنا برخی صدمات مانند افتادن بر روی یک جسم تیز در استخر، وان حمام یا سرسره آبی یا حادثه اسکی روی آب است. دهانه پرده بکارت اغلب با رشد دختران بزرگتر می شود.

تامپون ها را می توان از طریق دهانه پرده بکارت وارد کرد بدون اینکه پرده بکارت را نیز تغییر دهید. آمیزش جنسی ممکن است پرده پرده بکارت را بکشد تا دهانه بزرگتری ایجاد کند یا ممکن است باعث پارگی کوچک یا تغییر شکل پرده بکارت شود - گاهی اوقات به این حالت "شکستن" پرده بکارت گفته می شود، اما در واقع نمی شکند، بلکه فقط کشیده می شود.

محدثه بازدید : 19 یکشنبه 27 اسفند 1402 نظرات (0)

روانشناسان فرآیندها و رفتارهای شناختی، عاطفی و اجتماعی را با مشاهده، تفسیر و ثبت نحوه ارتباط افراد با یکدیگر و محیطشان مطالعه می کنند. آنها از یافته های خود برای کمک به بهبود فرآیندها و رفتارها استفاده می کنند.

وظایف

روانشناسان معمولاً کارهای زیر را انجام می دهند:

  • انجام مطالعات علمی رفتار و عملکرد مغز
  • افراد را مشاهده، مصاحبه و نظرسنجی کنید
  • مسائل روانی، عاطفی، رفتاری یا سازمانی را شناسایی کنید و اختلالات را تشخیص دهید
  • تحقیق و شناسایی الگوهای رفتاری یا عاطفی
  • الگوهایی را آزمایش کنید که به آنها در درک و پیش بینی بهتر رفتار کمک می کند
  • در مورد درمان مشکلات با مشتریان بحث کنید
  • برای به اشتراک گذاشتن یافته ها و آموزش دیگران، مقالات، مقالات پژوهشی و گزارش بنویسید
  • بر کارآموزان، پزشکان و متخصصان مشاوره نظارت کنید

روانشناسان به دنبال درک و توضیح افکار، عواطف، احساسات و رفتار هستند. آنها از تکنیک هایی مانند مشاهده، ارزیابی و آزمایش برای ایجاد نظریه هایی در مورد باورها و احساساتی که بر افراد تأثیر می گذارد استفاده می کنند.

روانشناسان اغلب اطلاعات جمع آوری می کنند و رفتار را از طریق آزمایش های آزمایشگاهی کنترل شده، روانکاوی یا روان درمانی ارزیابی می کنند. آنها همچنین ممکن است تست های شخصیت، عملکرد، استعداد یا هوش را انجام دهند. آنها به دنبال الگوهای رفتاری یا روابط بین رویدادها هستند و از این اطلاعات هنگام آزمایش نظریه ها در تحقیقات خود یا هنگام درمان بیماران استفاده می کنند.

نمونه هایی از انواع روانشناسان در زیر آمده است:

روانشناسان بالینی  اختلالات روانی، عاطفی و رفتاری را ارزیابی، تشخیص و درمان می کنند. روانشناسان بالینی به افراد کمک می کنند تا با مشکلاتی از مسائل شخصی کوتاه مدت گرفته تا شرایط شدید و مزمن مقابله کنند.

روانشناسان بالینی برای استفاده از روش های مختلف برای کمک به افراد آموزش دیده اند. اگرچه استراتژی ها معمولاً بر اساس تخصص متفاوت است، روانشناسان بالینی اغلب با بیماران مصاحبه می کنند، تست های تشخیصی می دهند و روان درمانی فردی، خانوادگی یا گروهی ارائه می دهند. آنها همچنین برنامه های اصلاح رفتار را طراحی می کنند و به بیماران کمک می کنند تا برنامه خاص خود را اجرا کنند. برخی از روانشناسان بالینی بر روی جمعیت های خاص، مانند کودکان یا سالمندان، یا بر روی تخصص های خاصی مانند روانشناسی عصبی تمرکز می کنند.

روانشناسان بالینی اغلب در مورد بهترین درمان برای بیماران، به ویژه درمانی که شامل دارو است، با سایر متخصصان بهداشت مشورت می کنند. در حال حاضر تنها آیداهو، ایلینویز، آیووا، لوئیزیانا و نیومکزیکو به روانشناسان بالینی اجازه تجویز دارو برای بیماران را می دهند.

روانشناسان مشاوره  به بیماران کمک می کنند تا با مشکلاتی از جمله مسائل خانه، محل کار یا در جامعه خود برخورد کنند و آنها را درک کنند. این روانشناسان از طریق مشاوره با بیماران همکاری می کنند تا نقاط قوت یا منابعی را که می توانند برای مدیریت مشکلات استفاده کنند شناسایی کنند. برای کسب اطلاعات در مورد سایر مشاغل مشاوره، به نمایه های درمانگران ازدواج و خانواده، سوء مصرف مواد، اختلالات رفتاری، و مشاوران سلامت روان و مددکاران اجتماعی مراجعه کنید.

