loading...
زنان و زایمان و جراحی زیبایی نان
محدثه بازدید : 26 یکشنبه 10 دی 1402 نظرات (0)
  1. بسیاری از راهنماها پیشنهاد می کنند که بهبودی کامل پس از سزارین 4 تا 6 هفته طول می کشد . با این حال، هر فرد متفاوت است، و تحقیقات بسیاری نشان می دهد که زمان بهبودی به طور قابل توجهی طولانی تر است.برخی مطالعات به عنوان مثال، دریافته اند که 60 درصد از زنان 24 هفته پس از زایمان کمی درد در برش دارند.

یک پزشک قابل اعتماد، یک جامعه حمایت کننده از سایر افرادی که زایمان سزارین داشته اند، و تمایل به پرسیدن سوال می تواند به درک روند بهبودی کمک کند.

بلافاصله پس از تحویل

اکثر زنانی که تحت عمل سزارین قرار می گیرند، بلوک اپیدورال یا ستون فقرات را دریافت می کنند. این شکل از بیهوشی بدن را بی حس می کند اما همچنان به فرد اجازه می دهد که بیدار باشد.

پس از اپیدورال ممکن است چندین ساعت طول بکشد تا احساس دوباره به دست آید. در این دوره بلافاصله پس از عمل، راه رفتن یا استفاده از حمام بدون کمک امکان پذیر نخواهد بود. اکثر خانم ها چند ساعت پس از زایمان برای کمک به ادرار کردن کاتتر دارند.

در صورت نیاز به بیهوشی عمومی، بیدار شدن از خواب ممکن است مدتی طول بکشد. یک زن ممکن است هنگام بیرون آمدن از بیهوشی احساس گیجی، حالت تهوع، ترس یا گیجی کند.

برای بسیاری از والدین تازه وارد، مهم ترین نگرانی کودک است. گرفتن نوزاد از مادر پس از زایمان برای کارکنان بیمارستان معمول بود. در حال حاضر، بسیاری از بیمارستان ها به اصطلاح زایمان سزارین ملایم را ارائه می دهند.

سزارین ملایم به این معنی است که اگر کودک خوب است، می توان او را روی سینه مادر قرار داد یا توسط مراقب دیگری نگه داشت در حالی که جراح برش را در شکم مادر می دوزد.

برای افراد مهم است که بپرسند آیا این یک گزینه قبل از عمل است یا خیر، و خواسته های خود را در مورد مراقبت از نوزاد با کادر پزشکی در میان بگذارند.

24 ساعت اول

24 ساعت اول بعد از سزارین مشکلاتی مشابه با زایمان طبیعی دارد. اینها شامل سازگاری مادر با والدین جدید، تلاش برای شیردهی، و مراجعه به بازدیدکنندگان است. افرادی که تحت عمل سزارین قرار می گیرند با چالش های بیشتری روبرو هستند.

اکثر افرادی که پس از سزارین بهبود می یابند 2 تا 4 روز در بیمارستان می مانند .

لخته شدن خون

یکی از بزرگترین خطرات سزارین ایجاد لخته خون در ساق پا است. این احتمال در افرادی که اضافه وزن دارند یا برای مدت طولانی بی حرکت می مانند، بیشتر است.

زنانی که قادر به راه رفتن نیستند ممکن است بر روی پاهای خود کاف های مخصوصی داشته باشند که برای حفظ حرکت خون طراحی شده است. در غیر این صورت، اگر آنها قادر به راه رفتن هستند، ضروری است که هر چه سریعتر بلند شوند و حرکت کنند.

گرفتگی عضلات

در 24 ساعت اول، احساس درد در محل برش معمول است. بسیاری از زنان نیز با کوچک شدن رحم، پس از زایمان احساس کرامپ می کنند . این احساسات شبیه به دردهای قاعدگی هستند، اما ممکن است شدیدتر باشند.

مراقب عفونت

یک پرستار یا پزشک به دقت برش سزارین را برای علائم عفونت زیر نظر خواهد داشت. آنها همچنین خونریزی واژینال را بررسی می کنند. حتی بعد از سزارین، رحم باید آنچه از بارداری باقی مانده را دفع کند. خونریزی واژینال معمولاً 4 تا 6 هفته پس از تولد طول می کشد و در روزهای اول شدیدترین است.

هفته های اول

خطر عفونت در چند هفته اول بالاترین میزان است. خونریزی خطرناک که به خونریزی معروف است نیز در این دوران بیشتر محتمل است.

افراد باید به مدت 6 تا 8 هفته از بازگشت به سطح نرمال ورزش خودداری کنند . معمولاً رانندگی برای 4 تا 6 هفته نیز ایمن نیست.

زخم ممکن است برای یک یا دو هفته احساس درد کند . عضله اطراف زخم نیز ممکن است احساس ضعف کند. پزشک ممکن است برای 2 هفته اول داروهای ضد درد تجویز کند. مردم باید از پزشک خود در مورد ایمنی پرستاری در هنگام مصرف داروهای مسکن سوال کنند.

با بهبودی برش و انقباض رحم، علائم به طور پیوسته بهتر می شوند.

در بیشتر موارد، پزشکان از بخیه های قابل حل استفاده می کنند. اینها ناپدید می شوند و پزشک نیازی به برداشتن آنها نخواهد داشت. در برخی شرایط دیگر، پزشک ممکن است نیاز به برداشتن بخیه های غیرقابل حل، معمولاً چند هفته پس از تولد داشته باشد.

بهبودی طولانی مدت

بهبودی بعد از سزارین زمان می برد و ممکن است بیشتر از آنچه پزشک یا ماما می گوید طول بکشد. برخی از زنان برای چندین ماه درد عضلانی یا برش را تجربه می کنند. برخی دیگر به دلیل ضعیف شدن عضلات کف لگن با بی اختیاری ادرار دست و پنجه نرم می کنند.

در حالی که این چالش ها رایج هستند، مردم نباید آنها را نادیده بگیرند. هرگونه علائم ناخوشایندی که پس از اولین ملاقات پس از زایمان با پزشک یا ماما ادامه یابد، نیاز به قرار ملاقات دیگری دارد.

ارجاع به یک متخصص، مانند یک درمانگر کف لگن یا ورزش درمانگر، می تواند به بهبودی طولانی مدت کمک کند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 213
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 16
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 48
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 80
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 80
  • بازدید ماه : 314
  • بازدید سال : 5,933
  • بازدید کلی : 10,628