loading...
زنان و زایمان و جراحی زیبایی نان
محدثه بازدید : 30 سه شنبه 12 اردیبهشت 1402 نظرات (0)

در گذشته با لابیاپلاستی و جوانسازی واژن مانند یک موضوع تابو برخورد می شد. اخیراً این در حال تغییر است. شما نباید از نگاه کردن به واژن خود خجالت بکشید. برخی از این که بخش‌های مختلف چه می‌کنند و چه چیزی «عادی» تلقی می‌شود، بی‌اطلاع هستند. زنان باید آزادانه بدن خود را در آغوش بگیرند و در پوست خود احساس خوبی داشته باشند.

برای شروع، طیف وسیعی از "عادی" وجود دارد. همانطور که چهره شما تقریباً با همه افراد در جهان متفاوت است. گفته می‌شود، برخی از زنان متوجه می‌شوند که آنچه می‌بینند یا احساس می‌کنند در مقایسه با زنان دیگر یا حتی شرایط قبلی متفاوت است و می‌خواهند بدانند که آیا می‌توان آن را تغییر داد. پس بیایید درست به آن بپردازیم و دریابیم که واژن واقعا چیست، چه کاری انجام می دهد، و «قرار است» چه شکلی باشد و چه حسی داشته باشد.

از نظر فنی، واژن تنها به کانال واژن در داخل بدن اشاره دارد، اما کل اندام تناسلی زنان اغلب به عنوان "واژن" نامیده می شود. تمام قسمت هایی که در تصویر بالا می بینید، اندام تناسلی "بیرون" یا خارجی در نظر گرفته می شوند که به آن "فرج" نیز می گویند. "درون" یا اندام تناسلی داخلی به کانال واژن اشاره دارد که از فرج شما به دهانه رحم (در ورودی رحم) می رود.

کلیتوریس

کلیتوریس اندامی به اندازه و شکل نخودی است که درست در بالای واژن شما قرار دارد. این فوق العاده حساس است و دارای پایانه های عصبی (8000 دادن یا گرفتن) بیش از هر قسمت دیگری از بدن شما است. کلیتوریس یکی از قسمت هایی از واژن است که در صورت لمس یا تحریک احساس خوبی به شما دست می دهد.

برخی از زنان احساس می کنند به اندازه کافی پوست شل در بالا یا دو طرف کلیتوریس دارند که بر راحتی، عزت نفس یا رضایت جنسی آنها تأثیر می گذارد. کاهش هود کلیتورال می تواند بافت اضافی را برطرف کند. علیرغم ترس رایج از تغییر حس، در واقعیت، این تقریباً هرگز اتفاق نمی افتد زیرا اعصاب کلیتوریس مستقیماً از زیر آن می آیند. این به این معنی است که برداشتن بافت از بالا و امتداد پهلوها زمانی که توسط فردی که در این روش آموزش دیده و با تجربه است انجام شود بی خطر است.

کاهش هود کلیتورال را می توان با بی حسی موضعی در مطب با قیمت حدود 2000 دلار انجام داد. بافت اضافی برداشته می شود و لبه ها با بخیه های قابل جذب یا "بخیه" ترمیم می شوند. اکثر بیماران 4-5 روز از کار خود مرخصی می گیرند و تا 4-6 هفته بعد رابطه جنسی را از سر نمی گیرند.

کاهش کلیتوریس یا پکسی (به معنی لیفت) می تواند در زمانی که کلیتوریس واقعی بزرگ شده یا بیرون زده باشد کمک کند. اما این یک روش پیچیده تر با افزایش خطر تغییرات حسی است، بنابراین اغلب انجام نمی شود.

مجرای ادرار

مجرای ادرار شما لوله ای است که ادرار را از مثانه به واژن منتقل می کند. به آن مانند یک نی بلند فکر کنید که به شما کمک می کند به دستشویی بروید.

پس از زایمان یا با افزایش سن، برخی از زنان دچار بی اختیاری (نشت ادرار) می شوند. هنگامی که نشت شدید باشد یا با پایین بودن مثانه (به نام افتادگی) همراه باشد، برای رفع این مشکل اغلب جراحی لازم است. اما برای زنان مبتلا به بی اختیاری خفیف، یک روش لیزری به نام FemTouch اغلب می تواند بافت ناحیه را سفت کند و علائم را بهبود بخشد.

این روش معمولاً بین 1000 تا 1500 دلار برای هر درمان هزینه دارد و در مطب انجام می شود. اکثر بیماران هیچ ناراحتی ندارند و فقط 2-3 روز محدودیت نور دارند. این درمان به گونه ای طراحی شده است که هر 4-6 هفته یکبار و در مجموع 3 درمان تکرار شود و سپس برای حفظ نتایج هر سال تکرار شود. برخی از بیماران حتی پس از یک جلسه متوجه بهبود قابل توجهی می شوند.

لبه بیرونی واژن

این چین‌های پوستی هستند که مرز بیرونی فرج را تشکیل می‌دهند. وظیفه اصلی لابیا ماژورا محافظت از سایر قسمت های حساس واژن است. برخی از زنان در بلوغ متوجه برجستگی لب های بزرگ می شوند، اما معمولاً زنان پس از کاهش وزن، بارداری یا با افزایش سن تغییراتی را مشاهده می کنند.

کاهش لب های بزرگ می تواند به زنانی که از ظاهر فرج در شلوارهای تنگ، لباس های شنا یا برهنه خوششان نمی آید، کمک کند. برخی از بیماران حتی برای تسکین عفونت های قارچی مکرر و تحریک ناشی از مالش بافت اضافی بین ران ها به دنبال جراحی هستند.

کاهش معمولاً در مطب انجام می‌شود و معمولاً شامل برداشتن بافت از بخش داخلی لابیا بزرگ با برشی پنهان بین لب‌های کوچک و لابیا بزرگ است. اگر این روش در اتاق عمل انجام نشود، هزینه حدود 5000 دلار است و اکثر بیماران در 2-4 روز کار را از سر می گیرند، در 2-4 هفته ورزش می کنند و در 4-6 هفته مقاربت را از سر می گیرند.

گاهی اوقات، آنچه به نظر می رسد لابیای اضافی یا کشیده است، در واقع از بافت اضافی در مونس پوبیس (ناحیه بین شکم و فرج) ناشی می شود. گاهی اوقات یک عمل جراحی زیبایی شکم یا لیفت مونس جایگزین بهتری نسبت به برداشتن مستقیم بافت از لابیا بزرگ خواهد بود.

برای زنانی که لابیا ماژور اضافی ندارند، اما در عوض متوجه ظاهری «تفک‌شده» می‌شوند، انتقال چربی یا پرکننده‌ها می‌توانند ظاهر را «پرکننده» کنند. سفت کردن پوست با لیزر یا اولتراسوند می تواند بافت را صاف و کمی سفت کند. این درمان‌ها اغلب هزینه کمتری نسبت به جراحی دارند و نیاز به استراحت کمتری دارند، اما اغلب باید هر سال یا بیشتر برای حفظ نتایج تکرار شوند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 213
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 21
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 68
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 104
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 104
  • بازدید ماه : 338
  • بازدید سال : 5,957
  • بازدید کلی : 10,652