روانشناسان  رشد پیشرفت و تکامل روانی را که در طول زندگی اتفاق می افتد مطالعه می کنند. بسیاری از روانشناسان رشد بر روی کودکان و نوجوانان تمرکز می کنند، اما ممکن است پیری و مشکلات پیش روی افراد مسن را نیز مطالعه کنند.

روانشناسان قانونی  از اصول روانشناختی در سیستم قضایی حقوقی و کیفری برای کمک به قضات، وکلا و سایر متخصصان حقوقی برای درک جنبه های روانشناختی یک پرونده خاص استفاده می کنند. آنها اغلب در دادگاه به عنوان شاهد خبره شهادت می دهند. آنها معمولاً در پرونده های خانوادگی، مدنی یا جنایی تخصص دارند.

روانشناسان صنعتی-سازمانی  با استفاده از اصول روانشناختی و روش های تحقیق برای حل مشکلات و بهبود کیفیت زندگی کاری، روانشناسی را در محیط کار به کار می گیرند. آنها مسائلی مانند بهره وری در محل کار، مدیریت یا سبک کار کارکنان و روحیه کارکنان را مطالعه می کنند. آنها همچنین به مدیران ارشد، مدیران آموزش و توسعه، و متخصصان آموزش و توسعه در برنامه ریزی خط مشی، غربالگری یا آموزش کارکنان و توسعه سازمانی کمک می کنند.

روانشناسان توانبخشی  با افراد ناتوان جسمی یا رشدی کار می کنند. آنها به بهبود کیفیت زندگی کمک می کنند یا به افراد کمک می کنند پس از یک بیماری یا حادثه بزرگ سازگار شوند. آنها ممکن است با فیزیوتراپیست ها و معلمان برای بهبود سلامت و نتایج یادگیری کار کنند.

روانشناسان مدرسه  اصول و تکنیک های روانشناختی را برای اختلالات آموزشی و اختلالات رشدی به کار می برند. آنها ممکن است به مشکلات یادگیری و رفتاری دانش آموزان بپردازند. طراحی و اجرای برنامه های عملکرد و ارزیابی عملکردها؛ و به دانش آموزان و خانواده ها مشاوره می دهد. آنها همچنین ممکن است با سایر متخصصان مدرسه مشورت کنند تا بهبودهایی را در آموزش، یادگیری و استراتژی های اداری پیشنهاد دهند.

محدثه بازدید : 16 شنبه 26 اسفند 1402 نظرات (0)

نحوه انتخاب جراح ستون فقرات: هر آنچه که باید بدانید

هر سال حدود  نیم میلیون آمریکایی  تحت عمل جراحی ستون فقرات قرار می گیرند. تقریبا نیمی از این افراد پس از جراحی احساس ناراحتی یا درد می کنند.

یکی از راه‌هایی که می‌توانید بعد از یک جراحی مشابه به‌طور غیر ضروری رنج نبرید، بررسی دقیق گزینه‌های خود برای جراحان ستون فقرات است.

در اینجا راهنمای شما در مورد انتخاب جراح ستون فقرات و اطمینان از یک روش صاف است.

توصیه ها را بخواهید

پزشک شما اولین نقطه مرجع شما برای جراح ستون فقرات است.

اگر مشکوک باشند که وضعیت شما فراتر از حوزه تخصص آنهاست، احتمالاً فوراً یک متخصص را توصیه می کنند. اگر این کار را نکردند، باید از آنها بپرسید، زیرا برخی از متخصصان نیاز به ارجاع از پزشک عمومی شما دارند و ممکن است بیمه سلامت شما نیز درخواست کند.

تقریباً برای هر چیزی که امروزه در اینترنت منتشر می شود، می توانید نظرات و رتبه بندی ها را بیابید، از جمله متخصصان پزشکی. خواندن نظرات آنلاین می تواند به شما ایده خوبی از تجربیات و سطح رضایت بیماران مختلف از جراحان ستون فقرات بدهد.

همچنین باید جراحان توصیه شده توسط همتایان را نیز در نظر بگیرید، مانند جراحانی که در فهرست  فوق پزشکان نیویورک ذکر شده اند .

در نهایت، از هر کسی که می‌شناسید که تحت عمل جراحی موفقیت‌آمیز کمر قرار گرفته است، بپرسید که آیا مایل است تجربیات خود و اطلاعات تماس جراح خود را به اشتراک بگذارد.

یک جراح ستون فقرات با اعتبار عالی انتخاب کنید

جدا از مدارک تحصیلی پایه، یعنی دکترای پزشکی یا مدرک پزشکی استئوپاتیک. دو معیار دیگر برای انتخاب جراح ستون فقرات وجود دارد.

صدور گواهینامه هیئت مدیره

برای دستیابی به گواهینامه هیئت مدیره، جراحان باید آموزش های اضافی را از طریق ABOS (هیئت جراحی ارتوپدی آمریکا) تکمیل کنند. پس از آن، آنها باید چندین سال آموزش اقامتی را بگذرانند و یک امتحان طاقت فرسا را ​​پشت سر بگذارند.

آموزش فلوشیپ

هر جراح پس از دوره پزشکی سه مرحله آموزشی اضافی را پشت سر می گذارد. اینها هستند:

  • یک سال کارآموزی
  • 4 تا 6 سال آموزش اقامتی
  • 1 سال آموزش فلوشیپ

در طول دوره آموزشی فلوشیپ، جراح یک جراح متخصص با تجربه را تحت نظر می گیرد تا جزئیات دقیق این حرفه را بیاموزد. این بالاترین سطح آموزشی است که هر متخصص پزشکی می تواند به آن دست یابد.

جراحان ارتوپد پس از اتمام دوره آموزشی فلوشیپ خود، 13 سال تحصیل آکادمیک و تجربه عملی دارند.

برای متعهدترین جراحان، حتی این کافی نیست. آنها ممکن است با ثبت نام در دوره های اضافی در مورد بهبود سلامت ستون فقرات یا جراحی غیر تهاجمی، یادگیری مداوم بیشتری را انتخاب کنند.

برای اطلاعات در مورد هر گونه خدمات اضافی که ارائه می دهند و همچنین وابستگی های صنعتی به وب سایت جراح مراجعه کنید  .

تجربه جراحی ستون فقرات را در نظر بگیرید

اگرچه هر جراح ستون فقرات دارای گواهینامه هیئت مدیره قبلا چندین سال تجربه به نام خود دارد، شما هنوز باید به چند سال تجربه در زمینه خود نگاه کنید.

یک حرفه جراحی طولانی مدت نشانه موفقیت و رضایت مشتری است.

بررسی کنید که متخصص هر چند وقت یک بار جراحی را انجام می دهد. اگر آنها فقط گهگاه وارد سالن عمل شوند، ممکن است با آخرین تکنیک ها به روز نباشند.

مهم است که بررسی کنید که آنها به طور منظم چه نوع جراحی را انجام می دهند، زیرا آنها بیشترین تجربه را در این زمینه خواهند داشت.

بهتر است جراحي را انتخاب كنيد كه به طور معمول عمل مورد نياز را انجام دهد. به عنوان مثال، جراح ارتوپد برای مشکلات مکانیکی ستون فقرات بهترین است، در حالی که جراح مغز و اعصاب برای اختلالات سیستم عصبی بهترین است.

یک مشاوره ترتیب دهید

پس از انتخاب دقیق بهترین جراحان در منطقه خود، با مطب آنها تماس بگیرید و برای یک قرار ملاقات بخواهید.

در طول این جلسه، شما باید هر تعداد سوال بپرسید. اینها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • چه چیزی باعث درد من می شود؟
  • آیا جراحی لازم است؟
  • آیا می توانیم ابتدا چیز دیگری را امتحان کنیم؟
  • جراحی چقدر طول می کشد؟
  • زمان نقاهت چقدر است؟
  • آیا بیمه درمانی من هزینه درمان را پرداخت می کند؟
  • می توانید روش کار را برای من توضیح دهید؟
  • آیا باید تحت درمان های بعد از عمل قرار بگیرم؟

یک جراح متعهد جزئیات زیادی را در مورد وضعیت شما، درمان های مربوطه و چشم انداز بهبودی شما توضیح می دهد  . آنها با حوصله و مهربانی به سوالات شما پاسخ خواهند داد.

اگر احساس راحتی نمی کنید که آشکارا با یک جراح آینده صحبت کنید، باید جستجوی خود را در جای دیگری ادامه دهید.

هر متخصص باید قبل از اینکه جراحی را توصیه کند، روش های غیر تهاجمی را در نظر بگیرد. به یاد داشته باشید، تنها چند مورد وجود دارد که جراحی ستون فقرات ضروری است.

جراح شما فقط در صورت درخواست شما عمل جراحی را انجام می دهد. آنها باید همه گزینه های جایگزین را برای شما توضیح دهند تا بتوانید آگاهانه تصمیم بگیرید.

آنها همچنین باید شما را برای مشاوره دوم دعوت کنند، زمانی که فرصت داشتید گزینه های خود را در نظر بگیرید. این به شما فرصت می دهد تا در مورد هر سؤال دیگری که ممکن است داشته باشید فکر کنید.

محدثه بازدید : 17 شنبه 26 اسفند 1402 نظرات (0)

چه زمانی محل جراحی من پس از لابیاپلاستی بهبود می یابد؟

استراحت 3 روز بعد از لابیوپلاستی در منزل ضروری است. ادم احتمالا در عرض چند هفته برطرف می شود، بخیه ها در عرض 20 روز خود به خود می ریزند و بعد از یک ماه می توانید به تمام فعالیت های قبلی خود بازگردید.

مراقبت های بعد از عمل لابیاپلاستی چگونه خواهد بود؟

در مورد مراقبت های بعد از عمل لابیاپلاستی حتما باید با پزشک خود مشورت کنید. به طور کلی، پانسمان با کرم یا محلول های آنتی بیوتیک برای یک دوره 7-10 روزه توصیه می شود. علاوه بر این، مهم است که مراقب بهداشت توالت خود باشید و ناحیه تناسلی را از جلو به عقب تمیز کنید. شستن زخم با آب یا صابون ضرری ندارد.

حمام کردن بعد از لابیاپلاستی

3 روز بعد از لابیاپلاستی می توانید دوش ایستاده بگیرید. قبل از 3 روز باید از تماس زیاد آب با ناحیه تناسلی خودداری شود اما شستن بقیه بدن ضرری ندارد.

آیا استفاده از یخ بعد از لابیاپلاستی لازم است؟

استفاده از یخ به مدت 3 روز پس از لابیاپلاستی برای جلوگیری از خونریزی، تسکین درد و رفع ادم ضروری است. استفاده از یخ برای مدت طولانی تر، بهبود زخم را به تاخیر می اندازد.

چه زمانی بخیه ها بعد از لابیاپلاستی می افتند؟

بخیه ها 20 روز پس از عمل لابیاپلاستی که توسط ما انجام می شود، خود به خود می ریزند. نیازی به حذف آنها نیست.

آیا لابیاپلاستی جای زخم بر جای می گذارد؟

هنگامی که با تکنیک مناسب انجام شود، هیچ جای زخمی در محل جراحی باقی نمی‌گذارد. با این حال، سرعت بهبود زخم شما در این زمینه مهم است.

چه زمانی بیمار می تواند بعد از لابیاپلاستی رابطه جنسی داشته باشد؟

رابطه جنسی یک ماه پس از لابیاپلاستی مجاز است.

بعد از لابیاپلاستی چند روز طول می کشد تا ادم برطرف شود؟

به طور متوسط ​​در عرض یک هفته برطرف می شود. این دوره بسته به وسعت عمل لابیاپلاستی می تواند کوتاه تر یا طولانی تر باشد.

آیا عفونت واژن بعد از لابیاپلاستی کاهش می یابد؟

عفونت واژن ناشی از عوامل زیادی است. رطوبت و سوزش مکرر ناحیه تناسلی به دلیل پهن و چروک شدن لب ها نیز از جمله دلایل عفونت است. عمل لابیاپلاستی به طور کلی عفونت های قارچی واژن و سایر عفونت های واژن را کاهش می دهد. با این حال، واژینیت عود کننده شما ممکن است توسط عوامل مختلفی ایجاد شود.

چند روز بعد از لابیاپلاستی باید پانسمان را عوض کنم؟

به طور کلی تعویض پانسمان برای یک دوره 7 تا 10 روزه مفید است.

آیا بعد از لابیاپلاستی احساس از دست دادن دارم؟

خیر. هنگامی که با تکنیک مناسب انجام شود، بیماران پس از لابیاپلاستی هرگز احساس خود را از دست نمی دهند. در مقابل، لذت و برانگیختگی جنسی ممکن است با نازک شدن کلاهک کلیتورال افزایش یابد. علاوه بر این، ظاهر زیباتر تناسلی باعث افزایش اعتماد به نفس و تمرکز در طول رابطه جنسی می شود.

چه زمانی می توانم بعد از لابیاپلاستی اپیلاسیون با لیزر انجام دهم؟

انجام لیزر اپیلاسیون 3 هفته بعد از عمل ضرری ندارد.

ظاهر بعد از لابیاپلاستی چگونه خواهد بود؟

بسته به نوع عمل و وضعیت بهبود زخم، ظاهر به سرعت تغییر می کند. هنگامی که ظاهر زیبایی شناختی جدید به طور کامل توسعه یافت، به زودی ظاهر قبلی آن را فراموش خواهید کرد.

تعداد صفحات : 6

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 211
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 21
  • بازدید امروز : 14
  • باردید دیروز : 29
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 195
  • بازدید ماه : 195
  • بازدید سال : 5,814
  • بازدید کلی : 10,509